Kariyerinizi daha yukarı taşımak için sahip olmanız gereken 7 teknoloji yeteneği

 

Çalıştığınız sektörün bundan 5-10 hatta 15 yıl sonra neye dönüşeceğini öngörebiliyor musunuz? Öngörebiliyorsanız bile o zaman geldiğinde sektörünüzün gerekliliklerini yerine getirebilecek yetenek ve donanımlara sahip olacağınızı düşünüyor musunuz?

Bir örnekle daha açıklayıcı olalım: Bundan 10 sene önce growth hacking diye bir kavram yoktu hayatımızda. Ancak şimdi pazarlamanın en önemli araçlarından biri growth hacking. Mad Men dizisinin ana karakteri Don Draper de reklamcılığın altın çağlarında dijital pazarlamayı öngöremiyordu belki ama şimdi aramızda olsa yine çok başarılı olurdu o kesin…

Kuşkusuz tüm iş kolları çağın getirdiği yeniliklerle hızlı bir değişim ve dönüşüm geçiriyor. Hele dijital pazarlama gibi bir alanda çalışanlar için sektörün bu değişken dinamiklerini takip etmek çok daha önemli bir hal alıyor. Konu dijital olunca işin içine doğal olarak teknoloji de giriyor.

Biz de buradan yola çı- karak Marketing Türkiye okurları için bundan yıllar sonra bile başarıyı getirecek teknoloji yeteneklerini sıraladık. Malum her yıl olduğu gibi en az önümüzdeki beş yıl boyunca şu cümleyi duymaya devam edeceğiz: “Bu sene mobilin yılı olacak…” ListeList’ten Duygu Arslan listeledi…

1-Veri Analizi

Yakın gelecekte veri analizlerinin, yorumlamalarının ve çözümlemelerinin önemi şu andakinden çok daha artacak. Tabii herkes bir veri bilimcisi olmak zorunda değil. Ancak işinizle alakalı olan verilerin nasıl toplandığını, bunların nasıl analiz edilip işi iyileştirmek için kullanılabileceğini, verilerin doğru yorumlanmasını öğrenmeniz sizi hem işinizde daha iyi yapacak hem de rakiplerinizi sollamanızı sağlayacak. 

2-Sosyal medya kurdu olmak

İşiniz gereği sosyal medya hesapları yönetiyor olabilir
ve bu doğrultuda sosyal medya trendlerini takip ediyor olabilirsiniz. Ancak sosyal medya öyle bir alan ki yalnızca mesai saatleri içinde onunla haşır neşir olmak yeterli değil. Gelecekte daha iyi bir yerde kendinizi görmek istiyorsanız sosyal medyayı her yönüyle keşfedin, sürekli içinde olun ve cesur adımlar atmaktan, ilk olmaktan çekinmeyin. 

3-Nesnelerin interneti

Bundan birkaç yıl önce “nesnelerin interneti” kavramından bahsetmiyorduk bile. Ama haberin girişinde de belirttiğimiz gibi teknoloji bizim sandığımızdan çok daha hızlı ilerliyor
ve işimizin bir parçası olarak bu gelişmeler bizi herkesten çok ilgilendiriyor. Yakın gelecekte nesnelerin interneti bu anlamda daha fazla işimizin içine entegre olacak. Bu sebeple şimdiden bu sistemlerin nasıl çalıştığı, tüketiciyi ve sektörü nasıl etkileyeceği üzerine hesaplar yapmak çok mantıklı ve aslına bakarsanız biraz da zorunlu. 

4-Bulut bilişim

Artık bulut teknolojilerin olmadığı bir dünya düşleyemiyoruz. Veri ve belge saklamanın en güvenilir ve en erişilebilir yolu olan bulut bilişim sistemleri gelecekte adından daha fazla söz ettirecek. Doğal olarak bunlarla ilgili bilgi sahibi olmak hem geleceğinizi hem de güvenliğinizi garanti altına alacak. 

5-Siber güvenlik

Siber güvenlik açığı şirketinizi yerle bir edebilecek çok ciddi bir tehlike. Hackerların hede olmak müşterilerinizin milyonlarca verisini çaldırmanıza ve şirketinizin dönüşü olmayan bir yola girmesine sebep olabilir. Yani küçük bir dikkatsizlik ya da unutkanlık size çok pahalıya patlayabilir. Dolayısıyla siber güvenlik önlemleri hakkında bilgi sahibi olmak size artı olarak geri dönecektir. 

6-Video konferanslar

Artık öyle onlarca kişinin bir o sin küçük toplantı odasına tıkıldığı ve saatlerce bir konu üzerinde anlaşmaya çalıştığı günler geride kaldı. Video konferanslar işimizi kolaylaştırmak için artık hayatımızın orta yerinde. Yani video konferanslar aracılığıyla milyon dolarlık anlaşmalar yapacağınızı bilin ve şimdiden buna hazırlanmaya başlayın. 

7-Ve mobil

Evet bildiğiniz bu sene de mobilin yılı! Küçük ekranlardan büyük işler başardığımızın göstergesi olan mobil cihazlar sadece ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin değil sizin de çok aktif bir şekilde kullanmanız gereken küçük mucizeler. İşinizi mobilde halletmeye yatkın olmak bu konuda sizi ileriye taşıyacak ve hedef kitlenizi anlamanıza yardımcı olacaktır. Sonuç: Win-Win.

İLGİLİ HABERLER