LOL öldü yaşasın HAHA!
Dijital dünyaya geçildiğinden beri “lol” kısaltması dünyanın en popüler kelimelerinden biriydi. İnsanlar eğlenceli bir kelime, cümle ya da herhangi bir şey gördüklerinde güldüklerini belirtmek için bu kısaltmayı kullanıyor hatta kısaltmayı başka kelimelerle birleştirerek daha da komik olduklarını düşünüyorlardı. Ancak her şey gibi lol’ün de bir ömrü vardı ve yapılan araştırma, beklenen sonun artık çok yakın olduğunu gösteriyor.
Y kuşağının sık kullandığı “lol” sadece y kuşağının kullandığı bir kısaltma olmaktan çıkmış ve Facebook paylaşımlarıyla varlığından haberdar olunan akrabaların ve aile büyüklerinin de sürekli kullandığı bir kelime olmuştu.
Ancak Facebook’un yaptığı bir araştırma “lol”ün sonunun geldiğini gösteriyor. İnsanlar artık tepkilerini “lol” ile vermekten ziyade “haha” ile gösteriyor. “lol” kullanımı ise yüzde 1.9’a kadar gerilemiş durumda.
Artık Facebook kullanıcılarının yüzde 51.4’ü “haha” ya da daha uzun versiyonlarını kullanıyor. İkinci sırada ise emojiler geliyor. Üçüncü sırada ise “hehe” bulunuyor.
Facebook kullanıcılarının yüzde 33.7’si duygularını emojilerle ifade ederken en çok da gülmekten gözünden yaş gelen emojiyi tercih ediyor. “hehe” ise daha yaşlı kişilerce tercih ediliyor.
2011 yılında “lol” Oxford İngilizce Sözlüğüne girmiş ve ulaşabileceği en üst kullanım noktasına ulaşmıştı.