8 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kadınlar küçük lükslerini geri istiyor
Haberler

Kadınlar küçük lükslerini geri istiyor…

Gizem Yıldız
15 Ekim 2022
2 dk okuma

Enflasyonist şartlar insanların önceliklerini ve yaşam biçimlerini değiştirmeye devam ediyor. Elbette mevcut şartlar en çok kırılgan grupları zorluyor. Buradan hareketle Avon, kadınların enflasyonla mücadelesini gündeme getirmek için küresel bir araştırma yayınladı. Verilere göre her 5 kadından 4’ü yaşam maliyetlerini karşılayabilmek için ikinci bir işte çalışıyor ya da çalışmayı düşünüyor. Yüzde 54’lük bir kitle bunu faturalarını ödeyebilmek için yaparken her 3 kadından 1’i eskiden sahip olduğu küçük lüksleri korumak istiyor…

Avon’un 8 farklı ülkeden kadınları dahil ettiği küresel araştırmaya göre; kadınların yüzde 57’si geleceği konusunda endişeli ve yüzde 35’i finansal açıdan kontrolünü kaybettiğini hissediyor. Yine araştırmaya katılan kadınların 3’te 1’inden fazlasını oluşturan yüzde 34’lük kısmı, ailelerine yeterince ekonomik destek olamadıkları için suçluluk duyuyor.

Kadınlar manikürü de parfümü de bıraktı

Veriler dünyanın dört bir yanındaki kadınların yüzde 92’sinin dışarıda yemek yemek, tatil, kıyafet alışverişi ve manikür gibi küçük lükslerinden vazgeçmek zorunda kaldığını söylüyor. Bunlar her ne kadar temel ihtiyaç kaleminde olmasa da aslında kadınların yaşam standardını gösteren önemli detaylar.

Öte yandan alışveriş tamamen bırakılmıyor ancak sevilen markalarla tüketicinin arasına nispeten daha ucuz olan alternatifler giriyor. Bu ucuz alternatiflere yönelmek kadınların yüzde 38’i için bir zorunluluk.

Kozmetik de elbette bu tasarruftan payını alıyor ve dünya genelinde her 4 kadından 1’i parfüm kullanmayı bırakıyor. Her 5 kadından 1’i ise makyaj ürünleri ve cilt bakım ürünleri kullanmayı bıraktığını belirtiyor.

Güzellikten değil zamandan fedakarlık yapmak istiyorlar

Her 5 kadından 4’ü yaşam maliyetini karşılayabilmek adına ikinci bir işte çalışıyor ya da çalışmayı düşünüyor. Kadınların yarısı için bunun sebebi faturaları ödemekken, her 3 kadından 1’i için yemek sipariş etmek, alışveriş yapmak ve eskiden sahip olduğu küçük lüksleri tekrar karşılayabilmek. Kadınların 5’te 1’i ise en sevdikleri güzellik ürünlerini satın almaya devam etmek istiyor.

Daha ucuz alternatifler aranıyor

Araştırmaya göre kadınların 3’te 2’sinden fazlası (yüzde 69) pahalı makyaj ürünlerinin daha kaliteli olduğuna inanıyor. Parfüm için bu oran yüzde 71’e, cilt bakımı için ise yüzde 73’e çıkıyor.

Yüzde 62’lik kesim ise aynı kuralın giysiler için geçerli olduğuna inanıyor (yüzde 62). Hayatın küçük lükslerine tutunmak için, kadınların yaklaşık 3’te 2’si (yüzde 59) makyaj, cilt bakımı ve parfümler için daha ucuz alternatiflere yöneldiğini veya yöneleceğini belirtiyor.

CEO sırları: Modern bir patron işte böyle giyinmeli

Uzaktan çalışma sisteminin yaygınlaşması iş dünyasında giyim kuşam kültürünü de baştan yarattı. Özellikle tüm dünyanın evlere kapandığı dönemde pek çok insan ekran karşısına ciddiye alınmak için üstte gömlek altta pijamayla geçmeye başlayınca dönemin ruhunu yansıtan kombinler ortaya çıktı. Şirketlerin havasını belirleyen CEO’lar da şüphesiz bu süreçte gidişata ayak uydurdu ancak iş hayatında ciddiye alınmak için giyim tarzı konusunda gösterilen hassasiyet elbette pandemiden önce de vardı…
featured
1 Ticaret Bakanlığı'ndan "gizemli kutu" tanıtımlarına erişim engeli
Ticaret Bakanlığı’ndan “gizemli kutu” tanıtımlarına erişim engeli
2 Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
3 Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası...
İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası…
5 Soğuk kahvede sıcak rekabet!
Soğuk kahvede sıcak rekabet!
Güncel Haberler
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Mayıs ayında “duyguya” odaklanan kazandı
Mayıs ayında “duyguya” odaklanan kazandı
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Wordle Türkçe istatistikleri açıklandı
Haberler
Wordle Türkçe istatistikleri açıklandı
Marketing Türkiye
7 Ağustos 2025
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Haberler
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Marketing Türkiye
5 Temmuz 2025
Pop Mart rekor kâr açıkladı: "Mini Labubu" borsa değerini yüzde 12,5 artırdı
Haberler
Pop Mart rekor kâr açıkladı: “Mini Labubu” borsa değerini yüzde 12,5 artırdı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Haberler
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Sena Tufan
29 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.