
Koronavirüs sırasında e-ticaret’te en hızlı büyüyen ve küçülen kategoriler
Eve kapanma süreciyle birlikte tüketici davranışları da büyük ölçüde değişim gösterirken tüketicilerin çoğu alışverişlerini online olarak yapmaya başladı. Buradan hareketle Stackline, ABD genelinde e-ticaret satış oranlarını inceledi ve Mart ayında “En hızlı büyüyen ve en hızlı küçülen” e-ticaret kategorilerini listeledi ve salgın sırasında tüketicilerin ilk yöneldiği ürünler tuvalet kağıdı, konserve gıda ve diğer ev temizlik ürünleri olarak öne çıktı.
Stackline, ABD genelinde e-ticaret satış oranlarını incelediği raporu paylaştı. Rapora göre, Mart ayında “En hızlı büyüyen ve en hızlı küçülen” e-ticaret kategorileri listelendi. Spor salonları ve egzersiz stüdyolarının geçici süreliğine kapanmasından bu yana evde yapılan antrenmanlardaki artışın, fitness ürünlerinin ve yoga ekipmanlarının satışını da etkilediği belirtildi. Stackline, birçok şirket çalışanları için geçici bir ev ofisi yaratmaya çalışırken, bilgisayar monitörleri, klavyeler, fareler ve ofis koltukları için de talep artışı gerçekleştiğini açıkladı. Raporda seyahatlerin durdurulmasının ardından bavul, evrak çantası, kamera gibi kategorilerde düşüş yaşandığı belirtilirken buna ek olarak, tatil planlarının iptal edilmesiyle sandalet ve mayo gibi kategorilerde de düşüş yaşandığının altı çizildi. Aynı zamanda raporda, düğünlerin iptal edilmesi veya ertelenmesinin ardından resmi kıyafet kategorilerinde de bir azalma olduğu ön plana çıktı.