16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Konda’dan gençlik araştırması: Yüzde 43,8’i kararsız...
Haberler

Konda’dan gençlik araştırması: Yüzde 43,8’i kararsız…

Sena Tufan
22 Mart 2024
2 dk okuma

GoFor ve Konda 31 Mart yerel seçimlerine kısa bir zaman kala “Gençlerin Politik Tercihleri Araştırması 2024”ü yayımladı. Araştırmada oy tercihi sorulan gençlerin yüzde 29,7’si “kararsızım” cevabını verirken, yüzde 14,1’i de sandığa gitmeyeceğini söyledi.

Gençlik Örgütleri Forumu (GoFor) ve Konda iş birliğinde Gençlerin Politik Tercihleri Araştırması yapıldı.
Araştırma kapsamında Türkiye genelinde 7-18 Şubat tarihlerinde 18-30 yaş aralığındaki 1864 kişiyle görüşmeler yapıldı. Yerel seçimlere kısa bir zaman kala oy tercihleri sorulan gençlerin önemli bir bölümü kararsız olduğunu ya da oy kullanmayacağını belirtti.

Araştırmaya göre kararsız olduğunu söyleyen gençlerin oranı yüzde 29,7; oy kullanmayacağını söyleyen gençlerin oranı yüzde 14,1 oldu. Seçime günler kala, gençlerin yalnızca 56,2’sinin yerel seçimde kullanacağı oyu kararlaştırdığı belirlendi.

Gençlerin oy tercihleri arasında CHP’nin yüzde 27,2 ile 1. parti olduğu, CHP’yi yüzde 13 ile AK Parti’nin takip ettiği görüldü. Yüzde 4,1 ile Zafer Partisi de üçüncü sırada yerini aldı.

“Bugün bir genel seçim yapılsa oyunuzu kime verirsiniz?” sorusuna, araştırmaya katılanların yüzde 31,2’si ‘kararsızım’ cevabını verirken oy kullanmayacağını söyleyenlerin oranı ise yüzde 14,9 oldu. Kararsızım ve oy kullanmam diyen gençlerin toplam oranı yüzde 46,1. CHP yüzde 24,1 ile gençler arasında en ön plana çıkan parti. Öte yandan CHP’yi yüzde 11,2 ile AK Parti takip ediyor.

Kürt seçmenlerin yüzde 20’si DEM Parti’ye oy vereceğini söylerken, Kürt seçmenler arasında MHP, İYİ Parti ve Zafer Partisi oyları ise yok denecek kadar az.

Gençlerin oy tercihleri ile en güçlü ilişkinin dindarlık olduğu belirlenen araştırmada, dindarlık seviyesi arttıkça CHP’nin oyunun azaldığı, AKP’nin oyunun ise arttığı görülüyor.

Gençlerin sorunu ekonomi

Araştırma kapsamında, “Son zamanlardaki en önemli sorununuz, derdiniz nedir?” sorusuna gençlerin yüzde 66’sı ekonomik krizi işaret etti. Gençlerin arasında kronik bir şekilde artan intihar vakalarına dair de yüzde 63’lük bir kesim temel gerekçe olarak ekonomik sorunları gerekçe gösterdi.

Dünyanın en mutlu ülkeleri belli oldu: Türkiye kaçıncı sırada?

araştırma featured Seçim
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Haberler
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
Haberler
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Haberler
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
İrem Alimoğlu
3 Mayıs 2025
Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Haberler
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
Marketing Türkiye
5 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.