16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kapsayıcı Liderler
Haberler

Kapsayıcı Liderler

Gizem Yıldız
15 Mayıs 2021
4 dk okuma

Marketing Türkiye ve Deloitte Danışmanlık işbirliğiyle hazırlanan ve pek çok global araştırmanın analizinizi içeren “Liderlere Liderlik Edenler” çalışması gelecekte iş dünyasını şekillendirecek 5 liderlik anlayışını tanımlıyor. Çalışma; “Kapsayıcı Liderlik, Senfonik Liderlik, Hümanist ve Dijital Liderlik, Esnek ve Dayanıklı Liderlik ve Sosyal Liderlik” tanımlarının Türkiye’deki en başarılı temsilcilerini de gözler önün seriyor. Gelin her gün farklı bir bölümünü ele alacağımız “Liderlere Liderlik Edenler” yazı dizimizin bu bölümünde “Kapsayıcı Liderlere” ve iş dünyasına verdikleri mesajlara hep birlikte bakalım.

Ayrımcılık çalışma hayatında temel sorunlarımızdan biri. Farklılıkları bir zenginlik olarak değerlendirmeyip tek tip çalışan yaratmaya çalışmak; ayırmacı ve kayırmacı davranmak ise bu sorunun kök nedeni. Son yıllarda iş ortamında çeşitlilik, kapsayıcılık ve saygının çalışan motivasyonu ve şirketlerin başarısı açısından ne derece kritik olduğunu iyice kavradık. Karma ekiplerin, çalışanların baskı altında kalmaksızın gerçek kimlikleriyle hareket edebildikleri ortamların önem kazandığını; şirketlerin değerlerini tanımlarken kapsayıcılığı liste başı yaptıklarını görüyoruz. Niyet bu yönde olsa bile; her şirkette istenen sonuçlara ulaşılamıyor. İşte bu noktada en büyük rol liderlere düşüyor. Sadece birilerinin değil; herkesin lideri olabilmek birçok liderin gelişim alanı olarak öne çıkıyor. Bazen ister istemez kendi ekiplerimize, daha iyi anlaştığımız veya daha fazla önemsediğimiz kişilere olanla; diğerlerine olan davranışlarımız haksız derecede ayrışabiliyor. Oysa liderler sıklıkla rol değiştiriyor, ekipleri ve birlikte çalıştıkları insanlar değişiyor. Kurum içinde ve dışında sürekli bir devinim söz konusu. Demografik özelliklerimiz, kişiliklerimiz farklı; beklenti ve ruh hallerimiz değişken. İşgücümüz artık geleneksel bordrolu, tam zamanlı, süresiz kontratlarla çalışanlarla sınırlı değil.

Kapsayıcı Lider’in özellikleri

  • İşyerinde ve çalışma hayatında her boyutuyla çeşitliliği teşvik eden,
  • Her türlü ayrımcılık, bilinçli / bilinçsiz önyargıya karşı mücadele eden,
  • Çeşitlilik ve kapsayıcılığı şirketin kültürü, stratejisi, iş yapış şekilleri ve yetenek yönetimi politikalarının ayrılmaz bir parçası haline getiren,
  • Kapsayıcılığı sadece kurum içinde düşünmeyip, ekosistemdeki tüm paydaşlarına dokunan,
  • Çeşitliliğin sadece sosyal bir olgu olmadığının, heterojen ekiplerin şirketin iş sonuçları üzerindeki olumlu etkilerinin fakında olan,
  • Karar verirken büyük veri, deneyim ve vizyonu harmanlayarak hareket eden,
  • Saygı ve empatiyi ilişkilerin merkezine koyan,
  • Kurumsal kimlik şemsiyesine sıkışmadan; bireysel kimliğiyle de bu konuda aktif olan…

Çevrenizin size biçtiği değer liderlik karnenizdir

  • Kapsayıcı Liderler
    Nurten Öztürk, Opet Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi
  • Dünyamız çok boyutlu hızlı bir değişim içinde. Değişimi doğru anlamak ve gelişime açık olmak bugün hiç olmadığı kadar önemli. Her gün yeni kavramlarla ve yeni teknolojilerle tanışıyoruz. İş modellerimizi ve bakış açımızı yeniden şekillendirme, yeni fikirler, yeni teknolojiler, yeni hizmet modelleri, yeni yetenekler üretme devrindeyiz.
  • Liderlerin bugüne kadar bağlı kaldıkları tüm kalıpları ve kendi doğrularını daimi olarak sorgulaması gerekiyor. Günümüzde en çok benimsenen kavramlar “ortak akıl”, “ortak yarınlar” ve “birlikte hareket etmek”. İş birliğine açık, birbirini dinleme üzerine kurulu bir çalışma modelini benimseyen liderliğin şirketlere büyük katkısı olduğuna inanıyorum.
  • İyi bir lider ulaşılabilir hedefler koyar ve geleceği iyi planlar. Adil ve yol gösterici olmaya özen gösterir, birlikte olduklarının fikirlerine değer verip ekip ruhuna inanır. Çevrenin size biçtiği değer ve takip edilebilirliğiniz sizin liderlik karnenizdir aslında. Benim için liderlik kökleriyle sıkıca sarmalayan, dallarında çiçekler açtıran ve hep güneşe yönelen ulu bir ağaç gibidir. Hiçbir başarı ve güzel şey tek başına olmaz. Çok bilinmeyenli denklem kurmaktan kaçınmak, hedef koymak ve rotayı iyi belirlemek, hedefe kilitlenmek ve birlikte yürüyecek, işini seven iyi ekipler kurmak başarının temel anahtarıdır.

İhtiyacımız olan şey umut aşısı

  • Kapsayıcı Liderler
    Zeynep Bodur Okyay, Kale Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su
  • “Önce insan” ve “sosyal doku” diyerek kimseyi toprağından koparmadan sanayi mayasını Anadolu’da tutturan, özgün bir kalkınma modeli oluşturan bir babanın evladı olarak, benim de bundan ayrı bir yol tutmam pek mümkün değildi. Hep üretmeyi, kalkınmayı ve ürettiğimiz değerleri paylaşarak gelişmeyi hedefledik.
  • Bugünkü dünya düzeninde her kurumun, bir amaca ve bu amaç doğrultusunda çıpalanacağı değerlere sahip olması gerektiğine inanıyorum. Sorumluluğu olan liderlerin, hayatı iyileştirecek cesur ve kararlı adımlar atabilmeleri için, biraz da aktivist olması gerektiğini savunuyorum.
  • Pandemi döneminin meyvesi, bize rehberlik eden “Kuzey Yıldızı” vizyonumuzdan beslenen “İyi Bak Dünyana” hareketi oldu. Çıkış noktası, sorun olarak gördüğümüz her şeyi, en mikro seviyeye indirip, harekete geçerek, değiştirebileceğimize olan inancımız… Kendi dünyalarımızda başlatacağımız küçük değişimlerin birleşerek, geleceği şekillendiren, dünyayı iyileştiren anlamlı bir dönüşüm haline geleceğine inanıyoruz.
  • Ashoka’nın derin dinleme etkinliğine katılarak; kendini, karşıdakini, doğayı dinlemeyi deneyimledim ve dinleyen lider olmaya çalıştım, çalışanlarımızın sesine her zamankinden daha fazla kulak verdim.
  • Toplulukların ihtiyaçlarına kulak vermeyi, oradan beslenmeyi, bugünün kısır döngüleri yerine erdemli döngüler kurmayı önemsemeliyiz. İhtiyacımız olan, umut aşısı. İşte tam da bunu yapmaya çalışıyoruz.

Liderlik kim olduğunuzla ilgili değildir

  • Kapsayıcı Liderler
    Levent Kömür, Mey | Diageo Genel Müdürü
  • Liderlik bir koltuk, unvan ya da pozisyon değil eylemdir. Yani kim olduğunuzla değil, ne yaptığınızla, nasıl davrandığınızla ilgilidir. Her gün daha az ya da daha fazla lider olmak için sıfırdan başlarsınız.
  • Bana göre kapsayıcı liderlik, “Herkesi içeri aldık mı?” ya da “Kim dışarıda kaldı?” diye sorgulamak değildir. Daha bütünsel olarak, her bireyin “Bu ortamda kendim olabiliyor muyum?” sorusuna vereceği cevapla ilgili. Yani odanın kapısıyla değil, içeride solunan havayla ilgili.
  • Önce adalet: Kapsayıcılık için olmazsa olmaz olan adalet ve şeffaflıktır. Biz de birkaç senedir “Adalet Haritası” adlı bir süreci işletmeye başladık. Adalet Haritası, bir yıl boyunca bütün departmanlardan katılımcılarla, herhangi bir hiyerarşi gözetilmeden belirlenen gruplarla oluşturulan ve şirket içi uygulamalardan adil ve şeffaf olma konusunda fırsatı olanları belirleyen bir yol haritası.
  • Manifesto: Kapsayıcılık konusunda üreteceğimiz politikalarda bize rehber olacak bir manifesto hazırladık. Bu manifesto ile çalışanlarımıza, müşterilerimize, paydaşlarımıza ve bizi takip eden herkese, kapsayıcılık ve çeşitlilik konusundaki tavrımızı ve duruşumuzu anlatmak istiyoruz.
  • İlhamımız: Kapsayıcılık konusunda ilhamımızı meyhane kültüründen alıyoruz. Dini, dili, etnik kökeni, cinsel tercihi, içecek tercihi ne olursa olsun meyhane kültürü her misafiri bağrına basar.

Marketing Türkiye ve Deloitte Danışmanlık’ın derin analizleri sonucu hazırladığı çalışmada yer alan “Kapsayıcı Liderlik, Esnek ve Dayanıklı Liderlik, Sosyal Liderlik, Hümanist ve Dijital Liderlik, Senfonik Liderlik” anlayışları ve bu anlayışlarla şirketlerini başarıya taşıyan liderlerin yönetim yaklaşımları önümüzdeki günlerde marketingturkiye.com.tr‘de yayınlanmaya devam edecek….

Senfonik Liderler

Sosyal Liderler

Hümanist ve Dijital Liderler

Esnek ve Dayanıklı Liderler

Deloitte Danışmanlık esnek ve dayanıklı lider featured hümanist ve dijital lider Kale Grubu kapsayıcı lider Mey Diageo Türkiye OPET sosyal lider
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Artık molalar Kit Kat korumasında!
Haberler
Artık molalar Kit Kat korumasında!
Sena Tufan
8 Nisan 2025
Global pazarlama sektörüne yön veren dijital tüketici trendleri!
Haberler
Global pazarlama sektörüne yön veren dijital tüketici trendleri!
Marketing Türkiye
23 Nisan 2025
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Haberler
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Nafizcan Önder
15 Mayıs 2025
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.