İpana’dan “zor” toplantı
P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, Türk Dişhekimleri Birliği Genel Başkanı Prof. Dr. Taner Yücel ve İpana’nın marka yüzü olan oyuncu Ezgi Mola, İpana & Oral-B Araştırma Merkezi’nin düzenlediği 3X Paneli’nde bir basın toplantısı düzenledi. Türkiye çapında ağız ve diş bakımını üst seviyeye taşımak amacıyla gerçekleştirilecek olan iki yeni projenin duyurulduğu toplantıda medya mensupları salona sığmadı…
İpana & Oral-B Araştırma merkezinin diş hekimlerine yönelik düzenlediği 3X paneline Türkiye’nin ve dünyanın önemli diş sağlığı uzmanları katıldı. Panelde düzenlenen basın toplantısında iki yeni proje medyaya duyuruldu. İlk projeye göre, P&G ve Türk Dişhekimleri Birliği (TDB) Türkiye çapında ağız ve diş sağlığı muayenesi ve farkındalık programı başlatacak. Program kapsamında özel olarak hazırlanan Mobil Klinik ilk etapta İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Adana ve Gaziantep’i gezip ağız diş sağlığıyla ilgili muayeneleri gerçekleştirecek. İpana ve TDB’nin hayata geçireceği bir diğer projede de Koruyucu Ağız Diş Sağlığı Araştırmaları Teşvik Ödülü’yle koruyucu diş hekimliği alanında yapılan araştırmalar desteklenecek. Türkiye’de Koruyucu Ağız Diş Sağlığı alanında yapılan bilimsel araştırmalar TDB ve İpana’nın ortaklaşa oluşturduğu bilimsel bir kurul tarafından değerlendirilecek ve ödüllendirilecek.
Türkler haftada 1,4 kez dişini fırçalıyor
Toplantıda projelerle ilgili bilgi veren P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, İpana olarak yaptırdıkları araştırmalarda Türkiye’de diş fırçalama oranlarının hâlâ çok düşük seviyelerde olduğuna dikkat çekerek sözlerine başladı. Projelerle birlikte ağız diş sağlığı bilincini arttırmayı hedeflediklerini söyleyen Turnaoğlu, “İpana ve Oral-B markalarımızla, bireylerin ağız ve diş sağlığını üst seviyelere taşıma hedefiyle çalışıyoruz. Bugün Türkiye’de diş fırçalama oranları oldukça düşük seviyelerde. Ağız ve diş bakımı konusundaki tüketimimiz, Amerika ve Batı Avrupa ülkelerinin sadece 4’te 1’i düzeyinde. Ayrıca yılda 4 kişiye 1 diş fırçası satılıyor. Hanelerde diş macunu bulunsa bile diş fırçalama sıklığı oldukça düşük. Türk toplumunun dişini fırçalama sıklığı haftada 1,4 kez” dedi.
Diş bakımı hayati öneme sahip
İpana’nın marka yüzü olan oyuncu Ezgi Mola ise diş bakımının hem günlük yaşantısı hem de oyunculuk kariyeri açısından çok önemli ve belirleyici olduğunu ifade etti. Sağlıklı gülüşüyle diş bakımının önemi konusunda toplumun farkındalığına katkı sağlayabileceğini düşündüğünü belirten Mola, “Sağlıklı dişler ve sağlıklı bir yaşam için ağız ve diş bakımı, hayati öneme sahip. Üstelik sağlıklı dişlerim sayesinde güvenle gülüyorum ve gülüşümü saklamıyorum. Bu alanda P&G’nin İpana markasıyla işbirliği yaptığım için çok mutluyum” dedi.
Toplantıdan izlenimler…
Medyaevi’nin organize ettiği toplantı, Zorlu Center Raffles Hotel’in Orkide Salonu’nda gerçekleştirildi. Sağlık muhabirleri, magazin muhabirleri ve ekonomi muhabirlerinin yoğun ilgi gösterdiği toplantı gecikmeli başladı. Toplantı için hazırlanan masanın tamamen dolması üzerine yeni bir masa daha salona getirildi. Ancak getirilen yeni masa da toplantıya katılanlar için yeterli olmadı. Üstelik sonradan eklenen masaya oturan basın mensupları, toplantıda konuşan Turnaoğlu, Yücel ve Mola’nın açıklamalarını net bir şekilde duyamadı ve katılımcılardan sağlıklı görüntü alamadı. Organizasyondaki bu sıkıntı basın mensupları tarafından Medyaevi çalışanlarına aktarıldı. Medyaevi’nin görevlileri ise “bu kadar yoğun bir katılımı öngöremedikleri” için bu sıkıntının yaşandığını söyledi.