16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Spekülatörler kripto para piyasalarıyla nasıl oynuyor?
Haberler

Spekülatörler kripto para piyasalarıyla nasıl oynuyor?

Gizem Yıldız
21 Ağustos 2022
2 dk okuma

Kripto para piyasasında yatırımcı sayısındaki artışla birlikte spekülatörlerin de oyun alanı genişliyor. Bu kişiler yaydıkları dezenformasyonla birlikte yatırımcı kararlarını kendi lehine çevirebiliyorlar. Terminolojide FUD denilen bu kavram adını “Fear, Uncertainty ve Doubt” (korku, belirsizlik ve şüphe) kelimelerinin baş harflerinden alıyor ve yarattığı dalgalanmayla spekülatörleri hedeflerine götürüyor. FUD’larla ilgili bilinmesi gerekenleri kripto para borsası KuCoin’in Türkiye’nin Ülke Müdürü Mete Umut Elmas’tan dinliyoruz.

FUD’lar hangi kanallarda daha etkili?

Kripto para, blockchain, NFT ve Metaverse gibi kavramlar artık günlük hayatta çok sık karşımıza çıkıyor. Zira sosyal medyada da sıklıkla görüyoruz ve hatta sosyal medya bu alandaki yatırım tercihlerine yön veren bir pozisyon edindi. Özellikle Twitter ve Telegram gibi platformlar çok büyük yatırımcı kitlelerinin kararlarını etkiliyor. Bu etki de FUD’ların söz konusu mecralarda kullanılması ve hızla yayılması adına kullanılıyor.

Kripto para piyasası yatırımcı türü açısından çok da homojen bir yapıda değil. Her türlü meslek, eğitim seviyesi, gelir grubu ve daha birçok farklı şekilde segmente edilebilecek çok çeşitli bir yatırımcı kitlesi bulunuyor. Bu zenginlik yükseliş dönemlerinde piyasanın gidişatını olumlu yönde etkileyen faktörlerden biri olsa da FUD’lara karşı verilen reaksiyonlarda da çeşitliliğe sebep oluyor. Özellikle kripto para piyasalarına yeni dahil olanlar, yatırımlarında duygusal ağırlıklı kararlar verebiliyor. Bu da FUD’ların getirdiği korku, belirsizlik ve şüpheyle birlikte rasyonalitenin kaybolmasına sebebiyet veriyor. Böylece yatırımcılar, zararına satış yapma veya iskontolu bile olsa yeni alımlardan kaçınma gibi kararlar verebiliyor.

FUD’lar itibar suikastlarının de sebebi

FUD’ların temel varlık sebebi yatırımcının algısını kontrol etmek… Yatırımcı maruz kaldığı şüpheli veya yanlış bilgi akışıyla yatırım tercihlerinde değişikliğe gitme kararı verebiliyor. Böylece yaratılan dezenformasyonla birlikte piyasalarda dalgalanma oluşuyor. Spekülatörlerin FUD’ları yaymalarındaki en büyük motivasyon da elbette bu dalgalanmalardan faydalanmak oluyor. Yanlış veya yanıltıcı haberler yoluyla yaratılan korkuyla birlikte birçok yatırımcı elindeki varlıkları zararına da olsa satabiliyor. Böylece kripto varlıkların fiyatında düşüş yaşanıyor. Bu da spekülatörler için alım fırsatı anlamına geliyor.

FUD’ların belirli bir projeyi veya platformu doğrudan hedef aldığı durumlar da olabiliyor. İtibar suikasti yapmaya odaklı bu tür FUD’lar hedef tahtasındaki kripto varlığa ve yatırımcısına oldukça zarar veriyor.

Öte yandan, FUD’lar popülarite peşinde olan kişilerin elinde malzeme de olabiliyor. Özellikle son dönemde komplo teorisyeni olarak adlandırılan bu grup, medyada daha fazla yer bulmak veya sosyal medyadaki takipçi sayılarını artırmak amacıyla böylesi etik dışı yollara başvurabiliyor.

FUD’lara karşı nasıl önlem alabilirsiniz?

Yatırımcıların uygulayabileceği en etkili yöntem elbette iyi bir araştırma yapmak. Bu araştırmalarda kaynak güvenilirliği oldukça önemli. Kimliği belli olmayan veya konuyla ilişkisiz kişi ve hesapların yapacağı açıklamalara itibar etmek sağlıklı olmayabilir.

Ayrıca soğuk kanlı olmak ve ani reflekslerden kaçınmak gerekiyor. Sakin kalıp edindiğiniz bilgileri teyit etmelisiniz.

Öte yandan FUD’larla mücadelede önemli bir görevde ekosistemin en önemli aktörleri olan kripto para borsalarına düşüyor. Bu noktada borsaların da yol göstermesi gerekiyor.

Kripto paraya olan güven arttı

featured Kripto para KuCoin
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'nin en değerli markaları açıklandı!
Haberler
Türkiye’nin en değerli markaları açıklandı!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
TDK, yapay zeka için Türkçeye özgü derlem ve sözlük hazırlayacak!
Haberler
TDK, yapay zeka için Türkçeye özgü derlem ve sözlük hazırlayacak!
Sena Tufan
2 Mayıs 2025
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Haberler
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İrem Alimoğlu
9 Mayıs 2025
BTM uluslararası arenada büyüme hedefiyle harekete geçti!
Haberler
BTM uluslararası arenada büyüme hedefiyle harekete geçti!
Sena Tufan
22 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.