25 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Advertisement
Advertisement
2022'ye gönüllü turizm damgasını vuracak
Haberler

2022 yılına gönüllü turizm damgasını vuracak

Gizem Yıldız
27 Ocak 2022
2 dk okuma

Uzun bir süredir tüm planlarımızı pandemi şartlarına göre yapıyor, tüm programlarımızı buna göre düzenliyoruz. Haliyle bu durum ertelenmiş seyahatler, etkinlikler ve buluşmalarla birlikte çoğu zaman bulunduğumuz ortamlarda sıkışmış hissetmemize neden oluyor. 2022 yılının ertelenmiş seyahatlere çıkıldığı ve unutulmaz anılar biriktirilen tatillere yeniden kavuşacağımız bir yıl olduğunu öngörüyor Enuygun ve yılın seyahat trendlerini açıklıyor. Gelin seyahat özlemlerimizin nasıl son bulacağına hep birlikte bakalım.

GOAT (Greatest of All Trips – Tüm yolculukların en iyisi)

Bu yıl GOAT trendiyle tanışacağız. Tüm yolcukların en iyisine çıkma anlamına gelen Greatest of All Trips kelimelerinin kısaltması olan GOAT trendiyle hayalini kurduğumuz büyük seyahatlere çıkacak, seyahatlerimizde daha cesur adımlar atacağız. Pandemi nedeniyle özgürce seyahat planı yapamamış olmanın acısını çıkarmak için tüm yolcukların en iyisini yapacak, hep gitmek istediğimiz ancak bir türlü seyahat planı yapamadığımız o destinasyonları keşfedeceğiz.

Plansız yolculuklar

Pandemiyle birlikte artık aylar öncesinde seyahat planı yapmak çok da mümkün olmuyor. Pandeminin seyri hızla değişebildiği için planlar son anda bile iptal olabiliyor. İşte bu nedenle 2022’de spontane seyahatler yükselen trendlerden biri oluyor. Seyahat severler bu yıl plansız seyahatlere çıkacak, daha esnek davranıp kendini akışa bırakacak. Anlık seyahat edecek, sosyal medyada karşısına çıkan ya da ilgisini çeken bir destinasyona o an uçak bileti alacak, son dakika fırsatlarını değerlendirecek.

Deneyim odaklı keşifler

Bir seyahati unutulmaz kılan şüphesiz bize kattığı deneyimler… 2022 yılında bu deneyimler daha da değerli olacak, deneyim odaklı seyahatler ön plana çıkacak. Örneğin yüksek adrenalin içeren Fırtına Deresi’nde rafting ya da Fethiye’de yamaç paraşütü gibi aktivitelerle tatilimize heyecan katacak. Ayrıca yeni deneyimler edinmek için tek başına seyahat etme, yeni lezzetler keşfetmek için gastronomi turlarına katılmak, otel seçenekleri yerine glamping çadırı tercih etmek gibi farklı seçenekleri tercih edeceğiz.

Yerli gibi gezme

2022, seyahate farklı bir bakış açısıyla yaklaştığımız bir yıl olacak. Seyahatlerimize yaşadığımız yerlerden uzaklaşmak ve yeni kültürlerin bir parçası olmak amacıyla çıkacağız. Bu yüzden de 2022 seyahat trendleri arasında yerli gibi gezmek yer alacak. Bu yıl gittiğimiz şehri bir turist gibi değil de yerli gibi gezecek, kendimizi o kültüre kaptıracağız. Yerel pazarları gezmek, sokak lezzetlerini tatmak, yerli halkla sohbet edebileceğin yerlerde vakit geçirmek gibi alışkanlıklar edineceğiz.

“An”a odaklı seyahatler

Günümüzde sosyal medya hayatımızda önemli bir yere sahip. Öyle ki gittiğimiz bir yerde güzelliklerin tadını çıkarmadan önce fotoğraf ya da video çekiyor ve sosyal medyaya post atıyoruz. Bütün bunları yaparken de anın tadını çıkarmayı unutuyoruz. 2022’de sosyal medya bu etkisini kaybedecek. Seyahat severler için seyahatin tadını tam anlamıyla çıkarmak ve şehrin sunduklarını en iyi deneyimlemek yeni seyahat alışkanlığı haline gelecek.

Şehirde tatil

Şehirde tatil trendi aslında global anlamda staycation olarak tanımlanıyor ve yaşadığımız yerlerden çok uzaklaşmadan seyahat etme trendini anlatıyor. Bu trendle yaşadığımız şehri adeta bir turist gibi gezerek keşfedebileceğiz. Şehre özgü deneyimleri yaşayacak, tarihi yerleri gezecek, popüler mekanları ve şehre yakın tatil destinasyonlarını keşfedeceğiz. 

Gönüllü turizm – sürdürülebilir seyahat

Gönüllü turizm, turistlerin kendi konaklama, ulaşım ve diğer masraflarını karşılayarak gittikleri yerdeki bölgeye ve halka yarar sağlamak için yapılan faaliyetlere gönüllü olarak katılması anlamına geliyor. Gönüllü turizmle hem yeni bir yer keşfediyor hem de ufak katkılarla da olsa dünyanın daha iyi bir yer olmasına yardımcı olarak manevi bir mutluluk yaşıyorsunuz. 

Bunun yanı sıra 2022 yılında seyahat tercihlerimizin sürdürülebilir seçenekler olmasına da dikkat edeceğiz. Sadece ulaşım ya da konaklama tercihlerimiz açısından değil, bireysel olarak yapabileceğimiz tüm adımlar açısından sürdürülebilir olmaya özen göstereceğiz. Plastik kullanımını azaltmak için yanımıza matara alacak, açık büfelerle karşılaştığımızda tabağımıza yiyeceğimiz kadar yemek koyacak, yanımızda çöp poşeti taşıyacağız.

Yeni seyahat alışkanlıklarıyla birlikte “gezgin” tanımı da değişiyor

Enuygun featured
1 "Eşekli kütüphaneci"nin hikâyesini QNB Finansbank devam ettiriyor
“Eşekli kütüphaneci”nin hikâyesini QNB Finansbank devam ettiriyor
2 Beymen’den sıra dışı bir adım…
Beymen’den sıra dışı bir adım…
3 Abonelerine "Durun gitmeyin!" diyen Netflix'ten yeni karar! | Son 24 saatin gündemi
Abonelerine “Durun gitmeyin!” diyen Netflix’ten yeni karar! | Son 24 saatin gündemi
4 İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etme düşüncesine sahip... Peki ama neden?
İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etmeyi düşünüyor… Peki ama neden?
5 Sosyal medya yasa teklifi yarın Meclis'e sunuluyor: Yasa neleri kapsıyor?
Sosyal medya yasa teklifi yarın Meclis’e sunuluyor: Yasa neleri kapsıyor?
Güncel Haberler
web site dönüşümü
Pazarlamacılar web sitesi dönüşümlerini nasıl güçlendirebilir?
Ünlü moda markası icradan satıldı!
Ünlü moda markası icradan satıldı!
Türkiye’nin en kapsamlı uyku belgeseli yayında: “Sen Uyuyunca”
Türkiye’nin en kapsamlı uyku belgeseli yayında: “Sen Uyuyunca”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

WhatsApp'tan işletme hesaplarının hayatlarını kolaylaştıracak yenilik | Son 24 saatin gündemi
Haberler
WhatsApp’tan işletme hesaplarının hayatlarını kolaylaştıracak yenilik | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
6 Nisan 2022
Türkiye işyerlerinde cinsiyet eşitliğinde dünyada kaçıncı sırada?
Haberler
Türkiye işyerlerinde cinsiyet eşitliğinde dünyada kaçıncı sırada?
Nafizcan Önder
12 Nisan 2022
Dünyanın en uzun uyuyan ülkeleri açıklandı! Peki, en uykucu ülke hangisi? 
Haberler
Dünyanın en uzun uyuyan ülkeleri açıklandı! Peki, en uykucu ülke hangisi? 
Marketing Türkiye
30 Mart 2022
Kuşakların Kahve Tercihleri Araştırması
Haberler
Uzlaşma bir fincan kahvede…
Marketing Türkiye
15 Nisan 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.