17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Inside Out 2 karakterleri marka dünyasına sızdı!
Haberler

Inside Out 2 karakterleri marka dünyasına sızdı!

Nafizcan Önder
15 Temmuz 2024
4 dk okuma

Bugünün çocuklarının aileleri üzerinde geçmişte olduğundan çok daha büyük bir etki gücüne sahip olduğundan, onların evin içerisinde “hayır” demenin zor olduğu minik influencer’lara dönüştüklerinden kuşku yok… Hal böyleyken geçtiğimiz haftalarda kırdığı rekorlarla animasyon tarihine geçen Inside Out 2 karakterleri yerinde durur mu? Elbette marka yüzlerine dönüşerek, iletişim çalışmalarında yer bulmalılardı! Peki hangi karakterler hangi markaların iletişim çalışmalarında çocuklardan ailelere gönüllerde taht kurabilirdi? Gelin birlikte düşünelim…

Neşe

Inside Out 2 karakterleri marka dünyasına sızdı!

Riley’nin duygu odasında tanıştığımız ilk karakter Neşe. Film boyunca da başrolde desek yanılmış olmayız. Pek çok marka için “Neşe” ile iş birliği yapmak risksiz olacağı kadar tüketici ile bağ kurma noktasında da hayli etkili olacaktır. Öyle ya kim markasını kişinin tüm duygu dünyasını düzenleyen ve yüzünü gülümseten bir noktada konumlamak istemez ki?

“Neşe” ile iş birliğine en çok yakışacak markalardan birisi ise YouTube! Günün herhangi bir anında devreye girip stand up videolarından şarkılara, eğlenceli röportajlardan shorts’lara kadar hepimize neşe veren platformun yeni yüzü Neşe olabilir!

Üzüntü

Inside Out 2 karakterleri marka dünyasına sızdı!

Hayatın içinde nasıl ki neşe varsa elbette hüzün de var… Inside Out’un ilk filminde başlangıçta her şeyi alt üst edip sevimli kahramanımız Riley’yi göz yaşlarına boğsa da finalde yine her şeyi düzelten ve yüzleri güldüren oydu. Tüm bu hikayeye bakınca sizin de aklınızda Kent’in o ikonik reklam filmleri belirmiyor mu?

Uzaklara bakan aile büyüğünün yanında “üzüntü” ve çocuklarla birlikte gelen “neşe”…

Öfke

Inside Out 2 karakterleri marka dünyasına sızdı!

Serinin en sert mizaçlı karakterlerinden biri olsa da enerjisi en yüksek ve ekstrem karakterlerden biri “Öfke”. Hem ilk filmde nasıl da kurtarmıştı camın pervazında asılı kalan “Neşe” ve “Üzüntü”yü? Enerjisini doğru kullanan “Öfke”ye tam da böylesi bir marka yakışır!

Red Bull ile kanatlanmış bir “Öfke” kimin gönlüne taht kurmaz ki?

Korku

Inside Out 2 karakterleri marka dünyasına sızdı!

Tıpkı Riley gibi bizler de zihnimizin içinde bir “Korku” ile yaşıyoruz elbette. Bu korkular bazen yakın bazen de uzak geleceğe temas ediyor. Kimileri park ettiği arabasına bir şey olmasının kimileriyse gelecekte nasıl bir emeklilik hayatının olacağının korkusunu duyarken, Inside Out’un bu eğlenceli karakterini sakinleştiren bir sigorta şirketi olsa fena mı olurdu? Bu soru akıllara Anadolu Sigorta’nın Anima İstanbul imzası taşıyan kampanyasını getiriyor ve Inside Out’un “Korkusu” kampanyada bir anda kendine yer buluyor…

Tiksinti

Inside Out 2 karakterleri marka dünyasına sızdı!

Söz konusu karakter “Tiksinti” olduğunda onu bir markada konumlamak, bir markanın adını bu duygu ile yan yana anılmaya ikna etmek pek kolay olmasa gerek. Ama eğer o marka, yıllardır etkili formülüyle tüm “mikrop”lara karşı savaşıyorsa belki de aradığı en etkileyici reklam yüzünü bulmuştur!

Ne dersiniz sizce de bu iki ikonik “yeşil”, Domestos ve “Tiksinti” iş birliği eğlenceli bir kampanyaya dönüşmez miydi?

Kaygı

Inside Out 2 karakterleri marka dünyasına sızdı!

Son birkaç yıldır gelecek kelimesi cümle içerisinde geçtiğinde hemen “kaygı” da oradan koşarak geliyor ve kendine yer ediniyor. Pek çok araştırmada ülkemizde özellikle gençlerin çok yüksek seviyede gelecek kaygısı yaşadığı en somut çıktılardan biri olarak karşımızda duruyorken, “kaygı”yı hem gençlerle güçlü bir iletişim kuran hem de podcast’lerinden meditasyonlarına dek kaygıyla mücadele eden bir markayla eşleştirmek iyi bir fikir olsa gerek. Evet doğru tahmin: Spotify!

Gıpta

Inside Out 2 karakterleri marka dünyasına sızdı!

Birine büyük bir hayranlık duymak, ona öykünmek, gıpta etmek yalnızca Riley’nin yaşlarında değil hayat boyu bizimle devam eden bir duygu. Sektöründeki öncü markalar da hayata geçirdikleri inovasyonlarla aslında bir açıdan rakiplerinin “gıpta” ile baktıkları markalar oluyorlar. Bu bağlamda sektör liderliği konumlamasında olan pek çok markanın aradığı reklam yüzlerinden biri olsa da “Gıpta”, sanırım en çok ChatGPT hak ediyor iş birliğini…

Öyle ya son bir yılda tüm teknoloji devlerinin yeni yapay zeka botu ChatGPT’nin rakibi olarak lanse edilmiyor mu?

Bıkkınlık

Inside Out 2 karakterleri marka dünyasına sızdı!

Riley’nin zihnine ikinci filmde yerleşen karakterlerden birisi de “Bıkkınlık”! Zaman zaman hangimizin zihin adasında devreye girmiyor ki? Böyle zamanlarda hepimiz bu duygudan kurtulmanın bir yolunu arıyorsak da çoğu zaman yapmayı çok sevdiğimiz şeyler bile kâr etmiyor çünkü andan soyutlanamıyoruz. Ancak ne zaman ki o konsolun düğmesine basıyor farklı bir evrende kayboluyoruz işte o zaman bıkkınlık da yok oluyor!

Sahiden Riley’nin zihninde bir televizyon ve PlayStation ya da en azından bir PlayStation Portal’ı olsa “Bıkkınlık” biraz rahatlamaz mıydı?

Utanç

Inside Out 2 karakterleri marka dünyasına sızdı!

Utanç, Riley’nin zihninde serinin ikinci filminde yani Riley’nin ergenliğinde tanıştığımız bir duygu. Düşünecek olursak, akran zorbalığına kişinin bir de kendine sergilediği acımasızlığın dahil olmasıyla ergenlik “öz sevgi” geliştirmenin hayli zor olduğu bir dönem… Oysa tüm bu güzellik kalıplarını yıkarak herkesin öz sevgisini büyütmesini hedefleyen, bunu da dünyanın pek çok noktasında iletişimlerine taşıyan bir marka var! Dove ve kelimeleri belki de Riley ve “utanç” ile hızla yan yana gelmelidir!

featured insights
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş yerinde stresle başa çıkmanın 10 yolu!
Haberler
İş yerinde stresle başa çıkmanın 10 yolu!
İrem Alimoğlu
9 Nisan 2025
RepMan ve FutureBright'tan stratejik iş birliği: İtibar araştırmalarında yeni dönem...
Haberler
RepMan ve FutureBright’tan stratejik iş birliği: İtibar araştırmalarında yeni dönem…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Apple, iOS 26'yı duyurdu: İşte iPhone'lara gelecek yeni özellikler
Haberler
Apple, iOS 26’yı duyurdu: İşte iPhone’lara gelecek yeni özellikler
İrem Alimoğlu
7 gün önce
"Tesla Takedown" sonuç veriyor: Yenilenen Model Y'nin satışları beklentilerin altında kaldı
Haberler
“Tesla Takedown” sonuç veriyor: Yenilenen Model Y’nin satışları beklentilerin altında kaldı
Nafizcan Önder
14 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.