14 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kraliçe Elizabeth dünyanın en büyük kişisel markasını nasıl yarattı?
Haberler

Kraliçe Elizabeth dünyanın en büyük kişisel markasını nasıl yarattı?

Gizem Yıldız
9 Eylül 2022
2 dk okuma

Tüm dünya, Birleşik Krallık ve Commonwealth bölgesi üyesi 14 ülkenin kraliçesi olan II. Elizabeth’in (Elizabeth Alexandra Mary Windsor) ölümünü konuşuyor. Kraliçe, sadece İngiltere’nin “en uzun süre tahtta kalan monarkı” değil dünyanın en büyük kişisel markasının da sahibiydi. Gelin tüm hayatını spot ışıkları altında yaşayan Kraliçe’nin bu itibarı nasıl kazandığına daha yakından bakalım…

İngiliz Kraliyet ailesi tüm dünyada markalaşma hünerleriyle ün saldı. Yani Kraliçe Elizabeth’in bu başarısı asla tesadüf değil… Kraliçe 70 yıllık saltanatı boyunca radyo yayınlarından televizyon kanallarına kadar ortaya çıkan tüm yeni kitle iletişim araçlarını etkin bir şekilde kullandı. Kraliyet Darphanesi ve Kraliyet Postası’nı kullanıyor, yüzünün madeni ve kağıt paralarda olmasını sağlayarak kendini sıklıkla hatırlatıyordu.

Bir kurum olarak kraliyet ailesi halihazırda düğünler ve “Kraliçe’nin Jübilesi” gibi etkinlikler düzenliyordu.

Ancak Kraliçe, imajının ve sembollerinin diğer şirketler tarafından nasıl kullanılabileceğine dair katı kurallar oluşturdu ve böylece nasıl temsil edildiğini titizlikle kontrol etti. Tüm bu markalaşma çabalarının işe yaradığı görüldü: Britanya’da monarşiye verilen destek azalırken, Kraliçe ölümüne kadar oldukça popülaritesini korudu.

Kraliçe Elizabeth yaşayan en büyük kişisel markaydı

Geçtiğimiz yıl True Royalty TV belgeseli için gerçekleştirilen bir araştırma, Kraliçe Elizabeth’in, Beyonce, Kim Kardashian, Bill Gates, David ve Victoria Beckham gibi isimlerden daha değerli bir marka olduğunu kaydetmişti. Kraliçe, Meghan Markle ve Prens Harry’nin Oprah Winfrey’e verdiği röportaja ve oğlu Prens Andrew’in taciz skandalına rağmen kişisel marka değerini korudu.

Araştırma, Kraliçe Elizabeth’in kişisel marka değerinin tüm popüler isimleri geride bıraktığına işaret ediyor. Mesela Kraliçe Elizabeth’in marka değeri Beyonce’un 16 katı, Kim Kardashian ve Bill Gates’in ise 6 katı.

Araştırma kapsamında görüş veren marka ve iş profesyonelleri, kraliyet ailesinin marka değerinin yaklaşık 71 sterlin, Kraliçe’nin kişisel marka değerinin ise 35 milyar dolar olduğu tahminlerinde bulundu. Yani Coca Cola gibi büyük markalarla eş değerde.

Araştırmaya, Ocak 2017 ile Mart 2021 arasında dokuz ünlü aileden 37 kişi ve 10 küresel marka dahil edildi. Dünya çapında makaleler takip edildi ve 65 dilden İngilizce’ye çevirisi gerçekleştirildi.

Kaynak: Fast Company

İnsanlar daha güçlü hikayeler duymak istiyor

featured Kraliçe Elizabeth
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
3 Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
4 General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
5 DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

“Just Do It”in evrimi: 2025’te cevap değil, soru zamanı!
Haberler
“Just Do It”in evrimi: 2025’te cevap değil, soru zamanı!
Nafizcan Önder
9 Eylül 2025
İş dünyası 2025’in son çeyreğine temkinli yaklaşıyor
Haberler
İş dünyası 2025’in son çeyreğine temkinli yaklaşıyor
İrem Alimoğlu
27 Eylül 2025
2025 e-posta pazarlama trendleri...
Haberler
2025 e-posta pazarlama trendleri…
Sena Tufan
20 Eylül 2025
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet "Chatbot Psikozu" yaratabilir...
Haberler
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet “Chatbot Psikozu” yaratabilir…
İrem Alimoğlu
13 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.