Koronavirüs gündelik tercihleri ne kadar değiştirdi?

AdColony’nin Türkiye dahil, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’yı kapasayan EMEA bölgesinde “Corona Virüs Etkisi Araştırması”na göre Covid-19’un gündelik tercihleri ne kadar değiştirdiği gözler önüne seriliyor. Katılımcıların yüzde 20’si toplu taşıma kullanmadığını belirtirken, yüzde54’ü daha fazla ev temizliği yaptığının altını çiziyor. Stresten uzaklaşmak için mobil oyun oynamaya başlayanların oranı artarken araştırmaya göre kullanıcılar yüzde 21 daha fazla oyun içi reklam izliyorlar. 

Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını ülkemizde de insanları evden çıkmamaya  mecbur bırakıyor. İnsanların günlük yaşamlarındaki alışkanlıklarını ve tercihlerini değiştirmesinin yanı sıra dijital ortamda da büyük değişikliklere neden olan koronavirüs toplu taşımadan market alışverişine, mobil oyunlardan sosyalleşmeye kadar hayatın her alanındaki tercihleri değiştiriyor. AdColony’nin Türkiye dahil, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’yı kapasayan EMEA bölgesinde 14-75 yaş arası katılımcılarla yaptığı “Corona Virüs Etkisi Araştırması” ise salgın sebebiyle değişen alışkanlıkları çarpıcı verilerle gözler önüne seriyor.

Katılımcıların yüzde 20’si toplu taşıma kullanmıyor

Katılımcıların yüzde 20’si artık toplu taşıma kullanmadığını belirtiyor. Evden çıkmayarak kendimizi izole ettiğimiz bu günlerde ise katılımcıların yüzde 54’ü daha fazla ev temizliği yaptığını söylüyor. Zorunlu olmadıkça dışarı çıkmadığımız şu günlerde kullanıcıların yüzde 31’i market ziyaretlerini en aza indirdiğini ve yüzde 41’inin de artık online alışverişe geçiş yaptıklarını bildiriyor.

Katılımcıların yüzde 85’i stresten uzaklaşmak için mobil oyunlara yöneliyor

Evde yapılacak en keyifli aktivitelerden mobil oyunlar özeline cevaplara baktığımızda katılımcıların yüzde 47’si her gün mobil cihazlarından oyun oynadıklarını, yüzde 32’si ise mobil cihazlarına yeni oyunlar yüklediklerini söylüyor. Stresten, gündelik düşüncelerden uzaklaşmak ve rahatlamak için mobil oyun oynadıklarını söyleyenlerin oranı ise yüzde 85.

Katılımcıların yüzde 35’i user-initiated reklamlara sıcak yaklaşıyor

Reklam verenlerin potansiyel müşterilerine ulaşmak için bu dönemde en etkili yol olan mobil reklamlar alanına bakıldığında, katılımcıların yüzde 26’sı ihtiyacı olabilecek ürünü fark ettiren reklamları tercih ederken, yüzde 35’i user-initiated denilen kullanıcı tarafından kontrol edilebilen reklamlara daha sıcak yaklaşıyor.

AdColony EMEA ve LATAM Genel Müdür Volkan Biçer mobil dünyada olan değişimi şu sözlerle yorumluyor: “ Corona virüs aktif sosyal yaşamı sınırlandırıp ve fiziksel mesafeyi artırdıkça, insanların dijitale daha da yakınlaşması tabi ki kaçınılmaz oluyor. AdColony olarak biz de 30 ülkeyi yönettiğimiz İstanbul ofisimizdeki 180 çalışanımızla birlikte 10 Mart günü itibariyle  evden çalışma sistemine geçtik ve online toplantılar ve iş takibi ile süreci yönetmeye devam ediyoruz. Evde geçirdiğimiz vakit arttıkça, günlük stresten kaçmak için de en kafa dağıtıcı yöntem olarak mobil oyunlar karşımıza çıkıyor. 24 Şubat haftası 9 Mart haftasını karşılaştırdığımızda; mobil oyun oynama sürelerinde yüzde 21 artış gösterdiğini görüyoruz. Oyun uygulamalarındaki trafiklerde de bu iki hafta arasında yüzde 14.6’lık bir artış bulunuyor. Aynı şekilde yapılan araştırmalara göre kullanıcılar yüzde 21 daha fazla oyun içi reklam izliyorlar. Bu da reklamverenler için oyunların yine bir mecra olarak gündemde kalmasını sağlıyor.”

İLGİLİ HABERLER

 
e-Bülten üyeliği ile
son haberler size ulaşsın