18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Konda’dan gençlik araştırması: Yüzde 43,8’i kararsız...
Haberler

Konda’dan gençlik araştırması: Yüzde 43,8’i kararsız…

Sena Tufan
22 Mart 2024
2 dk okuma

GoFor ve Konda 31 Mart yerel seçimlerine kısa bir zaman kala “Gençlerin Politik Tercihleri Araştırması 2024”ü yayımladı. Araştırmada oy tercihi sorulan gençlerin yüzde 29,7’si “kararsızım” cevabını verirken, yüzde 14,1’i de sandığa gitmeyeceğini söyledi.

Gençlik Örgütleri Forumu (GoFor) ve Konda iş birliğinde Gençlerin Politik Tercihleri Araştırması yapıldı.
Araştırma kapsamında Türkiye genelinde 7-18 Şubat tarihlerinde 18-30 yaş aralığındaki 1864 kişiyle görüşmeler yapıldı. Yerel seçimlere kısa bir zaman kala oy tercihleri sorulan gençlerin önemli bir bölümü kararsız olduğunu ya da oy kullanmayacağını belirtti.

Araştırmaya göre kararsız olduğunu söyleyen gençlerin oranı yüzde 29,7; oy kullanmayacağını söyleyen gençlerin oranı yüzde 14,1 oldu. Seçime günler kala, gençlerin yalnızca 56,2’sinin yerel seçimde kullanacağı oyu kararlaştırdığı belirlendi.

Gençlerin oy tercihleri arasında CHP’nin yüzde 27,2 ile 1. parti olduğu, CHP’yi yüzde 13 ile AK Parti’nin takip ettiği görüldü. Yüzde 4,1 ile Zafer Partisi de üçüncü sırada yerini aldı.

“Bugün bir genel seçim yapılsa oyunuzu kime verirsiniz?” sorusuna, araştırmaya katılanların yüzde 31,2’si ‘kararsızım’ cevabını verirken oy kullanmayacağını söyleyenlerin oranı ise yüzde 14,9 oldu. Kararsızım ve oy kullanmam diyen gençlerin toplam oranı yüzde 46,1. CHP yüzde 24,1 ile gençler arasında en ön plana çıkan parti. Öte yandan CHP’yi yüzde 11,2 ile AK Parti takip ediyor.

Kürt seçmenlerin yüzde 20’si DEM Parti’ye oy vereceğini söylerken, Kürt seçmenler arasında MHP, İYİ Parti ve Zafer Partisi oyları ise yok denecek kadar az.

Gençlerin oy tercihleri ile en güçlü ilişkinin dindarlık olduğu belirlenen araştırmada, dindarlık seviyesi arttıkça CHP’nin oyunun azaldığı, AKP’nin oyunun ise arttığı görülüyor.

Gençlerin sorunu ekonomi

Araştırma kapsamında, “Son zamanlardaki en önemli sorununuz, derdiniz nedir?” sorusuna gençlerin yüzde 66’sı ekonomik krizi işaret etti. Gençlerin arasında kronik bir şekilde artan intihar vakalarına dair de yüzde 63’lük bir kesim temel gerekçe olarak ekonomik sorunları gerekçe gösterdi.

Dünyanın en mutlu ülkeleri belli oldu: Türkiye kaçıncı sırada?

araştırma featured Seçim
1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
4 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Haberler
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ali SAYDAM
3 Kasım 2025
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Haberler
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Sena Tufan
25 Ekim 2025
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Haberler
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Haberler
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.