Kadınlar parladıkça firmalar da parlıyor!
Her yıl dünya genelinde yaklaşık 700 araştırma gerçekleştiren Mercer’ın kadınların iş gücüne sağladığı katkıyı mercek altına aldığı ‘Kadınların İşgücüne Katılımı Araştırması’ sonuçları açıklandı. 28 ülkeden yaklaşık 700 bini kadın 1.7 milyon çalışanın katıldığı araştırmanın sonuçlarına göre, kadınlar son 20 yılda iş yerlerinde hala hak ettikleri yeri bulmuş değil.
Araştırmaya göre, geçen 20 yılda yapılan geliştirmeler, kadının iş yerindeki konumunu biraz daha iyiye taşısa da, temsil, eşitlik ve kariyer açısından kadınlar erkeklerden hala çok gerideler. Araştırmaya katılan firmaların kadınlara bakış açısı aynı şekilde devam ettiği sürece üst yönetim pozisyonlarının sadece üçte biri kadınlar tarafından temsil edilecek. 2024 yılında dünyanın gelişmiş ekonomilerinden Amerika ve Kanada’da üst yönetim pozisyonlarının sadece yüzde 25’i kadınlar tarafından temsil görecek. Araştırmanın şaşırtıcı sonuçlarından birisi de, gelişmemiş ülkelerde kadınların temsilinde büyüme hızı daha fazla olacak.
Kadınların yüzde 36’sı müdür
Araştırmanın sonuçlarına göre, dünyada iş gücünün yüzde 41’i kadın ve kadınlar daha çok destek birimlerinde rol alıyor. Profesyonel seviyede ise kadın iş gücünün oranı yüzde 40 olarak karşımıza çıkıyor. Kadınların yüzde 36’sı müdür seviyesinde, yüzde 20’si kıdemli müdür ve yüzde 19’u ise direktör rollerinde görev alıyor. Araştırmanın sonuçlarına göre, işyerlerinde eşitliği sağlamak adına gerçekleştirilen en etkili yöntemlerden biri, üst yönetimin bu çalışmaya birebir katılması ve desteklemesi. Katılım gösteren firmaların yüzde 56’sı üst yönetimin böyle bir çalışmada yer aldığını belirtti. Ayrıca iş yerlerinde bu konuya adanmış bir grubun olması, kadın-erkek ücretlerindeki eşitlik, esnek çalışma saatleri ve evden çalışılabilen programlarını geliştiren firmalar, kadınların lider rollerde yer almasını kolaylaştırıyor.
İş dünyasında kadınları daha yukarı seviyeye taşımak adına geleneksel yaklaşımların aksine, daha çeşitli emeklilik programı, cinsiyete göre sağlık programı ve yatırım eğitimleri gibi uygulamaları hayata geçiren firmalar daha başarılı oluyor. Bu firmaların yüzde 15’i çalışanlarının birikimlerini takip ediyor ve onlara cinsiyet farklılığına göre kişiye özel emeklilik programı sunuyor. İş hayatında ücret, kariyerde yükselme gibi cinsiyetler arasındaki farklılıkları elimine edebilen ülkeler, gayri safi yurtiçi hasılasını yüzde 34 oranında yükseltebiliyorlar.