İşte son haftaların sosyal medyada en etkin Türk markaları
BoomSonar tarafından hazırlanan ve marketingturkiye.com.tr ana sayfasından takipçilerimizle paylaştığımız “Sosyal Medya Marka Endeksi”, 1-31 Temmuz dönemindeki marka aktivitelerini inceleyerek, sosyal medyayı en etkin kullanan markaları gözler önüne seriyor.
Holding kategorisinde Sabancı Holding, SocialBrands sıralamalarında aldığı 69 puan ile lider. Onu yine 69 puan ile Koç Holding, 67 puan ile Rönesans Holding, 62 puan ile Borusan Holding ve yine 62 puan ile Eczacıbaşı Holding takip ediyor.
Öte yandan DEVA Holding bu ay Facebook’ta ön plana çıkmış. Toplamda 68 puan ile Facebook’ta en etkin markalar arasında dördüncü olarak göze çarpıyor.
Sağlık kategorisinde ise Memorial Sağlık Grubu genelde 69 puan ile liderliği bırakmıyor. Memorial Grup’u 69 puan ile Acıbadem Sağlık Grubu ve 66 puan ile Emsey Hospital takip ediyor. Central Hospital Kozyatağı ve Hisar Continental Hospital ise sağlık kategorisinde en başarılı dördüncü ve beşinci markalar…
Mekan ve Etkinlikler kategorisinde kıyasıya bir rekabet var… Akbank Sanat SocialBrands genel sıralamasında 76 puan ile sosyal medyada en başarılı marka olarak görünüyor. Onu 72 puan ile İş Sanat, 71 puan ile İstanbul Caz Festivali, 68 puan ile İKSV ve 67 puan ile SALT Online izliyor.
Instagram’da ise BKM lider. Beşiktaş Kültür Merkezi, Instagram’da 76 puan ile en başarılı kültür sanat organizasyonu olarak göze çarpıyor.
Üniversitelere bakınca, sosyal medyada en başarılı okulların devlet üniversiteleri olduğu göze çarpıyor. Ortadoğu Teknik Üniversitesi 76 puan ile en başarılı sosyal performans gösteren üniversite olurken, onu 72 puan ile Boğaziçi Üniversitesi takip ediyor. Bu kategoride diğer oyuncular 70 puan ile Hacettepe, 69 puan ile İTÜ ve 68 puan ile Bahçeşehir Üniversitesi…