24 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Haberler

Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!

Nafizcan Önder
3 saat önce
1 dk okuma

Instagram, genç kullanıcıların kendilerini sadece içeriklerle değil, uygulamanın simgesiyle de ifade edebilmeleri için dikkat çekici bir adım attı. Platform, Genç Hesapları için altı farklı alternatif uygulama simgesi tanıttı. “Chrome”, “Cosmic”, “Slime”, “Fire”, “Floral” ve “Neon” temalı ikonlardan oluşan bu koleksiyon, İspanyol illüstratör Carlos Oliveras Colom iş birliğiyle hayata geçirildi.

Colom’un canlı ve asi tasarımları, genç kullanıcıların ruh haline ve kişisel tarzına hitap eden bir görsel dil yaratıyor. Gençler, hesaplarını doğruladıktan sonra uygulama logosuna basılı tutarak kişiselleştirme menüsünü açabiliyor ve o anki “mood”larına en uygun simgeyi seçebiliyor.

Bu yenilik, Instagram’ın gençlere yönelik güvenlik ve deneyim stratejisinin bir parçası. Meta son dönemde daha sıkı gizlilik varsayılanları, yetişkin içeriklerine karşı filtreleme ve ebeveyn gözetim araçlarının sadeleştirilmesi gibi adımlar atarken; markanın odağında “sınırların içinde yaratıcılık” ve dijital refah kavramları yer alıyor.

Colom ise iş birliğini şöyle özetliyor: “Genç olsaydım, ya hissettiklerimi ya da o gün yaratmak istediğim atmosferi ifade etmek için o ikonu her gün değiştirirdim”.

Instagram, bu renkli dokunuşla gençleri yalnızca platformda değil, platformun simgesinde bile kendileri olmaya davet ediyor.

Instagram’ın genç hesaplar için getirdiği bu kişiselleştirme adımı, platformun Z kuşağıyla kurduğu ilişkinin yönünü açıkça gösteriyor. Artık mesele yalnızca güvenli bir dijital alan sunmak değil; aynı zamanda gençlerin kimlik inşasına, duygu durumlarına ve ifade biçimlerine dokunabilmek. Estetikle güvenliği buluşturan bu hamle, Meta’nın “kontrollü özgürlük” stratejisinin somut bir örneği. Bir başka deyişle, Instagram gençlere “kendin ol” derken, bunu markanın sınırları içinde ama onların diliyle söylüyor.

Kaynak: Design Taxi

featured
1 Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
2 Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
3 İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
4 Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
5 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
Güncel Haberler
Fransa’da TotalEnergies’e "greenwashing" cezası
Fransa’da TotalEnergies’e “greenwashing” cezası
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Haberler
Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Sena Tufan
2 hafta önce
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Haberler
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
Haberler
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Nafizcan Önder
15 Eylül 2025
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Haberler
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Advertorial
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.