16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koronavirüs emlak tercihlerini de etkiledi
Haberler

Koronavirüs emlak tercihlerini de etkiledi

Nafizcan Önder
22 Eylül 2020
2 dk okuma

Her gün, her an, her yerde yeni bir dünyadan konuşuyoruz. Pandemi ile birlikte artık hepimizin yeni yaşam şekilleri, yeni çalışma biçimleri hatta yeni endişeleri var. Bu durum tüm alışkanlıklarımıza sirayet ettiği gibi özellikle evde kaldığımız günlerde de yaşadığımız yerlerin avantajlarını ve dezavantajlarını bize sorgulattı. Artık “yeni normal”de kimilerinin ekstra bir çalışma odasına kimilerinin daha bağımsız müstakil bir eve, kimilerininse başka şehirlerde yaşamaya ihtiyacı var. Emlakjet kendi işlem hacmi ve veri tabanından derlediği verilerle sektörün nabzını tutuyor. Bakalım koronavirüs emlak tercihlerini nasıl etkilemiş?

Türkiye’de ilk koronavirüs vakasının görüldüğü Mart ayından itibaren kısa süreli bir durgunluk yaşayan emlak sektöründe, özellikle Haziran ayında kamu bankalarının açıkladığı düşük konut kredi faizleri can suyu oldu. Faiz düşüşüyle birlikte sektör yeniden hareketlenirken, canlanma verilere de yansıdı. TÜİK konut satış istatistiklerine göre, Türkiye genelinde konut satışları ağustos ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 54,2 artarak 170 bin 408 oldu. Söz konusu ayda ipotekli konut satışı 15 bin 367, yabancıya satılan konut adedi ise 3 bin 893 oldu.

Temmuz ayında Cumhuriyet tarihi rekorunun kırıldığını, Ağustos ayı rakamlarının da gayrimenkul talebinin ne kadar canlı olduğunu belirten Emlakjet CEO’su Tolga İdikat, “Bu canlanmada konut kredi faizlerindeki indirimin rolü büyük. Ben canlılığın devam edeceğini düşünüyorum, yeter ki konut faizleri makul düzeyde olsun…” diyor.

Müstakil hayata geçiş

Ağustos verileri Covid-19 dönemi öncesi yılın ilk üç ay ortalaması ile karşılaştırıldığında daire aramaları yüzde 7 artarken, müstakil ev aramalarında yüzde 27, villa aramalarında ise yüzde 68 artış gözlemleniyor. Bu da yeni dönemde insanların ortak yaşamdan ziyade daha çok müstakil yaşamı tercih ettiklerine işaret ediyor.

İl bazlı gayrimenkul arama detaylarına baktığımızda pandemi öncesi Ocak – Mart ortalamasına göre Ağustos’ta İstanbul’da yüzde 5, Ankara’da yüzde 4, İzmir’de yüzde 15, Antalya’da yüzde 5 artış görülüyor. Satılık aramaları Covid-19 öncesi ortalamasına göre Ağustos ayında yüzde 16, kiralıkta yüzde 28 artış gösterirken, esas dikkat çekici nokta ise günlük kiralıklardaki yüzde 44 artış olarak karşımıza çıkıyor. Günlük kiralık artışları İstanbul’da yüzde 47, Ankara’da yüzde 20, İzmir’de yüzde 39 artmış. Bu da insanların yaz boyunca aslında otellerden ve kalabalık ortamlardan uzak durmak için sergiledikleri bir davranış olarak yorumlanabilir.

Evden çalışmayla beraber büyük konutlara talep artıyor

Koronavirüs pandemisi nedeniyle evde geçirilen zamanın artması, buna ek olarak uzaktan çalışma modelinin de giderek kalıcı hale gelmesi, konut arayışında olanların daha büyük seçeneklere yönelmesine yol açtı. Emlakjet verilerine göre geçtiğimiz yılın Ağustos ayında kullanıcıların yüzde 35’i 3+1, yüzde 32’si 2+1, yüzde 11’i 1+1, yüzde 9’u ise 4+1 ev ararken, bu yılın aynı ayında konut arayanların yüzde 37’sinin talebi 3+1 evlere yöneldi. Kullanıcıların yüzde 33’ü 2+1 ev ararken, 1+1 evlere olan talebin gerilediği görüldü.

Anadolu’daki gayrimenkullere talepte rekor artış!

Ağustos ayı ilan arama trafiğinde yapılan son bir yıllık karşılaştırmada; Bartın’da yüzde 340, Siirt’te yüzde 267, Kilis’te yüzde 214, Batman’da yüzde 159, Ardahan’da yüzde 90, Tekirdağ’da ise yüzde 63 oranında bir trafik artışı yaşandığı görüldü.

Ağustosta bir önceki aya göre konut trafiğinde artış yaşanan illere ilişkin değerlendirmede, Kütahya yüzde 22’lik artış ile başı çekti. Kütahya’yı Şanlıurfa yüzde 20, Kilis ve Tunceli yüzde 13, Samsun ise yüzde 6’lık artışla takip etti.

İşyeri ve ofis taleplerinde büyük düşüş

Emlakjet verilerine göre Ağustos ayı ilan arama trafiğini analiz edildiğinde pandemi öncesi döneme göre mağaza arama trafiği yüzde 82, ofis talepleri yüzde 21 düşmüş durumda. Bu rakamlar ekonomideki sürecin, online satın alma tercihlerindeki artış ve şirketlerin evden çalışma sistemine geçmesinin sonucu olarak ortaya çıkıyor.

 

alışkanlık emlak ev Evden çalışma müstakil ofis pandemi
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

sahibinden.com’dan sürdürülebilirlik manifestosu: "Geleceği sahiplen"
Haberler
sahibinden.com’dan sürdürülebilirlik manifestosu: “Geleceği sahiplen”
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
Haberler
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
yapay zeka teknolojileri
Haberler
AI Tomorrow Summit bu yıl “Geleceği Şekillendir” temasıyla gerçekleştirilecek
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Pazarlamanın gündemini Marketing Türkiye Insight Report'tan takip edin...
Haberler
Pazarlamanın gündemini Marketing Türkiye Insight Report’tan takip edin…
Marketing Türkiye
30 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.