9 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Lego, oyuncaklardaki "cinsiyet etiketleriyle" ilgili yeni karar aldı
Haberler

Lego, oyuncaklardaki “cinsiyet etiketleriyle” ilgili yeni karar aldı

Berçem Sultan Kaya
13 Ekim 2021
1 dk okuma

Küresel oyuncak üreticisi Lego, ürünleri üzerindeki “cinsiyet etiketlerinden” kurtuluyor… Bundan sonra oyuncaklar, kız ve erkek oyuncakları şeklinde ayrılmayacak.

Dünyanın önde gelen oyuncak üreticilerinden Lego, yaptığı bir araştırma sonucu ürünlerindeki cinsiyet etiketlerini kaldırma kararı aldı. Artık ürünlerini farklı şekilde kategorileştirecek olan marka, bu kararıyla, zorbalığın ve endişenin önüne geçmek istiyor.

Aslında cinsiyet etiketlerini kaldırma fikri tesadüfen ortaya çıkmış değil. Lego, yakın zamanda düzenlediği bir anketle, erkek çocukların yüzde 71’inin kız çocuklarına yönelik olarak pazarlanan oyuncaklarla oynarken alay edilme veya zorbalığa uğrama konusu yaşadığını ortaya koydu.

lego

Şirketi daha kapsayıcı hale getirmek için çabaladıklarını belirten Lego’nun ürün ve pazarlama sorumlusu Julia Goldin, artık internet sitelerindeki ürünlerin “kızlara” ya da “erkeklere” göre aratılamayacağını; bunun yerine hayvanlar, uzay, video oyunu, bilimler ve diğer ilgi alanlarını içeren alt başlıklara göre aratılacağını söyledi.

Goldin, “Şu anki işimiz, geleneksel olarak ‘onlara göre değil’ olarak görülen setlerle oynamak isteyen erkek ve kızları cesaretlendirmek,” diye ekledi.

Lego’nun kararı her taraftan destek gördü

Lego’nun bu kararı pek çok çevrede tebrik ve destekle karşılandı. Özellikle, 2012’de Birleşik Krallık’ta kurulmuş olan Let Toys Be Toys hareketi, Lego’nun geçtiğimiz yıllarda cinsiyet kalıplarına gitgide daha çok sıkışırken nihayet bu kalıplardan kurtulmasını kutladı.

We welcome this positive news, but yes – the increased “pink/blue” divide in their toys post 1980s & the negative effects of gender stereotyping on children is something we’ve been raising with @LEGO_Group since our campaign started in 2012 #lettoysbetoys https://t.co/ToQCNGVTve pic.twitter.com/bhOOaXQYpu

— Let Toys Be Toys (@LetToysBeToys) October 11, 2021

Bununla birlikte, bu adımın ancak 2021’de atılabilmiş olmasına şaşıran kişiler de vardı.

Great news but shocking that it is 2021 and companies are just waking up to the toxic impact of gendered socialisation. When would other companies take notice of what some of us have been saying for a very long time? https://t.co/AFvkspi2pp

— Prof. Pragya Agarwal (shouldn't really be here) (@DrPragyaAgarwal) October 11, 2021

Kaynak: Sputnik Türkiye

featured lego
1 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
2 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
3 Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
4 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Güncel Haberler
Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
Bu dikenli laleler kazanmayı bilen bir takım için tasarlandı: Oranje Fatalis
Bu dikenli laleler kazanmayı bilen bir takım için tasarlandı: Oranje Fatalis
Hepsiburada Premium 3 yılda 3,5 milyon üyeye ulaştı!
Hepsiburada Premium 3 yılda 3,5 milyon üyeye ulaştı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Haberler
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Sena Tufan
6 gün önce
İş hayatında öncelikler değişiyor: "Maaş tamam ama esneklik ve iyi yaşam da şart!"
Haberler
İş hayatında öncelikler değişiyor: “Maaş tamam ama esneklik ve iyi yaşam da şart!”
İrem Alimoğlu
1 Mayıs 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Sena Tufan
4 hafta önce
LEGO’dan yaratıcı isyan: “She Built That”
Haberler
LEGO’dan yaratıcı isyan: “She Built That”
Nafizcan Önder
5 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.