1 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İnternet reklamcılığında bannerlar ile yapılan 4 yaygın hata
Haberler

İnternet reklamcılığında bannerlar ile yapılan 4 yaygın hata

Marketing Türkiye
13 Şubat 2016
3 dk okuma

 

İnternet reklamcılığı, doğru kullanıldığında, yeni kitlelere ulaşmak ve var olan müşterilerin ilgisini taze tutmak için etkili bir kanal olabilir. Ancak “banner körlüğü” arttıkça, markalar bannerlarını nerede ve nasıl kullanacaklarına dair daha farkındalık sahibi olmalılar.

Reklamın kendisini de göz ardı etmemeliler.

İlk olarak, bannerların amacını unutmamak gerekir; kaliteli bir tıklanma sağlamak.

Banner ile satış yapmaya çalışmıyorsunuz, bu dış linkin görevi. Reklamınızın yapmaya çalıştığı, ziyaretçinin dikkatini ve ilgisini çekmek, ve akabinde tıklanmaya değer olmak. Bu üç amaç MECLABS Online Reklam Serisini oluşturuyor;

 

ea = 2at + i + as

  • ea: effectiveness of the ad (reklamın etkileyiciliği)
  • at: attract attention (dikkat çekme)
  • i: generate interest (ilgi yaratmak)
  • as: ask for the click (tıklanmayı istemek)

 

Pazarlamacıların bannerlar ile yaptığı en yaygın 3 hata bu bulguların içinde ortaya çıkıyor…

1-Reklamın kendisi dikkat çekmiyor.

Önceden de bahsettiğimiz gibi, reklamınızın ilk yapması gereken şey dikkat çekmek olmalı. Yukarıda belirttiğimiz eşitliğimizde dikkat çekmek objektifini belirten “at” değişkeninin başında 2 sayısının yerleştirilmesi bu önemi ortaya koymaya yönelik. Dikkat çekmek reklamınızın ilk ve en önemli bileşenidir, o olmadan geri kalanların çok da önemi kalmaz…

Dikkat çekmeyi oluşturan ve sizin reklamınızın bir sayfada diğer içeriklerden daha çok öne çıkması için kullanabileceğiniz 5 bileşen var;

a-Boyut: Boyut deyince sırf reklamın boyutunu düşünmeyin, aynı zamanda font boyutunu ve reklamınızın bütün elementlerinin boyutunu göz önünde bulundurmalısınız.

b-Şekil: Reklamın şekliyle oynayabilirsiniz ama diğer elementleri de göz ardı etmeyin. İçerik resmi dairesel, kare, dikdörtgen vs bir çerçevenin içinde sunulabilir. Köşeli şekilleri de geride bırakmaktan çekinmeyin.

c-Renk: Kabalaşmadan da iddialı olabilirsiniz. Rengi olumlu bir çekim yaratmak için kullanın. Her ne kadar şirkin renkler dikkat çekmekte başarılı olsa da, aynı renkler insanların vermek istediğiniz mesajı nasıl yorumladığını etkileyebilir. Beğenilmeyen renginiz olmaktan çıkıp size ve mesajınıza da zarar verebilir.

d-Hareket: MECLABS’in yönetim direktörü Flint McGlaughlin, hareketin, bannerlarda bir süredir hor görüldüğünü belirtiyor. Hareket kesinlikle dikkat çekebilir ancak onu üzerine uzunca düşünerek kullanmalısınız. Aksi takdirde hareket, anlaşılmazlığa neden olabilir. Yazılarınızın kolayca okunabildiğinden ve mesajınızın açıkça ulaştığından emin olun.

e-Pozisyon: Eğer yapabiliyorsanız, sizin bannerınızın, bir web sayfasında, tipik banner pozisyonlarında olmamasını sağlayın. Bannerınızı koymanız gereken yer ideal olarak ziyaretçinin göz hizasındadır, çünkü orada konsantrasyon en tepededir.

Unutmayın, yalınlık bazen daha etkili olabilir. Reklamınızı listelediğimiz maddelerle zenginleştirdiğinizde, aslında süssüz bir zenginleştirme yaptığınız için göz yoran bir içerik üretmemiş olursunuz.

2-İçerik, değer taşımıyor.

Dikkat çektikten sonra ikinci basamağa geliyoruz. Müşterileriniz neden reklamınıza tıklamalılar? Değer üzerinden ilgi yaratırsınız. Gerçekleşmesini istediğiniz her hareketin karşınızdakine bir değer katması gerekir. Bu sisteme “süreç-seviye değer önerisi” (process-level value proposition) denir. Bu durumu şöyle düşünün:

a-Cazibe –Bu teklifi almayı ne kadar istiyorum?

b-Benzersizlik –Bu teklifi başka nerede alabiliriz?

c-Güvenilebilirlik –Söylenenlere inanabilir miyiz?

d-Açıklık –Aslında ne öneriyorsunuz?

Bu elementleri kullandığınızda 5 üzerinden kaç alıyorsunuz? Pazarlama takımınızla, bu maddelerin her birine baktığınızda ne noktada olduğunuzu değerlendirin. Aldığınız sonuçların ortalamasına bakarak nereye yoğunlaşmanız gerektiğine karar verebilirsiniz.

İnternet reklamcılığında bannerlar ile yapılan 4 yaygın hata

3-Reklam tıklanası değil.

Birçok pazarlamacı reklamın dizaynına harcadığı zamanı en kritik noktalardan birine harcamayı göz ardı ediyor; reklamın “bana tıkla” demesi.

Reklamınızın dolaylı ya da dolaysız olarak “bana tıkla” demesinden emin olmalısınız. Aynı zamanda ziyaretçilerinizin reklamınıza tıkladıkları takdirde ne ile karşılaşacaklarını da bilmesini sağlamalısınız. Daha detaylı bilgi mi alacaklar, 15 sayfalık bir rapor mu indirecekler?

Bütün noktalarına tıklanabilir bannerlar, tıklama sonrası müşteri-marka arasındaki iletişimi bir adım ileriye taşımakta sorun yaratır. Pazarlama ekibinizle bunu planını detaylı bir şekilde yapmalısınız.

Bu “bana tıkla” herhangi bir istek olmamalı; müşterinizin satın alma döngüsünde hangi noktasını bilmeli ve buna göre iletişimi ilerletecek bir sistem geliştirmelisiniz. Eğer müşterileriniz ürününüze ya da markanıza hakim değiller ise, hala araştırma sürecinde olabilirler.  Bu durumda “şimdi satın al” mesajı veren bir reklam tıklamayla sonuçlanmayabilir. Ancak bir reklam, bu süreçteki müşterilerinize “daha fazla öğren” seçeneğini veriyorsa, müşterinizin ihtiyaç duyduğu konuda içerik sunduğunuz için daha etkili bir banner yaratmış olursunuz.

İnternet reklamcılığında bannerlar ile yapılan 4 yaygın hata

4-Reklam yönelttiği sayfa ile bir uyum göstermiyor.

Reklamınızın müşteriyle olan iletişiminizin sadece bir basamağı olduğunu unutmayın. Yaratabileceğiniz en etkili online reklamı temin etmek için, kampanyanızın bütün parçalarının bir bütün olmasından emin olun.

Devamlılığı sağlamak için, iletişim basamaklarının her biri, başta belirlediğiniz değer faktörünü ya desteklemeli, ya da tekrar tekrar belirtmelidir. Ürününüzün değerinin birden fazla iddiası olsa da, bannerınızda kullandığınız iddianın, müşteriyi yönlendirdiğiniz dış linkte mutlaka göze çarpan ilk parça olmasını sağlayın. Böylece müşterileriniz doğru sayfada olduklarını kolay bir şekilde anlarlar.

Bu devamlılığı sağlayamadığınız takdirde müşterileriniz gerilip sayfayı terk edebilirler.

Kaynak: marketingexperiments.com

 

 

1 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
2 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
3 Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
4 Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
5 Trump'ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Trump’ın tarifelerinin ardından dev markalardan peş peşe zam kararı!
Güncel Haberler
18 ülkede görüşler ortak: "30'una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!"
18 ülkede görüşler ortak: “30’una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!”
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi...
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi…
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (25 Nisan-1 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (25 Nisan-1 Mayıs)
Sena Tufan
1 Mayıs 2025
CMO'ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)
Haberler
CMO’ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)
Sena Tufan
6 Nisan 2025
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Haberler
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Marketing Türkiye
4 gün önce
Yapay zeka ile video üretiminde yeni dönem: Metin ve görselden video oluşturulabilecek
Haberler
Yapay zeka ile video üretiminde yeni dönem: Metin ve görselden video oluşturulabilecek
Sena Tufan
16 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.