19 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koronavirüs nedeniyle elektrik tüketimi yüzde 25 düştü
Haberler

Koronavirüs nedeniyle elektrik tüketimi yüzde 25 düştü

Marketing Türkiye
2 Mayıs 2020
2 dk okuma

Koronavirüs nedeniyle sanayi üretiminin azalması ile işyerlerinde elektrik tüketimi düşerken, evlerde arttı. Elektrik tedarikçileri karşılaştırma sitesi EnCazip.com’un derlediği bilgilere göre toplam orana bakıldığında elektrik tüketimi salgının ilk haftasına göre yüzde 25 azaldı. Bu azalmanın nedeni ise toplam tüketimde yüzde 70’lik payı bulunan ticarethanelerin ve sanayi kuruluşlarının kapalı olması ya da düşük kapasite ile çalışması…

Koronavirüs tehlikesinin etkileri tüm dünyada derinden hissedilir düzeye geldi. Önceleri günün neredeyse yarısını dışarıda geçirirken şimdi evdeyiz. Günlük rutinler değişince elektrik tüketiminde de değişiklikler oldu. Kapalı olan işyerleri nedeniyle ticarethanelerde elektrik tüketimi azalırken evlerde arttı. Genele bakıldığında ise ev dışı elektrik kullanım miktarı daha fazla olduğu için toplam elektrik tüketimi de 16 – 22 Nisan haftasında salgının ilk haftasına göre yüzde 25 azalmış oldu.

Elektrik tüketiminin yüzde 70’i işyerlerine ait

Elektrik tedarikçileri karşılaştırma sitesi EnCazip.com’un derlediği bilgilere göre işyerlerinin kapalı olmasıyla meydana gelen elektrik talebindeki düşüşün, elektrik piyasasında daralmaya neden olabileceği öngörülüyor. Toplam elektrik tüketiminde ticarethane tarifesindeki tüketim yaklaşık yüzde 28’lik, sanayi tarifesindeki tüketim ise yüzde 42’lik bir paya sahip. İşyerlerinde hacmin düştüğü ve düşmeye devam edeceği bu dönemlerde, tedarikçilerin mesken tarifesinde abone toplamaya yönelmesi ve bununla birlikte ev tüketicilerinin elektik faturalarında görece tasarruf potansiyelinin hızla artması bekleniyor. Önümüzdeki aylarda mesken tarifelerinde fiyat artışının kaçınılmaz olacağını belirten EnCazip.com’un kurucusu Çağada Kırım, bunun sebebinin elektrik talebindeki düşüşün ve kurlardaki artışın olduğunun altını çizerek bunun arkasında yatan sebepleri anlattı.

İhracattaki yüzde 53’lük daralma elektrik talebini de düşürdü

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre elektrik tüketiminin daha yoğun olduğu sanayi sektörü ihracatı, Nisan ayının ilk 20 gününde 2019 yılının aynı dönemine göre yüzde 53,1 azalırken, ülkemizin genel ihracatı aynı dönemde yüzde 47,8 azaldı. Bu ülkelerdeki talep düşüşü üretimin azalmasına elektrik enerjisine olan talebin de düşmesine neden oluyor. Bunun en büyük sebebi ise ihracat pazarlarımızda Korona virüs salgını sebebiyle yaşanan talep daralması oldu.

Elektrik tüketimindeki düşüşü adım adım gözlemledik

Önemli ihracat pazarlarımızdan olan İtalya’da elektrik tüketimi yaklaşık yüzde 9, İngiltere’de yaklaşık yüzde 15 seviyelerinde azalırken, İspanya’da da toplam tüketimlerde benzer düşüş oranlarının gözlemlendiğini belirten Kırım, ofis, okul, AVM gibi ticarethane abone grubundan elektrik tüketimi gerçekleştiren yerlerin kapanmasının da sanayideki düşüşe ilave olarak ülkemiz elektrik tüketiminin diğer ülkelerle aynı doğrultuda düşmesine neden olduğunu söylüyor: “Elektrik talebindeki düşüşleri olayların tarihleri ile analiz ettiğimizde adım adım görebilmekteyiz.

analiz elektrik tüketimi Koronavirüs
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
3 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
4 IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
5 ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Güncel Haberler
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör...
Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör…
Markalar, Z kuşağının 2010'lar nostaljisinden neler öğrenebilir?
Markalar, Z kuşağının 2010’lar nostaljisinden neler öğrenebilir?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Haberler
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Haberler
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Marketing Türkiye
7 Eylül 2025
Haber aramalarında yeni dönem: Google, favori kaynak seçme özelliğini tanıttı
Haberler
Haber aramalarında yeni dönem: Google, favori kaynak seçme özelliğini tanıttı
Nafizcan Önder
13 Ağustos 2025
Louis Vuitton’dan ilk makyaj koleksiyonu: “La Beauté”
Haberler
Louis Vuitton’dan ilk makyaj koleksiyonu: “La Beauté”
Nafizcan Önder
29 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.