6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Logolarını baştan yaratan markalar!
Haberler

Logolarını baştan yaratan markalar!

Nafizcan Önder
13 Mayıs 2021
4 dk okuma

Bugünlerde başta otomotiv olmak üzere fast-food zincirlerinden teknoloji şirketlerine, e-ticaret platformlarından spor kulüplerine kadar pek çok sektörde kapsamlı bir görsel kimlik değişimi yaşanıyor. Logolarıyla birlikte hem söylemlerini hem de kendilerini baştan yaratan markaları sizin için derledik…

İlham veren hareket

Logolarını baştan yaratan markalar!

2020 yılının başında “Plan S” stratejisiyle ulaşımın geleceğinde aktif rol alacağını ve 2025 yılına kadar 11 yeni elektrikli model geliştireceğini açıklayan KIA, dönüşüm yolculuğuna yeni logo, yeni slogan ve yeni kurumsal kimlik çalışmalarıyla devam ediyor. “İlham veren hareket” mottosuyla yeni logosunu duyuran KIA, simetri, ritim ve yükselen değer unsurlarıyla tasarlanan logosunda kendine olan güvenini ve müşterilerine olan bağlılığını vurguluyor.

Modern ve eğlenceli

Logolarını baştan yaratan markalar!
Logolarını baştan yaratan markalar!

Yeni GittiGidiyor logosu, teknolojinin ve alışverişin buluştuğu bu platformda kullanıcılarına eşsiz bir alışveriş deneyimi yaratmayı ifade ediyor. Dijitalleşen dünyayla birlikte tasarımların da sadeleştiği günümüze uygun olarak tasarlanan yeni logoda, eski amblemden gelen renk mirasının tipografideki noktalara taşınmasıyla daha modern ve eğlenceli bir kimlik oluşturulmuş. Ayrıca, GittiGidiyor için özel olarak tasarlanan font, teknoloji ve alışveriş arasında kurulan köprüyü sembolleştiriyor.

Bilime olan tutku ve sadakat

Logolarını baştan yaratan markalar!

Son dönemde BioNTech iş birliğiyle geliştirdiği koronavirüs aşısıyla gündemde olan Pfizer, yaklaşık 70 yıl sonra logosunu değiştirdi. Yeni döneme yeni logoyla başlayan marka bu değişimle ticaretten bilime yöneldiğini ve özünde yer alan değerleri vurguluyor. Pfizer’in yeni logosunda yer alan ikili sarmal, şirketin inovasyonlarının arkasındaki bilime olan tutku ve sadakatle hastaların iyiliğini yansıtıyor.

Geçmişten alınan ilham

Logolarını baştan yaratan markalar!

Dünyanın en büyük fast food devlerinden biri olan Burger King, 20 yıl aradan sonra görsel kimliğinde köklü bir değişikliğe gitti. Müşteri deneyiminin tüm detayları için tamamen yeni bir görsel kimlik tasarımı sunarak geleceğe yeni bir adım atan markanın yeni logosunun 1969-1999 yılları arasında kullandığı logoya benzerliği ve retro görünümü oldukça dikkat çekti…

Daha akıcı, daha zarif

Logolarını baştan yaratan markalar!

Peugeot markasının küresel tasarım stüdyosu Peugeot Design Lab tarafından tasarlanan ve “daha akıcı, daha kaliteli ve daha zarif” olarak nitelendirilen 11’inci versiyon yeni logosu da geçtiğimiz aylarda görücüye çıktı. Peugeot kendi açıklamasına göre, yeni logosuyla kişiliğini ve karakterini yeniden tanımlıyor ve tarihinde yeni bir sayfa açıyor.

Xiaomi’ye “süper elips” formüllü logo

Logolarını baştan yaratan markalar!

Xiaomi’nin resmi blog sayfasında paylaşılan yazıya göre şirketin yeni logosu, Musashino Sanat Üniversitesi’nde profesör olarak görev alan ve Nippon Tasarım Merkezi (NDC) Başkanı, dünyaca ünlü tasarımcı Kenya Hara tarafından tasarlandı. Xiaomi’nin hepimizin aşina olduğu turuncu logosu, artık daha oval hatlara sahip ve Xiaomi’nin “Mi” yazı fontu da güncellenmiş durumda. Hara, Xiaomi’nin yeni logosunu tasarlarken “süper elips” matematik formülünü kullandığını ve bu sayede kare ile daire arasındaki optimum dengenin sağlandığını ifade ediyor. Xiaomi’ye göre yeni logo; şirketin esnekliğini, azmini ve ileri gitme isteğini ortaya koyuyor.

İtalya’nın futbol devi de logosunu değiştirdi !

Logolarını baştan yaratan markalar!

Siyah, beyaz ve mavi renklerin yer aldığı yeni Inter Milan logosu, kulübün sosyal medya hesaplarından tanıtıldı. Logoda, kulübün resmi adı olan Inter Milan’ın baş harfleri iç içe geçmiş şekilde yer alıyor. 2021-2022 sezonu itibariyle kullanmaya başlanacak logo, eskisine nazaran sadeliği ve modernliğiyle dikkat çekiyor.

Renault elmastan vazgeçmedi

Logolarını baştan yaratan markalar!

Otomobil sektöründeki logo değiştirme furyasına Fransız otomobil devi Renault da katıldı. Renaulution etkinliğinde konsept otomobillerini tanıtan Renault, 1925’te tanıttığı elmas logosundan esinlenerek oluşturduğu yeni logoyla karşımıza çıktı. Şirketin yeni logosunun günümüz 2 boyutlu tasarım anlayışıyla yenilenmiş olması da dikkat çekiyor.

Üç boyutludan iki boyutluya

Logolarını baştan yaratan markalar!

Japon otomobil üreticisi Nissan geçtiğimiz yıl yeni elektrikli otomobili Nissan Ariya lansmanıyla birlikte aydınlatmalı yeni logosunu da tanıttı. Daha önceki logoda olduğu gibi kurucusu Yoshisuke Aikawa’nın “Eğer güçlü bir inancınız varsa, güneşe bile nüfuz eder” anlamına gelen “Shisei tenjitsu o tsuranuku” inancına sadık kalınarak tasarlanan yeni logo, markanın zengin mirasına ve yenilik geleneğine bağlı kalıp geleceğe odaklanmayı amaçlıyor.

“Vaillant Tavşanı” gençleşti

Logolarını baştan yaratan markalar!

Vaillant, ünlü sembolü Vaillant Tavşanı’nın yer aldığı logosunu yeniledi. Logo, teknolojinin başrolde olduğu, inovasyonun markalar için olmazsa olmaz haline geldiği değişim ve dönüşüm çağının ruhuna uygun hale getirildi. Geçtiğimiz yıl 120. yaşını kutlayan Vaillant Tavşanı yeni logoda daha genç bir görünüme kavuştu. Vaillant Tavşanı yeni logoda daha keskin yanakları ve daha gergin kulaklarıyla karşımızda.

Coca-Cola’da sadelik hâkim olacak

Logolarını baştan yaratan markalar!

İkonik tasarımlarıyla her dönem zihinlere kazanmayı başarmış olan Coca-Cola yeni tasarımlarını tanıttı. Orijinal Cola-Cola, Coca-Cola Zero ve Diet Coke ürünlerinde yer alan logolar farklı yazı tipi ve rengiyle öne çıkıyor. Kutuların altındaki boş alanın ise, “görsel bir metaforun” parçası olduğu belirtiliyor. Coca-Cola’nın yeni tasarımlarında öne çıkardığı sade görsel dil, markanın tasarım mirasını devam ettiriyor.

Marketing Türkiye Mayıs sayısını okumak için TIKLAYIN!

dönüşüm featured Logo
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sırrı Süreyya Önder sonsuzluğa uğurlandı...
Haberler
Sırrı Süreyya Önder sonsuzluğa uğurlandı…
Nafizcan Önder
5 Mayıs 2025
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Haberler
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Advertorial
3 Haziran 2025
KFC'den parmak yalamaya mizahi çözüm: Parmak yalama çatalı!
Haberler
KFC’den parmak yalamaya mizahi çözüm: Parmak yalama çatalı!
Sena Tufan
5 Haziran 2025
Golden Drum için geri sayım başladı! Başvurular için son tarih 27 Haziran!
Haberler
Golden Drum için geri sayım başladı! Başvurular için son tarih 27 Haziran!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.