İşyeri alışverişinde sepet ortalaması yüzde 18 arttı
Avansas, 2019 yılı işyeri alışverişi trendlerini açıkladı. Geçen yıl şirketlerin vazgeçilmez içeceği çay ve Türk kahvesi olurken, platform üzerinden işyeri ihtiyaçlarını karşılamak için geçirilen süre 36 milyon dakikayı aştı.
Avansas, 2019 yılı işyeri alışverişi trendlerini açıkladı. Avansas’ın 2019 yılı değerlendirmesine göre şirketlerin online alışveriş sepetini en çok gıda ve kırtasiye ürünleri doldurdu. Değerlendirmeye göre 2019 yılında işyerlerinde en çok çay ve Türk kahvesi içildi. Son 5 yılda ise online ortamdaki Türk kahvesi satışı yüzde 13,2 arttı. Türk kahvesi ve çay satışlarını şeker, öğütülmüş kahve, maden suyu izledi. Avansas’ın yayımladığı değerlendirmeye göre büyük işletmelerin yanı sıra orta ve küçük işletmeler de ihtiyaçlarını artık online ortamda karşılıyor.
Online alışverişte İstanbul’u Bursa takip ediyor
Avansas şehirlere göre işyeri tüketim alışkanlıklarını da inceledi. 2019 yılında Avansas üzerinden en çok alışveriş İstanbul’dan yapılırken, ikinci sırada Bursa, üçüncü sırada İzmir, dördüncü sıradaysa Ankara yer aldı. Sepet ortalaması bir önceki yıla kıyasla yüzde 18 arttı.
Şirketler alışverişi ayın ikinci ve üçüncü haftası yapıyor
Yayımlanan değerlendirmeye göre 2019 yılında işyeri ihtiyaçları, ayın ikinci ve üçüncü haftası karşılanırken, alışverişler en çok hafta başında, pazartesi ve salı günleri gerçekleşti. 2019 yılında en çok ürün nisan ayında satıldı.
Avansas üzerinden 2019 yılında kategori bazlı en çok satın alınan ürünler ise şöyle oldu:
Gıda ve Mutfak: Türk kahvesi, çay, küp şeker, öğütülmüş kahve, maden suyu, karton bardak
Kırtasiye: A4 kâğıdı, klasör, zımba teli, poşet dosya
Teknoloji: Kalem pil, şarjlı pil, ince kalem pil, hesap makinesi, kartuş
Mobilya ve Hırdavat: Ofis sandalyesi, ortopedik bel desteği, nitril iş eldiveni, mousepad, elektrik bandı
Temizlik: Kağıt havlu, bulaşık deterjanı, tuvalet kağıdı, çöp torbası, temizlik bezi