Mad Informatics’ten sanal alemde “İtibar Yönetimi”
Uzun yıllar görev yaptığı televizyon dünyasında önemli işlere imza atan Sinema Yazarları Derneği üyesi Fırat Sayıcı, sosyal medya ajansı kurarak ünlülere danışmanlık yapmaya başladı. Sayıcı, Mad Informatics adlı şirketiyle ünlülere sanal alemde “itibar yönetimi”nin püf noktalarını gösterecek.
Üniversite yıllarında merak saldığı sinema sektörünü kendine kariyer olarak seçen, çeşitli kısa film festivalleri ve workshop’ları düzenleyen Fırat Sayıcı, televizyon kariyerine TRT’de başladı. Sinema Yazarları Derneği (SİYAD) üyesi olan Sayıcı, son olarak Kanal D’de yayınlanan, Ömür Gedik’in sunduğu “Cinemania” programının yapımcılığını ve editörlüğünü yürütüyordu. Medya sektöründeki 15 yıllık deneyimini dijital medya alanına taşımak amacıyla Mad Informatics’i kurduğunu belirten Fırat Sayıcı, şunları söyledi: “Geleneksel medya, hızla dijital medyaya doğru evriliyor. Bu değişim özellikle Amerika ve Avrupa ülkelerinde net olarak görülebiliyor. Türkiye’de geç de olsa bu değişim yaşanacak. Değişime ayak uyduranlar daha da güçlenecek. Buna paralel olarak sosyal medyanın önemi hızla artacak.” Sayıcı, başta sinema filmleri, diziler, tiyatro grupları, müzisyenler, sanatçılar, ünlüler ve sanat galerileri olmak üzere eğitim, inşaat, finans, gıda, turizm ve sağlık kurumları ile holdinglere de sosyal medya danışmanlığı yapacaklarını belirtti. Dijital çağın geldiği yer itibariyle önümüzdeki süreçte reklam verenlerin sosyal medya ölçümlerine göre mecra belirleyeceğine yönelik düşüncelerini dile getiren Sayıcı, “Bu durum hem holdingleri hem de kültür sanat camiasını yakından ilgilendiriyor. Biz tam da bu noktada hissedilen büyük bir boşluğu doldurmak için yola çıktık” dedi.