LEGO® yapay zekayla yüzde 87 görüntülenme elde etti
Çocukların yanı sıra yetişkinlerin de hayatının bir parçası olmayı başaran LEGO®, 90’ıncı yılını kutlarken yeni kampanyasında marka görünürlüğünü artırmak için RTB House’un yeni nesil video reklamlarını kullandı. Başarılı kampanyada; yüzde 87 görüntülenebilirlik elde edilirken, yüzde 76 video gösterimi tamamlamanın yanı sıra tamamlanmış izlenme başına maliyette yüzde 100’e varan verilerle sonuçlandı.
RTB House, markanın ulaşmak istediği doğru kitle için “Derin Öğrenme” teknolojisi ve “ContextAI” özelliğini kullanarak markanın hedefi olan oyun yoluyla öğrenme ve yaratıcılıkla ilgili içeriğe sahip web sitelerine video reklam yerleştirdi. “Derin Öğrenme” teknolojisi sayesinde kampanya sürecinde kendi kendine öğrenen algoritmalar, kullanıcıların tercihlerine uygun modelleri gösterdi. Ayrıca RTB House, kullanıcıların ilgi alanlarından yola çıkan yapay zeka teknolojisi ContextAI ile kişilerin web sitesinde etkileşime girme ihtimali yüksek olan kategorilere kampanyayı yerleştirdi. Kampanya bitiminde ise marka hedeflerinin üstünde sonuçlar elde etmeyi başardı. Böylece yüzde 76,71 video izlenme oranı yüzde 87,21 görüntülenebilirlik yüzde 100 tamamlanmış izlenme başına maliyette sağlandı.
“Kampanya yüksek etkileşimle harikalar yarattı”
Gücünü derin öğrenme teknolojisinden alan RTB House ile birlikte yaptıkları kampanyanın sonuçlarını değerlendiren LEGO® Türkiye, İsrail ve Yunanistan Dijital Pazarlama Müdürü Ercan Kurtuluş, “RTB House, markamızın ilkelerine uygun yenilikçi bir teknolojiye sahip iş ortağımız. Kampanyada yeni nesil video reklamları kullanarak hedef kitlemize ulaşan RTB House, kutlama videomuzla yüksek etkileşim sağlayarak harikalar yarattı. Markamız adına duygusal bağ kurulan bu kampanya dönemini harika sonuçlarla kapatmanın sevinci içindeyiz” dedi.
Kampanyayı hayata geçiren Initiative Digital Reklam Operatörü Bora Öztürk ise, “LEGO®, yaratıcı ve özenle oluşturulmuş çözümler talep eden bir marka. RTB House’un derin öğrenme algoritmalarından gücünü alan yeni nesil video reklamları her alanda güçlü metriklerle tam olarak hedeflenmiş bir kitleye görünürlük ve katılım sağlamamıza yardımcı oldu. Kampanya sürecinde hedeflenen sonuçları elde etmenin heyecanını yaşıyoruz” dedi.
Derin öğrenme video reklamların başarısını artırıyor
Derin Öğrenme teknolojisinin faydalarından yararlanan RTB House, özellikle marka bilinirlik kampanyası anahtar performans göstergelerinde (KPI) elde edilen sonuçlarla markanın hedeflerini aşmayı başarıyor. Gelişen teknolojinin sunduğu fırsatlarla birlikte günümüzde daha da önemli hale gelen dijital pazarlamada video içerikler, pazarlama mesajlarına odaklanma ve müşteri etkileşimini geliştirmenin yanı sıra marka imajını desteklemeye de yardımcı oluyor. Marka bilinci oluşturmada önemli bir etken olan video ile bu etkiyi artırmak için çalışmalar yapan RTB House “Streaming Video Ads” ile sektörü bir adım ileriye taşıyor.