27 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her 10 kuryeden 8'i bir müşterinin yemeğini yediğini söylüyor
Haberler

Her 10 kuryeden 8’i götürdüğü yemeğin tadına bakıyor

Gizem Yıldız
3 hafta önce
2 dk okuma

E-ticaretin bu denli ivmelenmesiyle birlikte markalarla tüketicinin arasındaki en büyük temas noktası oldu kuryeler. Bir nevi marka elçisi olarak da konumlanan bu kitleyle çoğu zaman ihtiyaçlarımızın doruk noktasında temas kuruyoruz. Her ne kadar teslim aldığımız paketler ihtiyacımızı karşılasa ya da mutlu etse de görünen o ki teslimatı beklerken yaşanan stres bir şekilde kuryelere de yansıyor. İngiltere’de faaliyet gösteren bir teslimat hizmetleri şirketi olan Circuit Route Planner 500’ün üzerinde kuryesiyle bir araştırma gerçekleştirdi. Sonuçlar tüketici ve kuryeler arasında soğuk bir savaş başladığına işaret ediyor. Zira kuryelerin önemli bir kesimi tüketicilerin bazı kaba davranışlarına teslim edilecek paketlere zarar vermek ya da müşterinin yemeğini yemek gibi tepkiler verdiği görülüyor. Gelin ilgi çekici verilere daha yakından bakalım…

Circuit Route Planner’ın 500’ün üzerinde kuryesi arasında gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, her 10 kuryeden 8’i bir müşterinin yemeğini yediğini itiraf ediyor. Üstelik kuryelerin itirafları bununla sınırlı değil. Kuryelerin dörtte birinden fazlası (yüzde 27), ürün teslim ettikleri kişilerle bazı “profesyonel olmayan” konuşmalar yaptıklarını ekliyor. Bazı kuryelerin tüketicileri kesinlikle çileden çıkaracağını kabul ettiği diğer eylemler arasında paketlere kasıtlı olarak zarar vermek (yüzde 23), paketleri çalmak (yüzde 17) ve paketleri açıp ardından tekrar mühürlemek (yüzde 17) yer alıyor. Neredeyse her dört kuryeden üçü (yüzde 73), müşterilerini sevmemelerinin ve bu şekilde davranmalarının en büyük nedeninin iyi bahşiş vermemeleri olduğunu söylüyor. 

Ayrıca, her 10 müşteriden üçü Instacart gibi hizmetleri kullandıklarında müşterileri “bahşiş tuzağı” ile suçlanıyor. 

Bahşiş tuzağı, müşterilerin çevrimiçi sipariş verirken ne kadar bahşiş vermeyi düşündüklerini yazdıkları ve teslimattan sonra bahşişi sıfırladıkları bir şema.

Anket katılımcılarının yarısından fazlası (yüzde 57), teslimat sırasında müşterilerinin köpeklerinin havlamasına ve onları taciz etmesine dayanamadıklarını söylüyor. Her 10 kişiden üçü, müşterilerin ürünlerini teslim aldıktan sonra düşmanca davrandıklarını söylüyor.

Ayrıca kuryeler yanlış veya var olmayan adres bilgisine sahip tüketicilerin onları hayal kırıklığına uğrattığını ekliyor. Kuryelerin beşte ikisi (yüzde 42), müşterilerin TikTok videolarında veya diğer sosyal medya paylaşımlarında kendilerini kullanmak için sipariş verdiğini kaydediyor.

Kuryelerin üçte ikisi (yüzde 68), müşterilerin genellikle onları eşya çalmakla suçladığını belirtiyor.

Kuryelerin kazandığı borçlarına yetmiyor… Üstelik bahşişlerde kesinti var!

featured
1 Brandverse Awards
Brandverse Awards kazananları ödüllerine 30 Haziran’da kavuşuyor…
2 Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli Boxer
Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli boxer
3 Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
4 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
5 Pringles'tan rüya gibi iş ilanı: Oyun karakteri olana aylık 25 bin Dolar! | Son 24 saatin gündemi
Pringles’tan rüya gibi iş ilanı: Oyun karakteri olana aylık 25 bin Dolar! | Son 24 saatin gündemi
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Toplum metavers'ü keşfetti mi?
Toplum metavers’ü keşfetti mi?
Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
mısır
Mısır’ın modada favorisi LC Waikiki oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hackerlar bu defa hedef şaşırttı
Haberler
Hackerlar bu defa hedef şaşırttı
Nafizcan Önder
15 Nisan 2022
Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
6 gün önce
Netflix'in test aşamasında olan özelliği kaos getirdi | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Netflix’in test aşamasında olan özelliği kaos getirdi | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Watsons kataloğundaki Arapça sayfalarla sosyal medyanın gündeminde
Haberler
Watsons kataloğundaki Arapça sayfalar sosyal medyada tepki topladı
Gizem Yıldız
15 Nisan 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.