31 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kahve Posasından Sürdürülebilir Geleceğe: Arzum OKKA’dan Doğaya Dost Bir Yenilik
Haberler

Kahve Posasından Sürdürülebilir Geleceğe: Arzum OKKA’dan Doğaya Dost Bir Yenilik

Advertorial
22 Nisan 2025
2 dk okuma

Her sabah içilen bir fincan kahve, doğaya verilen bir söz olabilir. Türkiye’nin önde gelen elektrikli ev aletleri markalarından Arzum, 58 yıllık geçmişi boyunca olduğu gibi sadece ürün teknolojisiyle değil, doğaya olan duyarlılığıyla da fark yaratıyor. Sürdürülebilirliği iş yapış biçiminin merkezine yerleştiren Arzum; atık yönetimi, enerji verimliliği, kadın istihdamı ve spor gibi birçok alanda gerçekleştirdiği sosyal ve çevresel sorumluluk projeleriyle topluma ve gezegene karşı sorumluluğunu yerine getirmeye devam ediyor. Bu yaklaşımın en yeni ve dikkat çeken adımlarından biri ise kahve atıklarını ileri dönüştürerek ürettiği sürdürülebilir ölçü kaşıkları oldu.

Arzum, çevre, toplum, çalışan mutluluğu ve kapsayıcılık gibi alanlarda sürdürülebilirlik çalışmalarını kararlılıkla sürdürüyor. 2022’den bu yana yedek parça sevkiyatlarını karton yerine çok kullanımlı plastik kasalarla yapıyor, Koli Dönüştürme Projesi ile kâğıt israfını azaltıyor, Rota iyileştirme çalışmalarıyla yakıt tüketimini düşürüyor; bayilerden dönen ürünleri yenileyerek yeniden satışa sunuyor. Marka son olarak, Wastespresso iş birliğiyle hayata geçirdiği “Kahve Atıklarından Üretilen Sürdürülebilir Kaşık” projesiyle ise sürdürülebilirlik alanında ufuk açmaya devam ediyor.

Arzum, kahve posalarından biyoplastik bileşenler üreten Wastespresso ile yaptığı iş birliğiyle hem kendi ürünlerinde çevresel ayak izini azaltmayı hem de döngüsel ekonomi prensiplerini üretim süreçlerine entegre etmeyi başardı. 2023 yılının mart ayında başlayan “Sürdürülebilir Kaşık” projesi kapsamında, Arzum OKKA Minio Türk Kahvesi Makinesi’nin ölçü kaşıkları artık kahve posalarından üretilen çevre dostu biyoplastik malzemeyle hazırlanıyor. Böylece atık haline gelen kahve posası, değerli bir hammaddeye dönüşüyor.

Bu dönüşümün arkasında titiz ve uzun soluklu bir çalışma süreci yer alıyor. Projeyi hayata geçirmek için Arzum’dan iki AR-GE uzmanı, bir partner üretici ve Wastespresso ekibinden iki AR-GE çalışanı toplamda beş kişilik bir ekip olarak yaklaşık bir buçuk yıl süresince yoğun bir şekilde çalıştı. Bu süreçte toplam 17 enjeksiyon denemesi, 4 ürün revizyonu ve 3 ayrı test analizi gerçekleştirildi. Tüm bu çalışmalar sonucunda, 1 ton kahve posasından elde edilen ham madde ile 160 binden fazla ölçü kaşığı üretildi. Üstelik bu ham maddenin önemli bir kısmı Arzum’un kendi bünyesinde tüketilen kahvelerin atıklarından elde edilerek doğaya katkı sağlandı.

Kahve posası, dünya genelinde günde tüketilen yaklaşık 2,5 milyar fincan kahve sonrasında ortaya çıkan, ama yalnızca yüzde 1’i geri dönüştürülen büyük bir atık. Arzum, proje ile bu atıkların çevresel zararını azaltırken, plastik kullanımını da önemli ölçüde düşürmeyi amaçladı. Bu doğrultuda geliştirilen sürdürülebilir ölçü kaşıklarıyla, kullanıcılarına çevre dostu ürünlerle temas etme fırsatı sunarken, tüketici alışkanlıklarında da farkındalık yaratmayı hedefliyor.

Projenin çevresel etkileri ölçümlerle kanıtlandı. Geleneksel yöntemle üretilen kaşığa kıyasla, kahve posası bazlı üretimle karbon salımı kaşık başına 2,55 gram azaldı. 1000 kaşıkta bu fark; 1,09 litre benzin, 0,95 litre dizel ya da 168 telefon şarjına denk karbon salınımını önlüyor. Yenilenebilir enerji kullanıldığında ise bu azalma yüzde 44’e ulaşıyor. Arzum, döngüsel ekonomiye katkı sunan çözümleriyle sadece bugünü değil, geleceği de düşünerek hareket ediyor.

arzum featured
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
3 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
4 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
5 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
Güncel Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bir yılda yüzde 50 değer kaybetmişti: Puma satılıyor
Haberler
Bir yılda yüzde 50 değer kaybetmişti: Puma satılıyor
Sena Tufan
26 Ağustos 2025
AVM Endeksi’ne göre giyim öne çıktı, ziyaretçi trafiği sabit kaldı
Haberler
AVM Endeksi’ne göre giyim öne çıktı, ziyaretçi trafiği sabit kaldı
İrem Alimoğlu
26 Eylül 2025
Golden Drum'dan Türkiye'ye 6 ödül!
Haberler
Golden Drum’dan Türkiye’ye 6 ödül!
Sena Tufan
2 hafta önce
Amazon teslimat sürecine yeni bir katman ekliyor: Akıllı teslimat gözlükleri!
Haberler
Amazon teslimat sürecine yeni bir katman ekliyor: Akıllı teslimat gözlükleri!
İrem Alimoğlu
7 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.