18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İşini kaybetme korkusu toplum genelinde artıyor
Haberler

İşini kaybetme korkusu toplum genelinde artıyor

Marketing Türkiye
2 Ağustos 2021
3 dk okuma

İşini kaybetme korkusu toplum genelinde git gide artıyor. Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırması 67. dönem verileri; salgının çalışan insanların işleri üzerindeki etkisi ve işini kaybetme korkusu hakkında ilginç sonuçlar ortaya koyuyor. Gelin araştırmanın öne çıkan bulgularını birlikte inceleyelim…

Her 10 çalışandan 8’i işini kaybetme korkusu taşıyor

Ipsos araştırma şirketinin gerçekleştirmiş olduğu araştırmaya göre, gerek dünyada gerekse de Türkiye’de vaka sayılarındaki artışla birlikte toplumda endişe duygusu yükseliyor. Bu endişe duygusu ve aynı zamanda işten çıkartılma yasağının kaldırılması çalışanların da işini kaybetme korkusu yaşamasına sebep oluyor. Bayram öncesi çalışanların yüzde 44’ü işini kaybetme konusu hissederken, bugüne gelindiğinde çok endişeli olanların oranı yüzde 59’a çıkmış durumda. Kısmen endişeli olanları da eklediğimizde ise 27-30 Temmuz haftasında endişeli olanların oranı toplam yüzde 81.

işini kaybetme korkusu

Salgının işyerlerine olumsuz etkisi olacağını düşünen çalışanların oranı da Temmuz başına göre 17 puan artarak yüzde 59’a yükseldi. Bugün her 10 çalışandan 6’sı işlerinin geleceği konusunda daha ümitsiz olduğu verilere yansıyor…

İşini kaybetme korkusu toplum genelinde artıyor

İşten çıkarma yasağı sonrası her 5 haneden birinde en az bir kişi işini kaybetmiş

Çalışanlar nezdindeki işini kaybetme korkusu duygusunun yükselmesinde işten çıkartılma yasağının sona ermesinin de etkisi var. Yasağın kalkmasından sonra hanelerin yüzde 23’ünde işini kaybeden bir kişi olmuş. Çevrelerinde ise bu oran yüzde 38.

İşini kaybetme korkusu toplum genelinde artıyor

27-30 Temmuz haftasına gelindiğinde çalışanların yüzde 55’i aşı olmak istemeyen kişilerle aynı işyerinde çalışmak istemediğini belirtiyor. Bu oran bir önceki hafta yüzde 41 seviyesindeydi. Diğer taraftan çalışanları üçte biri aşı olmayan kişilerle aynı işyerinde çalışabileceğini söylüyor.

İşini kaybetme korkusu toplum genelinde artıyor

Tüm çalışanların yüzde 55’i aşı olmayan kişilerle aynı işyerinde çalışmak istemediğini belirtirken bu oran aşı olmuş ya da sırası geldiğinde aşısını olacak çalışanlar nezdinde yüzde 64 seviyesinde. 

İşini kaybetme korkusu toplum genelinde artıyor

Temmuz başından itibaren çalışanları korumaya yönelik kısa çalışma ödeneği, ücretsiz izin desteği, işten çıkarma yasağı gibi önlemlerin sona erdiğini dile getiren Ipsos Türkiye CEO’su Sidar Gedik; “Bir yandan salgının yeniden gemini kopartması diğer yandan koruma önlemlerinin sona ermesi çalışan kesimin endişelerini körüklüyor,” dedi.

“İşini kaybetmekten korkanların oranı 3 hafta içinde yüzde 44’ten yüzde 59’a yükseldi. Bunun çok anlaşılır nedenleri var. Araştırmaya katılanların yüzde 20’sinden fazlası işten çıkarma yasağı kalktığından beri hanelerinde işini kaybedenler olduğunu söylüyor. Her on katılımcıdan dördü ise çevresinde işini kaybedenler olduğunu belirtiyor.”

Araştırma künyesi:

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Genel Kamuoyu Araştırması ile Türkiye’de koronavirüs vakasının ilk kez tespit edilmesini takiben vatandaşların bu konuya ilişkin farkındalık düzeylerini, endişelerini, değişen davranışlarını ortaya koymak ve hükümetin bu konudaki politika ve uygulamalarının kamuoyundaki yansımasını anlamak hedeflenmiştir.  Araştırma, Online Görüşmeler (CAWI) ile 18 yaş üstü İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 birey ile gerçekleştirilmiştir. 27- 30 Temmuz 2021 tarihleri ile veriler; 67. dönem verilerini kapsayan araştırmanın istatistiki hata payı, yüzde 95 güven aralığında ± yüzde 3’tür…

  • Çalışanlar ofise dönmek istiyor mu?
  • Şirketlerin yeni problemi: “Tükenmiş hisseden çalışanlar”
  • Çalışanları ve şirketleri pandemi sonrasında neler bekliyor?
  • Dünyanın mutluluk haritası!
  • Türkiye zirvede mutsuz!
araştırma featured ıpsos
1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
4 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Avrupa'daki Zara çalışanları Black Friday öncesi protestoya hazırlanıyor
Haberler
Avrupa’daki Zara çalışanları Black Friday öncesi protestoya hazırlanıyor
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Sena Tufan
5 Kasım 2025
Kapadokya'da "IT" kabusu: Kırmızı balonlar göğe yükseldi, korku geri döndü…
Haberler
Kapadokya’da “IT” kabusu: Kırmızı balonlar göğe yükseldi, korku geri döndü…
İrem Alimoğlu
5 Kasım 2025
Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Haberler
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Nafizcan Önder
17 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.