17 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
CMO'ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)
Haberler

CMO’ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)

Sena Tufan
6 Nisan 2025
2 dk okuma

Fortune 500 şirketlerinde CMO’ların ortalama görev süresi 2024 yılında 4,3 yıla yükseldi. Ancak yükselişe rağmen CMO’ların ortalama görev süresi hala diğer C-suite yöneticilerinin gerisinde. İşte Spencer Stuart’ın yıllık CMO araştırmasından dört önemli çıkarım…

Pek çok araştırma üst düzey yönetim ekiplerinde ortalama görev süresi en kısa pozisyonun CMO’lara ait olduğunu gösteriyor. Küresel yönetici arama ve danışmanlık firması Spencer Stuart’ın son araştırması, bu bilgiyi teyit ederken CMO’ların görev süresinde küçük bir artışa da işaret ediyor. Spencer Stuart’ın verilerine göre, Fortune 500 şirketlerindeki CMO’ların ortalama görevde kalma süresi 2023’te 4,2 yıl olarak gerçekleşirken, 2024 yılında bu süre 4,3 yıla yükseldi. Ancak CMO’ların ortalama görev süresi hala C-suite ortalaması olan 4,9 yılın gerisinde yer alıyor.

Araştırmada öne çıkan dört başlık:

1. Şirketlerin üçte birinde CMO pozisyonu yok

Neredeyse tüm büyük şirketlerde CEO ve CFO bulunurken, CMO rolü her zaman yer almıyor. 2024’te Fortune 500’deki şirketlerin 329’unda CMO veya eşdeğeri bir pazarlama lideri bulunuyordu. Bu sayı, 2022’de 320 olarak tespit edilirken, 2023’te 357’ye yükselmiş, 2024’te ise 329’a gerilemiş durumda. Spencer Stuart, bazı şirketlerin pazarlama liderliğini farklı yapılandırdığını belirterek, “Pazarlama fonksiyonu önemini koruyor, ancak bazı şirketler bu rolü bölgesel veya iş birimlerine göre dağıtıyor” diyor.

2. CMO’lar daha üst pozisyonlara geçiyor

CMO’ların görev süreleri diğer üst düzey yöneticilere kıyasla kısa olsa da, birçok CMO görevden ayrıldıktan sonra daha üst pozisyonlara terfi ediyor. 2024’te çalıştığı şirketten ayrılan CMO’ların yüzde 65’i yeni işlerinde ya eşdeğer ya da daha üst rollerde görevler üstleniyor. Bu kişilerin yüzde 10’u ise CEO pozisyonuna getirilmiş. Starbucks’ın eski CMO’su Brady Brewer ve General Electric’in eski pazarlama şefi Linda Boff gibi isimler bu yıl CEO koltuğunda oturuyor.

3. Birçok şirket “CMO” unvanını kullanmıyor

Pazarlama liderlerinin sadece yüzde 40’ı “CMO” unvanını taşıyor. Yüzde 16’sı çift fonksiyonlu unvanlara (Örneğin, CMO & İletişim Direktörü) sahipken, yüzde 33’ü “chief” ibaresi olmayan pazarlama liderliği unvanları kullanıyor; “Kıdemli Pazarlama Başkan Yardımcısı” gibi unvanlar yaygınlaşıyor.

4. Artık CMO’ların çoğunluğu kadın

Fortune 500’deki pazarlama liderlerinin yüzde 53’ü kadınlardan oluşuyor. Bu oran 2023’te yüzde 50, 2022’de ise yüzde 47 civarındaydı. Ancak etnik veya ırksal azınlıklardan oluşan CMO’ların oranı yüzde 12’de sabit kalmış görünüyor.

Yakın zamanda yüksek profilli CMO rollerini üstlenen bazı kadınlar arasında McDonald’s Kanada CMO’luğundan McDonald’s ABD’nin pazarlama ve müşteri deneyimi müdürlüğüne terfi eden Alyssa Buetikofer ve Şubat ayında Nationwide’ın CMO’su olarak atanan Ann Blair yer alıyor.

Spencer Stuart’ın raporu, CMO pozisyonunun değişen dinamiklerini ortaya koyarken pazarlama liderliğinin giderek stratejik bir role dönüştüğünü de vurguluyor.

Kaynak: AdWeek

featured Spencer Stuart
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın en başarılı markaları arasında yeni isimler dikkat çekiyor!
Haberler
Sosyal medyanın en başarılı markaları arasında yeni isimler dikkat çekiyor!
Nafizcan Önder
6 Mart 2025
Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
Harvard’ta case olur mu, olur!  
Haberler
Harvard’ta case olur mu, olur!  
Günseli ÖZEN
10 Mart 2025
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Haberler
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Ali SAYDAM
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.