9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Haberler

Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!

Nafizcan Önder
24 Ekim 2025
1 dk okuma

Instagram, genç kullanıcıların kendilerini sadece içeriklerle değil, uygulamanın simgesiyle de ifade edebilmeleri için dikkat çekici bir adım attı. Platform, Genç Hesapları için altı farklı alternatif uygulama simgesi tanıttı. “Chrome”, “Cosmic”, “Slime”, “Fire”, “Floral” ve “Neon” temalı ikonlardan oluşan bu koleksiyon, İspanyol illüstratör Carlos Oliveras Colom iş birliğiyle hayata geçirildi.

Colom’un canlı ve asi tasarımları, genç kullanıcıların ruh haline ve kişisel tarzına hitap eden bir görsel dil yaratıyor. Gençler, hesaplarını doğruladıktan sonra uygulama logosuna basılı tutarak kişiselleştirme menüsünü açabiliyor ve o anki “mood”larına en uygun simgeyi seçebiliyor.

Bu yenilik, Instagram’ın gençlere yönelik güvenlik ve deneyim stratejisinin bir parçası. Meta son dönemde daha sıkı gizlilik varsayılanları, yetişkin içeriklerine karşı filtreleme ve ebeveyn gözetim araçlarının sadeleştirilmesi gibi adımlar atarken; markanın odağında “sınırların içinde yaratıcılık” ve dijital refah kavramları yer alıyor.

Colom ise iş birliğini şöyle özetliyor: “Genç olsaydım, ya hissettiklerimi ya da o gün yaratmak istediğim atmosferi ifade etmek için o ikonu her gün değiştirirdim”.

Instagram, bu renkli dokunuşla gençleri yalnızca platformda değil, platformun simgesinde bile kendileri olmaya davet ediyor.

Instagram’ın genç hesaplar için getirdiği bu kişiselleştirme adımı, platformun Z kuşağıyla kurduğu ilişkinin yönünü açıkça gösteriyor. Artık mesele yalnızca güvenli bir dijital alan sunmak değil; aynı zamanda gençlerin kimlik inşasına, duygu durumlarına ve ifade biçimlerine dokunabilmek. Estetikle güvenliği buluşturan bu hamle, Meta’nın “kontrollü özgürlük” stratejisinin somut bir örneği. Bir başka deyişle, Instagram gençlere “kendin ol” derken, bunu markanın sınırları içinde ama onların diliyle söylüyor.

Kaynak: Design Taxi

featured
1 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
2 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
3 YouTube'da Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’da Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
4 Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
5 The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Güncel Haberler
Gerety Awards 2026 jürisi açıklandı: Türkiye’yi Nilgün Burcu Özdemir temsil edecek...
Gerety Awards 2026 jürisi açıklandı: Türkiye’yi Nilgün Burcu Özdemir temsil edecek…
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Sena Tufan
16 Ekim 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Eylül - 3 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Eylül – 3 Ekim)
Nafizcan Önder
3 Ekim 2025
AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Haberler
AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Nafizcan Önder
20 Ekim 2025
Rekabet Kurumu şirket çalışanlarını diskalifiye edebilir mi?
Haberler
Rekabet Kurumu şirket çalışanlarını diskalifiye edebilir mi?
Marketing Türkiye
6 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.