Koronavirüs’le birlikte teknoloji alışkanlıkları nasıl değişti?
Koronavirüs salgını sırasında daha fazla insan evden çalışmaya ve sosyal mesafe önlemini uygulamaya başladıkça, teknoloji kullanımları ve seyahat alışkanlıkları da değişmeye başladı. APAC genelinde AdColony tarafından yapılan Koronavirus Etki Araştırması’na göre koronavirüs’le birlikte teknoloji alışkanlıkları nasıl değişti? İşte yanıtlar…
Koronavirüs salgınının yayılmasını yavaşlatmak amacıyla alınan önlemlerden bir tanesi olan sosyal mesafe teknoloji ve seyahat alışkanlıklarını da değiştirdi. APAC genelinde AdColony tarafından yapılan Koronavirus Etki Araştırması’na göre Asya-Pasifik bölgesinde yaşayan katılımcıların yarısından fazlasının evden çalışmaya başladığı ve açık hava aktivitelerini azalttığı gözler önüne serildi.
Mobil oyun oynama oranı arttı
Araştırma sonuçlarına göre insanların yüzde 45’inin mobil oyun oynadığı, yüzde 68’inin akıllı telefonlarına yeni oyunlar indirdiği öne çıktı. Toplam sayıya bakıldığındaysa insanların yüzde 44’ünün gün içerisinde mobil oyun oynadıkları ortaya çıktı. Mobil oyunların yanı sıra TV izleme oranlarında da artış gözlendi. Sosyal medya kullanım oranlarında 4 kat artış yaşandı.
e-ticaret revaçta
Söz konusu e-ticaret olduğundaysa Koronavirus Etki Araştırması’na göre tüketicilerin yüzde 95’inin son iki hafta içerisinde online alışveriş yaptığı, yüzde 46’sının ise online alışveriş yapmayı sürdüreceğini söylediği belirtildi.
Tüketiciler iletişim çalışmalarının devam etmesini istiyor
Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 76’sı bu kriz sırasında markaların iletişim kurmaya devam etmesini istediğini ve yüzde 47’si yerel topluluklara destek sunan reklamlar görmeyi umduklarını belirtti.
Araştırmanın Metodolojisi: APAC genelinde (Avustralya, Hindistan, Endonezya, Filipinler, Vietnam ve diğerleri dahil) 2000 kişiyi inceleyen mobil reklam platformu AdColony tarafından yapılan Coronavirus Etki Araştırmasına göre katılımcıların yaşları 18-75 arasında değişmekte olup, yüzde 42’si kadın, yüzde 58’i erkek katılımcılardan oluştu.