9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kombi araştırmaları başladı: Kışı nasıl daha verimli geçireceğiz?
Haberler

Kombi arayışı başladı: “En tasarruflusu hangisi?”

Gizem Yıldız
29 Ekim 2023
4 dk okuma

Marketing Türkiye için DORinsight Napolyon tarafından gerçekleştirilen “Kombi Tercihleri” araştırması beklenenden daha soğuk bir kışın yaklaştığına işaret ediyor. Zira araştırmaya göre yüzde 67’lik bir kitle ekonomik kaygılar sebebiyle bu kış kombileri kısacak. Peki, tüketicinin favori kombi markaları hangileri? Yaş, cinsiyet ve sosyo-ekonomik statüye göre kombi tercihleri nasıl değişiyor?

Kış yaklaşırken evlerin demirbaş ürünlerinden olan kombiler de kapı arkasından, dolap içinden göz kırpmaya başlıyor. Demirbaş ürün diyoruz çünkü tüketicinin pek çok kriteri gözeterek seçtiği bu ürünler uzun süre kullanma ümidiyle alınıyor. Öyle ki tüketici büyük bir memnuniyetsizlik yaşamadan ya da kombisinin ömrü dolmadan yeni bir kombi almaya yanaşmıyor. Ancak elbette kombi arayışına giren önemli bir kitle de var… Bir yanda sürdürülebilirlik beklentileri bir yanda fiyat kaygısı derken tüketici enerji verimliliğini artıracak inovasyonlar bekliyor kombi markalarından. Skyalp çatısı altında faaliyet gösteren online araştırma şirketi DORinsight Napolyon tarafından Marketing Türkiye için gerçekleştirilen “Kombi Tercihleri” araştırması markaların kışı verimli geçirmesi adına yeni içgörüler sunarken tüketici tercihlerini de gözler önüne seriyor…

Evler Demirdöküm ile ısınıyor

Kombi arayışı başladı: "En tasarruflusu hangisi?"

Araştırma kapsamında hangi kombinin daha çok eve girdiği incelendiğinde Demirdöküm’ün (yüzde 24) açık ara lider olduğu görülüyor. Onu yüzde 17 ile Vaillant takip ederken, Baymak (yüzde 16), Bosch (yüzde 15) ve E.C.A (yüzde 9) da öne çıkan markalar arasında yer alıyor.

Kış ayazına dayanıklı kombi yakışır

Kombi arayışı başladı: "En tasarruflusu hangisi?"

Kombi kullanıcılarının çoğu, mevcut kombilerinden memnun olmadıklarında veya eski kombileri ömürlerini tamamladığında yeni bir kombi almaya karar veriyor. Araştırmaya göre Türkiye’nin farklı bölgelerinde yaşayanlar, kombi seçiminde benzer kriterleri önceliklendiriyor. Kalite/dayanıklılık (yüzde 83), servis/destek (yüzde 62) ve enerji verimliliği (yüzde 58), Türkiye’nin dört bir yanında kombi tercihlerini belirlemek için kilit faktörler olarak öne çıkıyor. Ayrıca fiyat/performans dengesi (yüzde 46), teknoloji/inovasyon (yüzde 44), marka itibarı (yüzde 41) da önemli faktörler olarak görülüyor.

Az yaksın, doğa dostu olsun

Araştırmanın önemli çıktılarından biri ise kombi kullanıcılarının büyük bir bölümünün çevre dostu kombileri tercih etmeleri oluyor. Zira aldığı kombinin doğa dostu olmasının önemsiz olduğunu belirten tek bir katılımcı bile yok.

Ayrıca, beklenen inovasyonlarda da katılımcıların büyük bir kısmı enerji verimliliğini öne çıkarıyor.

Kombiler bu kış da kısıkta yanacak

Kombi arayışı başladı: "En tasarruflusu hangisi?"

Veriler doğalgaz ücretlerindeki artışın ve artış beklentisinin katılımcılarda kaygı ve endişe yarattığına işaret ediyor. Katılımcıların yarısı bu yıl doğalgaz ücretlerinde yüzde 10 ila yüzde 30 arasında bir artış beklediklerini ifade ediyor. Bu artışla birlikte, katılımcıların yüzde 67’si bu yıl maliyet kaygısı nedeniyle kombi kullanımını sınırlamayı düşünüyor. Maliyet kaygısıyla kombi kullanımını sınırlamayacağını belirtenlerin oranı yalnızca yüzde 33.

Kombi arayışı başladı: "En tasarruflusu hangisi?"

Kadınlar deneyim ve inovasyona erkekler itibar ve kanıta bakıyor

Hem erkekler hem de kadınlar için kombi tercihlerinde en önemli kriterlerden biri “Kalite ve Dayanıklılık” olarak verilere yansıyor. Diğer ortak kriterler ise enerji verimliliği, servis ve destek, pazar payı ve fiyat performans dengesi oluyor.

Kadınların daha çok önemsediği kriterler “teknoloji/ inovasyon, referanslar ve kullanıcı deneyimi” olarak öne çıkıyor.

Erkekler ise marka itibarına işaret ediyor. Bunun yanı sıra sertifikalar ve belgeler de erkekler tarafından daha çok önemsenen kriterler olarak kayıtlara geçiyor.

Gençler her şeyin akıllısını istiyor

Kombi seçimini etkileyen bir diğer unsur da yaş. Özellikle genç katılımcıların yüzde 78’i teknoloji ve inovasyona daha fazla önem veriyor. 35-44 yaş aralığındaki katılımcılar ise enerji verimliliğini önceliklendiriyor.

Genç nesil, akıllı termostatlar ve uzaktan erişim gibi modern özelliklere daha fazla ilgi gösteriyor. Bu grup, kombilerinin akıllı ev sistemleriyle uyumlu olmasını da istiyor.

Sosyo-ekonomik statü yükseldikçe beklenti artıyor

Kombi arayışı başladı: "En tasarruflusu hangisi?"

Sosyo-ekonomik statü kombi tercihlerini etkileyen bir diğer önemli faktör olarak dikkat çekiyor. Kalite ve dayanıklılık tüm sosyo-ekonomik gruplarda ürün seçimi açısından en önemli kriter olarak öne çıkarken teknoloji ve inovasyon, daha yüksek sosyo-ekonomik grupların daha çok önemsediği kriter olarak göze çarpıyor.

Daha düşük gelir gruplarına mensup olan katılımcılar tahmin edileceği üzere kombi tercihlerinde fiyatı daha fazla önemsiyor. Dolayısıyla bu grupta olan kişilerin daha ekonomik markalara yönelme eğiliminde olduğu gözlemleniyor. Yüksek gelir grupları ise daha çok konfor ve enerji tasarrufu arayışında…

Sosyo-ekonomik sınıfın kombi tercihleri üzerindeki etkisi

Araştırmada katılımcılar düşük, orta ve yüksek gelir seviyelerine ayırıldı ve her bir grubun tercihleri incelendi. Buna göre; düşük gelir grubunda bulunan katılımcılar, fiyatı kombi tercihinde belirleyici bir faktör olarak görüyor. Bu grup, ekonomik markaları tercih etmesinin yanında enerji tasarrufu veya uzaktan erişim gibi özelliklere daha az önem veriyor. Ortalama gelir seviyesine sahip katılımcılar ise kalite ve dayanıklılığı öne çıkarıyor. Yüksek gelir gruplarının kombi seçiminde teknoloji ve inovasyona daha fazla önem verdiği görülüyor. Bu grubun ayrıca, akıllı termostatlar ve enerji tasarrufu teknolojilerine yatırım yapma eğilimi de yüksek.

Araştırmanın Metodolojisi:

Marketing Türkiye için DORinsight’ın gerçekleştirdiği “Kombi Kullanım Araştırması” 1-3 Eylül 2023 tarihleri arasında CAWI yöntemiyle 510 kombi sahibinin katılımıyla Napolyon paneli üzerinden yapıldı. Araştırmanın hedef kitlesi Türkiye temsiliyeti 18 yaş üzeri ve ABC1C2DE SES gruplarına mensup ve evinde kombi kullanan tüketicilerden oluştu.

Müşteri deneyiminin yeni trendleri

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
3 Epic Games - Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Epic Games – Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
4 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
5 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Güncel Haberler
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İstanbul’un gerçek yol koşulları Yandex Maps’e taşındı
Haberler
İstanbul’un gerçek yol koşulları Yandex Maps’e taşındı
Sena Tufan
3 hafta önce
Küçük ev aletlerinden beklenti büyük!
Haberler
Küçük ev aletlerinden beklenti büyük!
Marketing Türkiye
16 Mart 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (28 Şubat-6 Mart)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (28 Şubat-6 Mart)
Sena Tufan
6 Mart 2025
Snapchat filtrelerine üretken yapay zeka lensleri geliyor!
Haberler
Snapchat filtrelerine üretken yapay zeka lensleri geliyor!
Nafizcan Önder
13 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.