24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koronavirüs artışında kamuoyunun nabzı
Haberler

Koronavirüs artışında kamuoyunun nabzı

Nafizcan Önder
21 Eylül 2020
3 dk okuma

Pandeminin başladığı günden bu yana kamuoyunun sürece dair nabzını tutan Ipsos yeni araştırmasını yayınladı. Araştırma gösteriyor ki vatandaşlar salgında ikinci zirveyi yaşadığımızı ve tedbirleri devlet yetkililerinin alması gerektiğini düşünüyor. Araştırmada öne çıkan başlıkları gelin birlikte inceleyelim…

Vakalardaki Artış

Bu çerçevede geçtiğimiz hafta Ipsos, Koronavirüs ve Toplum Kamuoyu Araştırmasında; “bugünlerde salgında ikinci dalga veya diğer bir ifadeyle birinci dalganın ikinci pikinin yaşanıp yaşanmadığını” sordu. Buna göre her 10 vatandaştan 6’sı bu soruya evet cevabını verdi. Vaka artışlarındaki ciddi artışın toplumun çoğunluğu tarafından bu şekilde değerlendirildiği söylenebilir.

Koronavirüs artışında kamuoyunun nabzı

Düğün ve benzeri organizasyonlara yönelik kısıtlamalar kamuoyunda destek görüyor

Ipsos; Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırması ile pandeminin başından bu yana çok uzunca zamandan beri vatandaşların kendi aldıkları bireysel önlemleri yeterli gördüklerini, diğer vatandaşları ise bu konuda eleştirdiklerini gözlemliyor… Düğünler vb etkinliklerde maske takılmaması, sosyal mesafe önlemlerine dikkat edilmemesi gibi hususlar toplumda en tepki toplayan konulardan birisi… Salgınla mücadele kapsamında bu tür etkinliklere getirilen kısıtlamaların kamuoyunun büyük çoğunluğu tarafından onaylanıyor. Bu kısıtlamalara karşı çıkanlar sadece yüzde 8 düzeyinde.

Koronavirüs artışında kamuoyunun nabzı

Müzik kısıtlamasına kamuoyunun üçte biri destek vermiyor

Salgınla mücadele kapsamında, restoran, yeme-içme ve eğlence yerlerinde saat 24.00’ten sonra müzik yayını yapılması yasaklandı. Vatandaşlar arasında her ne kadar bu kararı destekleyenlerin oranı desteklemeyenlerden daha yüksek olsa da, diğer kararlara kıyasla destek düzeyinin nispeten daha düşük olduğu görülüyor. Yüzde 20’lik kesim bu kararı yanlış bulduğunu söylerken, yüzde 10 ise bu konuda net bir fikir belirtmiyor.

Koronavirüs artışında kamuoyunun nabzı

Kamuoyu gözünden toplu taşıma

Ülke genelinde toplu taşımalarda düzenlemelere gidildi, ancak İstanbul gibi trafiğin yoğun olduğu büyükşehirlerde bu karar tartışmaları da beraberinde getirdi. Ayakta yolcu sayısının azaltmasına yönelik bu kararın yolcu sayısı düşünüldüğünde uygulanabilirliği de ayrı bir tartışma konusu oldu.

Ipsos’un geçtiğimiz hafta yapmış olduğu araştırmada vatandaşlara bu konuyla ilgili 2 soru yöneltildi. Her iki soruda da yolcu sayısının azaltılmasına yönelik kararın toplumda büyük oranda destek gördüğü araştırma verileri ile tespit edildi  (yüzde 87).

Koronavirüs artışında kamuoyunun nabzı

Ipsos’un Türkiye CEO’su Sidar Gedik araştırmayı “Sağlık bakanının ve bir çok bilim insanının açıklamaları salgında ikinci zirveyi yaşamaya başladığımız yönünde. Günlük vaka sayıları artıyor, buna ek olarak çevremizde sık sık Covid pozitif teşhisi konulan insanların haberlerini alıyoruz. Tüm bunların sonucunda toplum ikinci zirveyi yaşamakta olduğumuzun bilincine varmış durumda, her on kişiden altısı bu şekilde düşünüyor. Herkesin kendi adına bireysel önlemleri yeterince aldığını düşünmesi ama yine de toplumun genelinin tedbirsiz olduğunu düşünmesi bir dilemma olarak devam ediyor, işte bu noktada genel beklenti bu tedbirleri devletin düzenlemesi yönünde. Bu yüzden de düğünlere getirilen kısıtlamalar, toplu taşıma araçlarında alınan önlemler büyük destek görüyor. Vatandaşlar, bu işi bireyler değil devlet çözebilir diye düşünüyor. Devletin de tedbirleri yeniden sıkılaştırmak gibi bir eğilimi olduğunu görüyoruz. Önümüzdeki günlerde bu yönde gelişmeler yaşanırsa şaşırtıcı olmayacak.” ifadeleriyle değerlendiriyor.

 

araştırma Düğün kamuoyu müzik önlem pandemi tedbir
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

CMO'lar ne söyler CFO'lar ne anlar?
Haberler
CMO’lar ne söyler CFO’lar ne anlar?
Nafizcan Önder
6 Nisan 2025
"Pril Ramazan Buluşması", İstanbul'un ardından İzmir ve Ankara'da
Haberler
“Pril Ramazan Buluşması”, İstanbul’un ardından İzmir ve Ankara’da
Advertorial
12 Mart 2025
İş yerlerinde mobbingin önlenmesi için yeni genelge yayımlandı
Haberler
İş yerlerinde mobbingin önlenmesi için yeni genelge yayımlandı
İrem Alimoğlu
6 Mart 2025
Ayın öne çıkan global kampanyaları... (Şubat 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Şubat 2025)
Sena Tufan
2 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.