Kurumsal sosyal sorumluluk araştırmasına hangi şirketler girdi?
“Paylaşılan değer yaratma” yaklaşımı ile beslenme, su ve kırsal kalkınma alanlarında küresel ve yerel sorunları ele alan ve çözüm sunan Nestlé, 41 ülke ve 15 sanayi sektöründen 4 bin 100 şirketin değerlendirildiği KPMG Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırması’nda dünyanın ilk 10 şirketi arasında yer aldı.
Nestlé, KPMG’nın analiz ettiği en büyük şirketler listesinde yer alan tek yiyecek ve içecek şirketi olurken; BMW, Siemens, Total, Ford Motor, ING, A.P. Møller Mærsk, Cisco Systems ve Repsol, ilk 10 listesine giren diğer şirketler oldu.
KPMG, şirketlerin risk değerlendirmelerini ve bu riskler karşısında aldıkları aksiyonları ve bu aksiyonların büyük etki oluşturabileceği sorunları ve alanları da içeren kriterlere göre raporlama kalitesini değerlendiriyor. KPMG, bu kriterlerin yanı sıra şirketlerin tedarikçilerini, değer zincirlerini ve şeffaflık seviyelerini nasıl raporladıklarına ve raporlarındaki dengeyi de göz önünde bulunduruyor.