15 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Instagram yeni özelliğini kullanıma sundu: "Blend"
Haberler

Instagram yeni özelliğini kullanıma sundu: “Blend”

İrem Alimoğlu
18 Nisan 2025
2 dk okuma

Sosyal medya devi Instagram, kullanıcı deneyimini zenginleştirme hamleleri kapsamında uzun süredir geliştirdiği “Blend” özelliğini nihayet kullanıma açtı. Bu yenilik, platformun kişiye özel içerik önerme algoritmalarını sosyal bir boyuta taşıyarak dijital etkileşimin sınırlarını yeniden tanımlıyor.

Instagram’ın yeni Blend özelliği, kullanıcıların algoritma tarafından kendilerine özel oluşturulan içerik akışlarını yakın çevreleriyle paylaşmasına imkan tanıyor. Reels videolarını temel alan bu yenilik, hem birebir görüşmelerde hem de grup sohbetlerinde kullanılabiliyor. Davetiye sistemiyle çalışan Blend, katılımcıların ilgi alanları ve beğenilerini harmanlayarak ortak bir akışta sunuyor. Böylece kullanıcılar, sevdikleriyle sadece konuşmakla kalmayıp algoritmanın sunduğu içerikleri birlikte keşfedebiliyor.

Bu hamle, Meta’nın sadece bireysel kullanıcı deneyimini değil, sosyal bağları da güçlendiren bir platform olma hedefinin açık bir göstergesi. Blend özelliği, algoritmaların genellikle eleştirilen “yankı odaları” oluşturma eğilimine karşı ilginç bir alternatif sunuyor, farklı ilgi alanlarına sahip insanların dijital dünyalarını birbirine bağlıyor.

Dijital güvenlik hamleleriyle gençlere “koruma kalkanı”

Instagram, akışları harmanlama özelliğinin yanı sıra genç kullanıcılarına yönelik güvenlik önlemlerini de sıkılaştırıyor. Platforma getirilen yeni kısıtlamalar kapsamında, ebeveyn onayı olmadan 16 yaş altındaki kullanıcılar canlı yayın yapamayacak. Ayrıca, aynı yaş grubundaki kullanıcılar direkt mesajlarda (DM) çıplaklık içeren görüntüleri otomatik bulanıklaştıran özelliği ebeveyn izni olmadan kapatamayacak.

Bu güvenlik güncellemeleri, Meta’nın Facebook ve Messenger platformlarına getirdiği “Genç Hesaplar” özelliğiyle de pekiştiriliyor. İlk etapta ABD, İngiltere, Avustralya ve Kanada’da hizmete sunulacak olan bu altyapının, zaman içinde Türkiye’yi de kapsayacak şekilde genişletilmesi beklenebilir.

İçerik üreticileri ve markalar için yeni fırsatlar

Blend özelliği, içerik üreticiler ve markalar için de önemli fırsatlar sunuyor. Özellikle Z kuşağı ve Alfa kuşağının dijital sosyalleşme alışkanlıklarını değiştirme potansiyeli taşıyan bu yenilik, pazarlama stratejilerinin de gözden geçirilmesini gerektirebilir. Artık içeriklerin sadece bireysel kullanıcıları değil, onların sosyal çevrelerini de etkileme potansiyeli artacak.

Markaların Blend akışlarında yer alabilmek için daha etkileşimli ve paylaşılabilir içerikler üretmesi, influencer stratejilerini grup dinamiklerine göre yeniden şekillendirmesi gerekebilir. Bu da sosyal medya pazarlamasında yeni bir dönemin başlangıcı anlamına geliyor.

ChatGPT’ye kütüphane özelliği geldi: Tüm görseller artık tek yerde

featured Instagram
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

LEGO Türkiye İstanbul'u oyun moduna aldı!
Haberler
LEGO Türkiye İstanbul’u oyun moduna aldı!
Sena Tufan
3 gün önce
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
Haberler
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
İrem Alimoğlu
4 Mayıs 2025
Yapay zeka sanatçı mı yoksa hırsız mı?
Haberler
Yapay zeka sanatçı mı yoksa hırsız mı?
Nafizcan Önder
5 Nisan 2025
Ingage artık OneIngage!
Haberler
Ingage artık OneIngage!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.