13 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İşini kaybetme korkusu toplum genelinde artıyor
Haberler

İşini kaybetme korkusu toplum genelinde artıyor

Marketing Türkiye
2 Ağustos 2021
3 dk okuma

İşini kaybetme korkusu toplum genelinde git gide artıyor. Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırması 67. dönem verileri; salgının çalışan insanların işleri üzerindeki etkisi ve işini kaybetme korkusu hakkında ilginç sonuçlar ortaya koyuyor. Gelin araştırmanın öne çıkan bulgularını birlikte inceleyelim…

Her 10 çalışandan 8’i işini kaybetme korkusu taşıyor

Ipsos araştırma şirketinin gerçekleştirmiş olduğu araştırmaya göre, gerek dünyada gerekse de Türkiye’de vaka sayılarındaki artışla birlikte toplumda endişe duygusu yükseliyor. Bu endişe duygusu ve aynı zamanda işten çıkartılma yasağının kaldırılması çalışanların da işini kaybetme korkusu yaşamasına sebep oluyor. Bayram öncesi çalışanların yüzde 44’ü işini kaybetme konusu hissederken, bugüne gelindiğinde çok endişeli olanların oranı yüzde 59’a çıkmış durumda. Kısmen endişeli olanları da eklediğimizde ise 27-30 Temmuz haftasında endişeli olanların oranı toplam yüzde 81.

işini kaybetme korkusu

Salgının işyerlerine olumsuz etkisi olacağını düşünen çalışanların oranı da Temmuz başına göre 17 puan artarak yüzde 59’a yükseldi. Bugün her 10 çalışandan 6’sı işlerinin geleceği konusunda daha ümitsiz olduğu verilere yansıyor…

İşini kaybetme korkusu toplum genelinde artıyor

İşten çıkarma yasağı sonrası her 5 haneden birinde en az bir kişi işini kaybetmiş

Çalışanlar nezdindeki işini kaybetme korkusu duygusunun yükselmesinde işten çıkartılma yasağının sona ermesinin de etkisi var. Yasağın kalkmasından sonra hanelerin yüzde 23’ünde işini kaybeden bir kişi olmuş. Çevrelerinde ise bu oran yüzde 38.

İşini kaybetme korkusu toplum genelinde artıyor

27-30 Temmuz haftasına gelindiğinde çalışanların yüzde 55’i aşı olmak istemeyen kişilerle aynı işyerinde çalışmak istemediğini belirtiyor. Bu oran bir önceki hafta yüzde 41 seviyesindeydi. Diğer taraftan çalışanları üçte biri aşı olmayan kişilerle aynı işyerinde çalışabileceğini söylüyor.

İşini kaybetme korkusu toplum genelinde artıyor

Tüm çalışanların yüzde 55’i aşı olmayan kişilerle aynı işyerinde çalışmak istemediğini belirtirken bu oran aşı olmuş ya da sırası geldiğinde aşısını olacak çalışanlar nezdinde yüzde 64 seviyesinde. 

İşini kaybetme korkusu toplum genelinde artıyor

Temmuz başından itibaren çalışanları korumaya yönelik kısa çalışma ödeneği, ücretsiz izin desteği, işten çıkarma yasağı gibi önlemlerin sona erdiğini dile getiren Ipsos Türkiye CEO’su Sidar Gedik; “Bir yandan salgının yeniden gemini kopartması diğer yandan koruma önlemlerinin sona ermesi çalışan kesimin endişelerini körüklüyor,” dedi.

“İşini kaybetmekten korkanların oranı 3 hafta içinde yüzde 44’ten yüzde 59’a yükseldi. Bunun çok anlaşılır nedenleri var. Araştırmaya katılanların yüzde 20’sinden fazlası işten çıkarma yasağı kalktığından beri hanelerinde işini kaybedenler olduğunu söylüyor. Her on katılımcıdan dördü ise çevresinde işini kaybedenler olduğunu belirtiyor.”

Araştırma künyesi:

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Genel Kamuoyu Araştırması ile Türkiye’de koronavirüs vakasının ilk kez tespit edilmesini takiben vatandaşların bu konuya ilişkin farkındalık düzeylerini, endişelerini, değişen davranışlarını ortaya koymak ve hükümetin bu konudaki politika ve uygulamalarının kamuoyundaki yansımasını anlamak hedeflenmiştir.  Araştırma, Online Görüşmeler (CAWI) ile 18 yaş üstü İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 birey ile gerçekleştirilmiştir. 27- 30 Temmuz 2021 tarihleri ile veriler; 67. dönem verilerini kapsayan araştırmanın istatistiki hata payı, yüzde 95 güven aralığında ± yüzde 3’tür…

  • Çalışanlar ofise dönmek istiyor mu?
  • Şirketlerin yeni problemi: “Tükenmiş hisseden çalışanlar”
  • Çalışanları ve şirketleri pandemi sonrasında neler bekliyor?
  • Dünyanın mutluluk haritası!
  • Türkiye zirvede mutsuz!
araştırma featured ıpsos
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
3 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
4 Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
5 Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
Güncel Haberler
Dijital dünyada stres artıyor: Her 10 yetişkinden 7’si internetteyken stres yaşıyor
Dijital dünyada stres artıyor: Her 10 yetişkinden 7’si internetteyken stres yaşıyor
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet "Chatbot Psikozu" yaratabilir...
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet “Chatbot Psikozu” yaratabilir…
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı...
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Haberler
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
Sena Tufan
11 Temmuz 2025
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Haberler
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Nafizcan Önder
1 Temmuz 2025
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor...
Haberler
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor…
İrem Alimoğlu
13 Temmuz 2025
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
Marketing Türkiye
14 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.