25 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2022'ye hakim olacak trend: Kapsayıcı pazarlama
Haberler

2022’ye hakim olacak trend: Kapsayıcı pazarlama

Berçem Sultan Kaya
1 Kasım 2021
1 dk okuma

Deloitte, pazarlama ve müşteri deneyimi profesyonellerine bir yol gösterici olması amacıyla “Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporunu yayımladı. 2022’ye hakim olacak 7 önemli trendi konu alan raporda ikinci trend “kapsayıcı pazarlama”.

“Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporu, 2021’in bitmesine az bir zaman kala önümüzdeki yıl pazarlama alnında bizleri neler beklediğine dair bir ışık tutuyor.

Küresel ölçekte Türkiye’nin de dahil olduğu 19 ülkeden 11.500 tüketicinin ve 1.099 üst düzey yöneticinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmalar ile zenginleştirilen rapor, güveni geliştiren ve insan ihtiyaçlarını karşılayan müşteri deneyimlerinin tasarlanması ve büyüme için pazarlamanın itici güç olduğunun altını çiziyor.

Raporda yer alan 7 trendin ikincisi ise toplulukların artan çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık ihtiyaçlarına doğru yanıtı vermenin önemini vurguluyor.

Trend #2: Kapsayıcı pazarlama

Toplulukların artan çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık ihtiyaçlarına doğru yanıtı veremeyen organizasyonlar hem bugünün hem yarının müşterisini kaybetme riskiyle karşı karşıya.

  • Hızlı büyüyen işletmelerin yüzde 33’ü yeteneklerin elde tutulmasında çeşitlilik için temel performans ölçütleri oluştururken, bu oran daralan işletmeler için yalnızca yüzde 17.
  • Hızlı büyüyen işletmelerin yüzde 23’ü işe alımlarında çeşitliliği ölçmenin yollarını belirlerken, daralan işletmelerin sadece yüzde 15’i bunu gerçekleştiriyor.

Dışarıda gösterilen çabalarda da benzer farklılıklar bulunmakta;

  • Hızlı büyüyen işletmelerin yüzde 27’si toplum yatırımları için eşitlik ölçütleri oluştururken, daralan işletmelerde bu oran yüzde 18.
  • Hızlı büyüyen işletmelerin yüzde 38’i marka mesajları için benzer ölçütler belirlerken, daralan işletmelerde bu oran yüzde 30.

Pazarlama profesyonelleri giderek daha fazla kapsayıcı reklamcılığa odaklanırken, zamanla daha fazla çeşitlilik kazanan tüketiciler markaların verdiği sözleri tutmalarını bekliyor.

Pazarlamanın bunu yapabileceği üç yöntemi, pazarlama ve müşteri deneyimi profesyonelleri ile üst düzey yöneticilere önümüzdeki 12-18 ayda ışık tutacağına inandığımız, insan, veri ve deneyimler başlıklarında ortaya koyulan 7 trendi içeren “Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporu ile keşfedebiliriniz. Raporun tamamına ulaşmak için tıklayın.

Deloitte featured
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
4 Google'dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
Google’dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
5 Burger King, "sessizliği" konuşturuyor
Burger King, “sessizliği” konuşturuyor
Güncel Haberler
The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Getir Yemek, Uber Eats'e satıldı
Getir Yemek, Uber Eats’e satıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Apple hisseleri, iPhone 17 satışlarıyla rekor kırdı
Haberler
Apple hisseleri, iPhone 17 satışlarıyla rekor kırdı
İrem Alimoğlu
21 Ekim 2025
"Back to School" döneminin yıldız markaları!
Haberler
“Back to School” döneminin yıldız markaları!
Nafizcan Önder
27 Eylül 2025
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
18 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.