Kent’in kampanyası Çorlu tren kazasını hatırlattı, sosyal medyada büyük eleştiri topladı
Kent’in Ramazan Bayramı için hazırladığı reklam kampanyası sosyal medyada büyük tepki topladı.
Kent’in bu yıl Ramazan Bayramı için hazırladığı “Bayramlaşır, aile oluruz” temalı reklam filmi sosyal medyada tepki çekti. Kullanıcılar geçtiğimiz yıl Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde 25 kişinin ölümü, 340 kişinin de yaralanmasıyla sonuçlanan tren kazasına çok benzer öğeler içermesi nedeniyle reklam filmini eleştiri yağmuruna tuttu.
Tepki alacağını bilerek şu filmi çekmek. Tepki üzerinden reklamın konuşulacağını düşünmek. Neo liberal düzenin vıcık vıcık siyasal İslamla bütünleştiği yerde, bu kadar ahlaksız bir şey çıkıyor ortaya. Kısa süre önce analar, büyük bir tren kazasında çocuklarını yitirdi bu ülkede. https://t.co/XpvqtckbBZ
— Erk Acarer (@eacarer) 23 Mayıs 2019
Bu insanlar o trenlere binip inemedi.
Farkında mısınız?
Türkiye’deki olaylardan haberiniz var mı?
Bu reklamı görünce trenin içinden çıkıp yanı başında kardeşini kaybeden çocuk ne düşünür? Ya sakat kalan? Ya da trenin altından cansız bedenleri alan bizler?
Hiç düşündünüz mü? pic.twitter.com/Y0hfDSuCk8— Misra Oz Sel (@misra_oz) 23 Mayıs 2019
Maalesef memlekette Çorlu tren kazası gibi bir hadiseden sonra bu reklam çok manasız, gerçeklikten çok kopuk olmuş.
— Savaş Genç (@svsgenc) 23 Mayıs 2019
Ogilvy İstanbul imzası taşıyan reklam filminde bayramı aileleriyle birlikte geçirmek için trenle seyahat eden ancak aksilikler nedeniyle bayram sabahına yetişemeyen yolcular, trende birbirleriyle bayramlaşarak aile oluyor.
Ne olmuştu?
Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde geçen yıl 8 Temmuz’da meydana gelen tren kazasında 25 kişi hayatı kaybetmiş 340 kişinin de yaralanmıştı. Çorlu yakınlarından geçerken rayların altındaki toprak menfezin kayması sonucu 5 vagon devrilmişti.