Gençler bu tadı çok sevdi
Çayın yenilikçi markası Lipton’un artizan içecek deneyimini ev konforuna taşıdığı ürünü “Lipton Chai Tea Latte”, Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin bu yıl altıncısını gerçekleştirdiği “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasının “Sıcak Ürünler” kategorisinde “Yılın İnovatif Ürünü” seçildi. Lipton Marka Müdürü Servan Bozkurt ile “Lipton Chai Tea Latte”nin arkasında yatan içgörüyü ve ürüne dair alınan geri bildirimleri konuştuk…
Lipton Chai Tea Latte hangi içgörülerle geliştirildi?
Lipton olarak, tüketicilerin farklı lezzet arayışlarına ve fonksiyonel ihtiyaçlarına cevap verebilen ürünler sunmayı hedefliyoruz. Lipton Chai Tea Latte ile de çayseverlerin ev dışında tadabilecekleri bir artizan lezzeti özel şase formatında evlerinde ulaşılabilir kılmak istedik. Gündelik yaşamın hızlı temposu içinde lezzetli bir içeceğe anında ulaşmak ya da kafe deneyimini evinde yaşamak isteyen tüketicilerin ihtiyaçlarına Lipton Chai Tea Latte ile cevap verdik.
Tüketici tarafında Chai Tea Latte nasıl dönüşler aldı? Satış rakamları açısından hedeflerinize ulaştınız mı?
Türk damak tadına uygun sütlü, baharatlı ve siyah çaylı tat rotasıyla Lipton Chai Tea Latte, lansmanıyla birlikte yoğun ilgiyle karşılaştı. Tüketicilerin ev dışı tüketim noktalarında yüksek fiyatlarla ulaşabildiği bu içeceği evlerinin konforunda uygun bir fiyatla sunmamız ürünümüze olan ilgiyi daha da artırdı. Yaptığımız 15 bin kişilik tüketici araştırmasında Lipton Chai Tea Latte’yi deneyen her 10 kişiden 8’i ürünü beğendiğini ve çevresine de önereceğini belirtti. Satış rakamlarımız da bu ilgi ve beğeniyi ispatlar nitelikte.
Lipton’un yalnızca ürünleriyle değil iletişim diliyle de sektörde farklılaştığını görüyoruz. Feyyaz Yiğit ile olan iş birliğiniz devam edecek mi?
2022 yılı, ürün inovasyonlarımızla olduğu kadar kampanyalarımız ve iletişim dilimizle de değişen dinamikleri yakalamayı hedeflediğimiz bir yıl oldu. Farklılaşan tüketici beklentilerine cevap olarak geliştirdiğimiz ve anında demleme çay çözümünü tüketicilerimize sunduğumuz Lipton Tek Dem’i, Z kuşağının dili diyebileceğimiz mizahi bir dille tanıttığımız Feyyaz Yiğit’li reklamlarımızla da bunu başardığımıza inanıyoruz. Önümüzdeki dönemde de tüketicilerle bağ kurabilmek, marka değerlerimizi tüketiciye aktarabilmek ve anlam yaratabilmek için en doğru isimlerle iş birliklerimize devam edeceğiz.
Önümüzdeki süreçte bizleri neler bekliyor? Lipton’un inovasyon ajandasından ipuçları alabilir miyiz?
Lipton olarak 2023’te de trendleri yakından takip etmeye devam edeceğiz. “Sıcak İçecek” kategorisinin inovatif markası olarak tüketici ihtiyaçlarına cevap veren ürünlerimizle ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Kültürümüzün önemli bir parçası olan siyah çayı özellikle Z kuşağının gündelik hayatına daha fazla dahil etmek için onları dinliyor ve içgörüye dayanan ürün geliştirme çalışmalarına öncelik veriyoruz. Öte yandan sağlıklı ve iyi yaşam trendinin bitki&meyve&yeşil çay kategorisinde süreceğini ön gördüğümüz için portföyümüzün bu grubunu da tüketici ihtiyaçlarına göre şekillendirmeye devam edeceğiz.