Bir karton bardak en iyi nasıl pazarlanır?
Starbucks’ın karton bardaklarının üzerine yazılan isimler kişiselleştirilmiş pazarlamanın güçlü bir örneğiydi. Hatta bir dönem sosyal medya paylaşımlarının vazgeçilmezlerinden de biri oldu. Başka ne oldu derseniz “ilham” oldu. Bir arkadaşına doğum günü için karton bir Starbucks bardağına kendi kalemini dokunduruyor Berk Armağan ve bu daha sonra “Seyyahart” ismiyle dünya turu biletine dönüşüyor…
Dünya turu bileti “karton bardaklar ve bol emek”
20’yi aşkın ülkeyi geziyor Seyyahart, bu işi yalnızca karton bardaklarına yaptığı çizimlerden elde ettiği gelirlerle yaptı. Yani bir önceki gittiği yerlerden kalan güzel anıları taşıyan sanat, aslında bir sonraki durağa da yol oluyor. Üstelik tüm kazancını hayalini yaşamaya yani dünyayı gezmeye harcıyor. Dünyayı gezmek birçok kişinin zihninde “pahalı” olarak kodlanmış olabilir ama Seyyahart bunu ucuz bir şekilde yapıyor. Bu şekilde 20’yi aşkın ülke gezmekle birlikte büyük bir emekle çıkan eşsiz bir sanat koleksiyonu oluşturuyor.
Ünlü isimlere eşsiz hediyeler
Türkiye’nin en çok sevilen isimlerinin elinde de Seyyahart bardakları var. Sanatla buluşturduğu karton bardaklarını renkli bir pazarlama aracına dönüştüren Berk Armağan, Ezhel, Kenan İmirzalıoğlu, Mesut Özil, Acun Ilıcalı, Hasan Can Kaya ve Ceza gibi isimlerin ellerinde de fotoğraflıyor.
Markaların dikkatini çeken “sanat”
Seyyahart isminin de güçlü bir biçimde tanımladığı gibi iki büyük tutku birleşince sosyal medyada büyük bir ilgi topluyor. Instagram’da 100k takipçi kitlesine ulaşan Seyyahart’ın sanatla buluşan karton bardaklarıyla tüketici arasında organik bir bağ var. Tabii bu her geçen gün markaların da ilgisini çekiyor…
Starbucks’ın tekrar kullanılabilir bardaklarındaki yılbaşı çizimleri Berk Armağan imzası taşıyor. Yani Starbucks ile başlayan hikayeye 6 yıl sonra göz kırpıyor Seyyahart.
Enerjisa Üretim’in CEO’su İhsan Erbil Bayçöl ile yollarının LinkedIn’de kesiştiğini belirten Berk Armağan, “Onlar için Balıkesir Rüzgar Enerji Santrali’nde elektrik üreten rüzgar türbinlerinden birini bardağa çizdim. Türbinin dönen kısmını da ekstra bir bardağa çizip esas bardağa ekledim. Ufak bir üfleyişle de bardaktaki türbin de elektrik üretiyormuş gibi gösterdim. Çalıştığım markalara yaratıcı içerik üretmekten çok keyif alıyorum. Herhangi bir markayı karton bardakla bağdaştıramazsam iş birliği yapmıyorum. Para odaklı değilim, güzel iş yapıp keyif almanın peşindeyim yaptığım iş birliklerinde” diyor.
Armağan, son dönemde TransferGo için para transferiyle ilgili detayları vurgulayan yaratıcı Atlas çizimiyle de sosyal medyada dikkat çekti.
Enuygun, Hepsiburada, Pegasus Airlines, Paribu, Ford Türkiye de iş birliği yapılan diğer markalar…