15 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Instagram, TikTok'un izinde: Arama motoruna dönüşmek için adım atıyor...
Haberler

Instagram, TikTok’un izinde: Arama motoruna dönüşmek için adım atıyor…

Nafizcan Önder
9 Nisan 2025
1 dk okuma

Sosyal medya platformları bilgiye ulaşmada da arama motorlarına rakip olmaya devam ediyor. Bu dönüşümün yeni halkası ise Instagram’dan geliyor. Platformun başındaki isim Adam Mosseri, Instagram’ın arama özelliklerini geliştirme planlarını açıkladı. Henüz detayları netleşmese de yapılacak değişikliklerin genç kullanıcıların arama alışkanlıklarına yanıt verecek yönde şekillenmesi bekleniyor.

Gençlerin giderek artan şekilde Google gibi geleneksel arama motorları yerine TikTok gibi sosyal platformları bilgi edinmek için kullandığını belirten Mosseri, bu değişimin farkında olduklarını ve Instagram’ın bu alanda güçlü bir alternatif haline gelmesini hedeflediklerini söyledi. Halihazırda küçük bir ekip arama fonksiyonu üzerinde çalışıyor olsa da, bu alana daha büyük yatırımlar yapılacağının sinyalleri verildi.

Instagram, kullanıcıların aradıkları içeriklere daha hızlı ulaşmasını sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda içerik üreticilerinin geçmiş gönderilerinin yeniden görünür olmasına da katkı sunacak bir altyapı kurmayı hedefliyor. TikTok’taki gibi yorumlar üzerinden şekillenen bağlamsal arama önerilerinin Instagram’a entegre edilmesi de gündemde.

Henüz bu yeni arama sisteminin nasıl işleyeceğine dair net bir bilgi bulunmasa da açıklamalar, kullanıcıyı daha fazla içerikle daha hızlı buluşturan, daha etkileşimli bir yapıya işaret ediyor.

Instagram’ın aramaya odaklanma kararı, sosyal platformların sadece içerik tüketim alanı değil, aynı zamanda bilgiye erişim noktası olma yolunda ilerlediğini gösteriyor. Özellikle Z kuşağının bilgiye ulaşma biçimindeki değişim markalar için önemli sinyaller içeriyor. Bu yeni arama anlayışı, içerik üreticilerine geçmiş içeriklerinin yeniden görünür olması açısından fırsatlar sunarken, markalar için de SEO’nun sosyal medya versiyonuna hazırlıklı olmayı gerektiriyor.

featured Instagram
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Babalar Günü'nü kutlayan markalar!
Babalar Günü’nü kutlayan markalar!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Temu'da fiyatlar iki katına çıktı: Vergiler yüzde 145'e yükseldi
Haberler
Temu’da fiyatlar iki katına çıktı: Vergiler yüzde 145’e yükseldi
Sena Tufan
29 Nisan 2025
İletişim sektörü, Kocaeli'de öğrencilerle bir araya gelecek!
Haberler
İletişim sektörü, Kocaeli’de öğrencilerle bir araya gelecek!
Marketing Türkiye
12 Mayıs 2025
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
Haberler
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
İrem Alimoğlu
13 Mayıs 2025
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google'dan stratejik iş birliği
Haberler
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google’dan stratejik iş birliği
Marketing Türkiye
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.