16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kiralama trendinin önlenemeyen yükselişi!
Haberler

Kiralama trendinin önlenemeyen yükselişi!

Sena Tufan
5 Aralık 2024
5 dk okuma

Gerek bireysel kullanıcılar gerekse şirketler için giderek daha cazip hale gelen kiralama trendi, gelecekte adından çok daha fazla söz ettirecek gibi görünüyor… Zira hızla büyüyen kiralama sektörü sadece tüketici ihtiyaçlarına cevap vermekle kalmıyor, aynı zamanda sürdürülebilir bir tüketim alışkanlığı geliştirerek çevreye duyarlı bir çözüm sunuyor. Peki, kiralama trendinin arkasında yatan motivasyonlar neler? En çok kiralanan ürünler hangileri? Kiralama trendi satın alma sürecini nasıl etkiliyor?

Ekonomik dalgalanmalar, sürdürülebilirlik bilincinin artışı ve teknolojinin yetişilemez hızı, tüketim alışkanlıklarını dönüştürüyor. Bu noktada da kiralama trendi, satın alma kültürünün yanına güçlü bir alternatif olarak yerleşiyor. Tüketiciler, artık bir ürünü hemen satın almak yerine, önce deneyimlemek ve gerçekten ihtiyaç duyup duymadığını anlamak istiyor. Şirketler ise teknolojiyi yakından takip edebilmek ve kısa süreli ihtiyaçlarını karşılamak için kiralama yöntemine yöneliyor. Kiralarsın platformunun Marketing Türkiye için derlediği verilere göre; kiralama müşterilerinin profilini genellikle genç yetişkinler, çoğunlukla erkek, beyaz yakalı çalışanlar ve orta gelir grubundaki kişiler oluşturuyor. Bu kitle, alım gücü düşmüş olsa da yaşam standartlarını yüksek tutmaya önem veriyor. Öte yandan, buharlı temizlik makineleri, halı yıkama cihazları ya da dikey süpürgeler gibi ürünlerde; bebek arabaları ve diğer bebek bakım ürünlerinde kadınların ağırlıklı olduğu bir müşteri de profili dikkat çekiyor.

Kiralama trendinin önlenemeyen yükselişi!

“Alsam kullanır mıyım?”

Kiralama sektörünün yükselişini tetikleyen en temel soruların başında, “Alsam gerçekten kullanır mıyım?” veya “Bu kadar para harcamaya değer mi?” geliyor. Kullanıcıların en büyük motivasyonu, bir ürünü satın almadan önce deneyebilmek. Kısa süreli dönemsel ihtiyaçlar için bu platformlara yönelen tüketiciler, satın alma kararı vermeden önce ürünü test etme avantajına sahip oluyor. Bazı kiralama platformları, kiralama sonrası ürünün satın alınabilmesi için uygun ikinci el fiyatlar ve aylık ödeme seçenekleri sunarak, kiralamayı bir finansal yöntem haline dönüştürüyor.

Şirketler için de avantajlı

Sadece tekil kullanıcılar değil, şirketler de sürekli güncellenen teknolojiye ulaşabilmek için kiralamayı tercih ediyor. Örneğin; bilgisayar, telefon, kamera, hava temizleyici, VR gözlük, oyun konsolu gibi teknolojik cihazların sürekli yenilenmesi gerektiği durumlarda kiralama, şirketlere önemli bir çözüm sunuyor. Ortalama iki yılda eskimeye başlayan bu tür cihazlar için şirketler, yüksek satın alma maliyetlerinden kaçınarak aylık ödeme planlarıyla hem en güncel teknolojiyi kullanabiliyor hem de bu harcamaları gider olarak gösterebiliyor. Ayrıca, kısa süreli ihtiyaçlar için de kiralama popüler bir çözüm. Örneğin bir etkinlik düzenlerken hoparlör, DJ ekipmanları veya video çekim ekipmanları gibi ürünlere geçici süreliğine ihtiyaç duyulduğunda, kiralama büyük kolaylık sağlıyor.

Döngüsel ekonomiye de katkısı var

Bazı tüketiciler, “Ekonomi o kadar kötü ki satın alamıyoruz, kiralıyoruz” gibi bir yorumda bulunsa da kiralama trendi sadece ekonominin getirdiği bir zorunluluk değil, aynı zamanda sürdürülebilir bir tüketim alışkanlığı. Bilinçsiz tüketimin gezegen üzerindeki olumsuz etkileri göz önünde bulundurulduğunda, kiralama sektörü hem çevreye duyarlı hem de ekonomik bir alternatif sunuyor. Özellikle Z kuşağı, döngüsel ekonomi yaklaşımını benimseyerek bu trendi daha bilinçli bir şekilde destekliyor. Evlerimiz, birkaç kez kullanılıp dolaplara kaldırılan elektronik cihazlarla dolup taşıyor. Bu durum, elektronik atıkların hızla artmasına neden oluyor. Weee Forum’da (Waste Electrical and Electronic Equipment Forum) yer alan veriye göre, 2021 yılında dünya genelinde üretilen elektronik atık miktarının 57,4 milyon ton olduğu tahmin ediliyor. Bu, Çin Seddi’nin ağırlığını aşan bir rakam.

Kiralama trendinin önlenemeyen yükselişi!

Kiralamadan satın almaya

Yine Kiralarsın verilerine göre, kiralama sonrası satın almaya dönüşen ürünler arasında saç şekillendirme cihazları, akıllı saatler, robot süpürgeler, dikey süpürgeler, oyun konsolları ve VR teknolojili ürünler öne çıkıyor. Tüketiciler, genellikle yüksek fiyatlı ürünleri satın almadan önce deneyimlemek istiyor. Bu trend, pahalı markaların ürünlerinin kiralama platformlarında daha fazla talep görmesini sağlıyor.

Telefon, laptop ve hobi ürünleri öne çıkıyor

Kiralama trendinin önlenemeyen yükselişi!
Başak Baykan
Kiralarsın Co-founder & CEO

✓ Telefon, laptop ve hobi eğlence ürünleri Kiralarsın’ın hem bireysel hem de kurumsal müşterilerinin en çok tercih ettiği ürün grupları. Akıllı ev kategorisinde yürüyüş bantları, projeksiyon cihazları, halı ve koltuk yıkama cihazları öne çıkarken, bebek bakımı kategorisinde ana kucağı, kabin boy bebek arabası gibi kısa süreli ihtiyaç duyulan ürünler öne çıkıyor. Yeni bir ürünün çıkması, mevsimsel ihtiyaçlar veya bir ürünün sosyal medyada trend olması bazen sık kiralanan ürünlerde değişikliklere sebep olabiliyor. Kiralarsın’da hem tek seferlik hem de abonelikle uzun süreli kiralama modelleri var. Abonelikle örneğin 12 aylık uzun süreli kiralamalar genelde son model akıllı telefonlar veya laptoplar için tercih ediliyor. Hemen peşinden de oyun konsolları ve hobi ürünleri geliyor. Kiralarsın’ın müşteri profili çoğunlukla genç yetişkin diyebileceğimiz, beyaz yaka çalışanı veya orta gelir segmentindeki bireyler veya ebeveynler olsa da bazı ürün gruplarında üst gelir segmenti kullanıcılarımızın da her geçen gün arttığını gözlemliyoruz.

✓ Kiralarsın, Rundle adıyla İngiltere ve Galler’de de faaliyet gösteriyor. Deneyerek satın alma, doğru ürüne karar verme veya kısa süreli ihtiyaçlarımız için alternatif çözümler arayışı sadece Türkiye’de değil, İngiltere’de de popüler. Pek çok tüketici elektroniği markası ve e-ticaret şirketiyle iş birlikleri yapıyoruz; tüketicilere büyük markalarla birlikte sürdürülebilirlik odağında eşyalara erişmek için yeni finansal çözümler sunmak en büyük odak noktamız.

Hem ekonomik hem sürdürülebilir

Kiralama trendinin önlenemeyen yükselişi!
Zeynep Eliçin
Varsapp Co-founder / CEO

✓ Kullanıcılarımıza tüm Türkiye genelinde kapıya teslimat ve kapıdan teslim alma hizmeti sunarak son derece pratik bir deneyim yaşatıyoruz. En çok tercih edilen ürünler ev & yaşam kategorisinde yer alıyor. Örneğin, bir Dyson saç ürünü almayı planlıyor ancak saçınıza uyumlu olup olmadığından emin değilseniz, ürünü satın almadan önce kiralayıp deneme şansı buluyorsunuz. Ortalama kiralama süresi ise 4 gün. Ayda yaklaşık 10 milyon organik erişim sağlıyoruz ve takipçilerimizin çoğunluğu kadınlardan oluşuyor.

✓ En popüler kiralama trendleri arasında elektrikli süpürgeler, halı ve koltuk yıkama makineleri, buharlı temizleyiciler ve diğer ev & yaşam ürünleri yer alıyor. Varsapp’ın 200 binden fazla kullanıcısının yüzde 78’i kadın. Özellikle kadın kullanıcılarımız, ev bütçelerini doğru yönetmek adına önce 3-4 gün boyunca ürünleri kiralayıp deniyor, ardından satın alma kararı veriyor. Ürün kiralama modeli sadece ekonomik değil, aynı zamanda sürdürülebilir bir tüketim modeli sunuyor. Sürdürülebilirlik çerçevesinde karbon ayak izimizi azaltmak için geri dönüştürülebilir ve tekrar kullanılabilir ambalajlar kullanıyoruz. Ayrıca, kiralanan ürünlerin kullanım ömürlerini uzatarak atık miktarını en aza indirmeyi hedefliyoruz.

✓ Uzun dönemli kiralamalarda mobilyalar, çalışma ekipmanları ve çocuk bakım ürünleri öne çıkıyor. Özellikle ebeveynler, bebek ürünlerini uzun süreli kiralamayı tercih ediyorlar. Ayrıca, teknolojik ürünler ve yaz aylarında kamp malzemeleri gibi sezonluk ihtiyaçlar da dikkat çekiyor.

Pilot olarak başladı ve ivme kazandı

Kiralama trendinin önlenemeyen yükselişi!
Tolga Ünvan
MediaMarkt Türkiye Pazarlama, E-Ticaret ve
Kurumsal İletişim Direktörü

✓ MediaMarkt olarak cihaz kiralama hizmetimizi akıllı telefon kategorisinde sunuyoruz. Akıllı Telefon Kiralama hizmetimizle tüketicilerimize son teknoloji ürünleri daha erişilebilir kılmayı ve daha sürdürülebilir bir teknoloji deneyimi yaşatmayı amaçlıyoruz. Müşterilerimiz kiralama yöntemiyle her zaman en son model ve en son teknoloji cihazları kullanma imkanına sahip oluyor. Cihazlar, sıfır ve üretici garantili olarak ekran koruma uygulaması ve koruyucu kılıf ile sunuluyor. Ayrıca kiralama süresince cihaz bedelinin yüzde 70’ine kadar hasarlar ücretsiz karşılanıyor. Cihaz kiralandığında ürün kutusu ilk kez kullanıcı tarafından açılıyor. 24 aylık süre sonunda cihazın sözleşmeye uygun olarak teslim edilmesi halinde tüketiciler, nakit teslimat bonusu veya yenilenmiş cihaz alım hakkından faydalanabiliyor.

✓ Akıllı Telefon Kiralama hizmetimiz, teknolojiye ilgisi olan, yeni çıkan modelleri çıktığı gibi denemek isteyen, sıklıkla telefon değiştirerek bir üst modele geçmeyi seven, nispeten daha genç bir tüketici kitlesi tarafından daha fazla tercih ediliyor. 2023 yılının ortalarında pilot olarak başlayan kiralama hizmetimiz, 2024’ün ağustos ayında büyük bir ivme yakalayarak en yüksek kiralama sayısına ulaştı ve 64 mağazada 438 telefon kiralandı. Eylül ayının ilk 10 gününde ise 209 adet kiralama gerçekleşti. Projenin başlangıcından bu yana 2 binden fazla sıfır telefonu, kiralama hizmetimizle tüketicilerimize sunduk.

İndirim ayının e-ticaret karnesi açıklandı!

featured Kiralarsın MediaMarkt varsapp
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Zeynep Tonguç, Golden Drum 2025 jürisinde...
Haberler
Zeynep Tonguç, Golden Drum 2025 jürisinde…
Nafizcan Önder
4 Nisan 2025
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Haberler
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Nafizcan Önder
1 gün önce
Dijital pazarlamanın temelinden stratejisine: Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi (EDU)'dan yeni sertifika programı!
Haberler
Dijital pazarlamanın temelinden stratejisine: Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi (EDU)’dan yeni sertifika programı!
Advertorial
16 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.