3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Liderler COVID-19 sırasında ekipleri, paydaşları ve toplumla nasıl iletişim kurmalı?
Haberler

Liderler COVID-19 sırasında ekipleri, paydaşları ve toplumla nasıl iletişim kurmalı?

Duygu Su Ocakoğlu
26 Nisan 2020
2 dk okuma

COVID-19 salgının hızı ve yayılma alanı belirsizlik ve duygusal karmaşaları beraberinde getiriyor. Kurumların salgın hakkındaki söylemleri doğru yapıldığında netlik, direnç ve pozitif değişimi sağlama yetisine sahip.

Krizler farklı yoğunluklara sahiptir. Alan perspektifinden bakıldığında koronavirüs büyük bir belirsizlik yaratırken stres ve endişe seviyelerini yükseltmesiyle insanların geleceğe bakmasını zorlaştırıp şu ana odaklanmalarına neden oldu. Bilginin sağlanamadığı veya tutarsız olduğu bu tür krizlerde davranış bilimleri insanların saydamlık, liderlik ve olanları anlamlandırmaya ihtiyaç duyduklarını belirtiyor.

Bu zamanlarda lider figürlerin söyledikleri ve aksiyonları insanda güvende tutarken duruma adapte olmalarına ve içinde bulundukları zamanı anlamlandırmalarına olanak sağlar. Ancak tek bir krizin beraberinde önce ölüm kalım, sonra toplumsal sağlık ve iş devamlılığı, hatta iş kaybı ve radikal iş modeli değişimlerini aynı anda getirmesi final çizgisini görünmez kılabilir. Bazı kurumlar yeni normale geçmek için süreci anlamlandırmaya çalışırken diğerleri gelecek korkusuyla yeni adıma hazır değil.

COVID-19 liderleri zorlu engeller ve yanıtı zor olan sorularla baş başa bırakıyor. 2020’den önce yönetici kadroları hiçbir zaman bu kadar yakın incelenmemişti ve beklentiler arasında özgünlük, hassasiyet ve marka değerlerini ortaya koymak yer almamıştı. Liderler bu konuda ne yapmaları gerektiğini anlatan kılavuza sahip olmadıklarından topluma ne şimdi ne de gelecek hakkında umut veremiyor.

Bu belirsizlikte liderler sessiz kalmamak uğruna yanlış bilgi havuzuna dalabilir, başkalarının yaptıklarını kopyalayabilir ve büyük ama anlamsız atılımlarda bulunabilir. Ancak krizlerin kusursuz iletişim kuran ve kriz bittikten çok sonra da hatırlanan liderler yarattığı da kabul edilen bir gerçek.

Bu nedenler ışığında önerimiz şudur: ara verin ve derin bir nefes alın. İyi haber, etkili iletişimin ana araçları hala işe yarıyor. Uzun vadeli hedeflerinizi belirleyin ve iletişim için alanlar sağlayın. Proaktif olun ama bununla da sınırlı kalmayın. Bu krizde liderler engin araştırma kaynaklarına dönüp bu belirsiz süreçte organizasyonel direnci yeniden inşa etmekle kalmayıp kriz zamanındaki iletişimlerini olumlu değişimlerin önünü açmak üzere konumlayabilir.

İyi kriz iletişimcilerinin etkili yaptığı 5 şey:

  • İnsanlara ihtiyaç duydukları şeyi, ihtiyaç duydukları zamanda verin. Kriz zamanında insanların edindikleri bilgi de iyi bir iletişimcinin mesajları da değişime uğrar. Bu iletişimi kararlılık, direnç, geri dönüş, tekrar hayal etmek ve reform adımlarıyla kurgulayın. Farklı formatlardaki iletişim toplumun güvende kalmasına, psikolojik sağlığını korumasına ve daha derin bir amaç ve sükunete erişmelerine yardımcı olur.

Liderler COVID-19 sırasında ekipleri, paydaşları ve toplumla nasıl iletişim kurmalı?

  • Sade, basit ve sık iletişim kurun. Krizler insanların bilgi kabul etme kapasitesini özellikle ilk günlerde sınırlandırır. Dinleyicilerinizi güvende ve sağlıklı tutmaya odaklayın. Sonrası tekrar, tekrar, tekrar…
  • Samimiyet büyüktür karizma! Kriz zamanlarında güvenden önemli bir şey yok. Sadakat inşa etmek ve daha etkili bir lider olmak için pperasyonlarınızın ne noktada olduğu konusunda dürüst olun, hassasiyet göstermekten çekinmeyin ve saydamlığı ön planda tutun.
  • Dirençli olmaya teşvik edin. Sağlık krizleri ekonomik krizlere dönüşmeye başladığında olumlu faktörleri öne çıkarıp özgüveni tekrar sağlamak için toplum bağlarını güçlendirin.
  • Kaostan anlamı damıtın. Kriz elbet sona erecek. İnsanlara olan biteni anlamlandırma konusunda yardımcı olun. Organizasyonların ve ekiplerinin bu krizden nasıl çıkacağına dair net bir vizyon oluşturun.

 McKinsey & Company tarafından oluşturulan raporun tamamına bu linkten ulaşabilirsiniz: mckinsey.com

 

iletişim kriz lider
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Instagram'dan yaratıcılığa özel ödül: "Rings"
Haberler
Instagram’dan yaratıcılığa özel ödül: “Rings”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
Haberler
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
İrem Alimoğlu
18 Eylül 2025
Lenovo’dan Banu Soyak’a “FY2425 META Annual Excellence Award”
Haberler
Lenovo’dan Banu Soyak’a “FY2425 META Annual Excellence Award”
Nafizcan Önder
2 Eylül 2025
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Haberler
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Nafizcan Önder
1 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.