İstenmeyen mesajlar için 35 bin şikayet geldi

1 Mayıs’ta yürürlüğe giren yeni düzenlemelerin ardından Gümrük ve Ticaret Bakanlığının Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi’ne 35 binden fazla şikayet geldi.

Markaların pazarlama ve tanıtım amaçlı istenmeyen mesaj, arama ve e-posta gibi uygulamalar için kullanıcılardan gelen şikayet türlerinde ilk sırayı 32 bin 405 şikayet ile SMS’ler aldı. Sesli aramalar için 2 bin 124, e-postalar için de 834 şikayette bulunuldu. 

Düzenlemeye göre markaların pazarlama ve tanıtım amaçlı izinsiz gönderilen mesaj, arama, e-posta şikayetleri Gümrük ve Ticaret Bakanlığına, elektronik haberleşme sektöründe hizmet veren işletmecilerin izinsiz mesajları ve e-postaları Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) yapılıyor. Şikayet başvuruları online şekilde Gümrük ve Ticaret Bakanlığının  resmi internet sitesindeki şikayet portalı  veya e-Devlet Kapısı üzerinden ya da dilekçe ile ticaret il müdürlüklerine en geç 3 ay içinde yapılması gerekiyor. Şikayetlerin değerlendirilmesinden sonra kanuna aykırı hareket edenlere bin liradan 15 bin liraya kadar değişen idari para cezası veriliyor.

İLGİLİ HABERLER