9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Küresel dev ile lider Türk şirketi arasında alternatif iş birliği modeli
Haberler

Küresel dev ile lider Türk şirketi arasında alternatif iş birliği modeli

Günseli ÖZEN
15 Ağustos 2022
3 dk okuma

Herkes bir gün gözlük takacaktır!
Bıraktım 40 yaş ve sonrası için yakın okuma gözlüğünü, uzun süre ekranda kalmanın bedeli olarak çok erken yaşlarda gözlük takıyor gençler. Yani bildiğiniz gözlük pazarı camı, çerçevesi, aksesuarıyla dipsiz kuyu.

Geçtiğimiz hafta optik pazarın Türk lider şirketi NOVAX ile küresel lideri Alman ZEISS distribütörlük anlaşması yaptı. “Türkiye ve Almanya’nın en köklü optik markalarından iş birliği” anonsuyla duyurulan bu yeni çalışma modeli, başarılı Türk markalarına satış yapılmadan da alternatif bir açılım sağlamış oldu.

NOVAX Yönetim Kurulu Başkanı Murat Balcı ile Carl Zeiss Vision Global Satış Operasyonları Başkanı ve ZEISS Group Başkan Yardımcısı Boris Dejonckheere tarafından imzalanan iş birliği protokolüne göre; NOVAX, Türkiye pazarındaki geniş müşteri portföyüne bundan böyle tüm ürün segmentlerindeki gelişmiş üretim teknolojisiyle kalitesi onaylanmış ZEISS camlarını üretmeye başlayacak. Sektörünün prestijli markaları arasında yer alan ZEISS’in, gözlük camları ve optik mağaza ekipmanları da NOVAX’ın ana markası Beta Optik distribütörlüğünde Türkiye’de dağıtılacak. ZEISS’in dünya pazarına sunduğu ürünleri de üretecek olan NOVAX bu protokolle üretimden satışa pek çok alanda iş birliğine imza atmış oldu.

NOVAX bundan böyle ZEİSS uzmanlığıyla üretiminin kalitesini de artırmış olacak. 50 ülkeye yaptığı ihracatı Portekiz’de üretime geçen fabrikasıyla genişletmiş olan Türk firması, Alman şirketinden bilgi birikimi ve tecrübe transferi de yapmış olacak.

Peki, bundan böyle Türkiye optik pazarında işler nasıl yürüyecek?

Optik pazarda rekabet çok yüksek

Küresel dev ile lider Türk şirketi arasında alternatif iş birliği modeli
NOVAX Yönetim Kurulu Başkanı Murat Balcı

“Yaptığımız bu iş birliğiyle Türkiye’de tekelleşmenin önüne geçtik” diyor Murat Balcı. Dünyanın en önemli optik pazarları arasında Türkiye’nin de yer aldığını belirten Balcı, NOVAX olarak Türkiye’deki tekelleşmenin önüne geçmeyi başardıklarını da sözlerine ekliyor.  

“Türkiye’nin Optik ve Göz Sağlığı alanında toplam pazar büyüklüğü 10,8 Milyar TL. Bu büyüklük gözlük çerçevesi, gözlük camı, kontakt lens, güneş gözlüğü perakende satış ve üretimiyle optik ve oftalmolojik cihazların tamamını kapsar. Optisyen ve bayi sayısı ise 7 bin

500. Son tüketiciye bu kanallar aracılığıyla NOVAX ürünlerini ulaştırmaktayız. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de optik pazarı son 10 yılda çok ciddi bir tekelleşme prosesine sahne oldu. Haksız rekabeti getiren çeşitli firma satın almaları maalesef bağımsız optik mağazalarını yaygınlık / ulaşılabilirlik / reklam ve fiyat rekabeti anlamında da zora soktu. Bu tekelleşmeye rağmen sektörün en büyük direnç gösteren markası, gittikçe büyüyen ve gelişen yapısıyla NOVAX oldu. Bunun içindir ki NOVAX, özellikle son yıllarda optisyen ve gözlükçü meslektaşlarımız tarafından büyük teveccüh görmekte ve gelişimini her geçen gün artan bir ivmeyle hem yurtiçinde hem de yurtdışında devam ettirmekte.”

Rakamlarla Türkiye optik sektörü

  • Gözlük camı pazarı 1 Milyar TL ve 7.693 optik mağazası var.
  • Göz hekimi sayısı 4.629
  • 40 yaşın altı nüfus oranı yüzde 60,4 bu da 10 yıl içerisinde 12,5 Milyon presbiyop (yakını göremeyen hasta) potansiyeli demek
  • Ülkemizde Progresif (hem yakını hem uzağı gösteren) gözlük camı kullanım oranı yüzde 20’nin altında.

Beta Optik 2007 yılında kurulmuş, NOVAX markasıyla optik sektörüne giren şirket 100 yıllık bir gözlükçülük geleneğinin birikimine sahip. An itibarıyla dördüncü kuşaktan Murat Balcı Yönetim Kurulu Başkanı olarak şirketi küresel pazara taşıyor.

NOVAX, gözlük camı sektöründe yüzde 20 pazar payına sahip. 42 ülkede distribütörlük ve satış organizasyonu bulunan şirket 15 şubesi ve 250 kişilik uzman kadrosuyla Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesinde 3.250 optik mağazasına ulaşıyor. Küresel marka olma yolculuğuna çıkan şirket Portekiz’deki fabrikasıyla Avrupa’da gözlük camı üreten ilk Türk firması.

Bu iş birliğinden ZEISS de NOVAX da kârlı çıkacak

ZEISS’in ölçüm teknolojisinin doğruluğu dünya çapında motor sporları takımlarının da tercihi. Sinema merceklerini kullanan önde gelen film yapımcıları tarafından teknik mükemmellik alanında üç Oscar ödülüne layık görülmüş. Tüm dünyada 30 üretim, 27 Ar-Ge merkezi bulunan ZEISS, mikroçipleri litografi optikleri kullanılarak üretirken 36 Nobel ödüllü bilim insanı ZEISS ürünlerini kullanıyor. ZEISS gözlük camları 175 yılı aşkın bir tecrübeye sahip. Sadece Vision Care’de 1.3 Milyar Euro ciroya sahip olan şirketin 100’den fazla ülkede satış organizasyonu var. Dünya çapında 35 bini aşkın çalışanı olan şirket tüm faaliyet alanlarında toplam 7.5 Milyar Euro’dan fazla ciro elde ediyor.

Küresel dev ile lider Türk şirketi arasında alternatif iş birliği modeli
Carl Zeiss Vision Global Satış Operasyonları Başkanı ve ZEISS Group Başkan Yardımcısı Boris Dejonckheere

Carl Zeiss Vision Global Satış Operasyonları Başkanı ve ZEISS Group Başkan Yardımcısı Boris Dejonckheere iş birliği protokolüyle, “Sadece pazar payını değil, pazarın kalitesini de arttıracağız” diyor. İş birliğini ise; “Gözlükçüye rakip değil iş ortağı olmak, gelişen ekonomik koşullara göre fiyat/kalite oranı yeniden düzenlenecek, sektörde etik ve gerçekçi rekabet koşulları oluşturacak. Tüm dünyada olduğu gibi ZEISS markasını ülkemizde de hak ettiği yere taşımak istiyoruz” diyerek açıklıyor.

Büyük istifa hareketi bitti. Peki, neden?

featured iş birliği NOVAX ZEISS
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
3 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
4 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
5 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Güncel Haberler
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Haberler
Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Advertorial
23 Ekim 2025
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Haberler
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Marketing Türkiye
8 Ekim 2025
Noel geleneği, tüketim çılgınlığına dönüştü: Advent Calendar...
Haberler
Noel geleneği, tüketim çılgınlığına dönüştü: Advent Calendar…
Sena Tufan
4 hafta önce
YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Haberler
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Sena Tufan
27 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.