İnsanları en çok etkileyen 40 reklam kampanyası
Reklamlar hayatımızın her yerinde karşımıza çıkıyor. Bazılarımız bu durumdan şikayetçi olabilir. Ancak öyle reklam kampanyaları var ki gördüğümüzde bizi “bu reklamı herkes görmeli!” diye harekete geçirir. Sosyal sorumluluk kampanyaları insanları etkilemenin önemli bir yolu. Aşağıdaki listede bunu en iyi yapan kampanyalardan bazıları yer alıyor.
“İşkence mağdurları sizin benim gibi insanlar”Ajans: Advico Y&R, Zurich
“Şiddeti durdurun: Alkollü araba kullanmayın”Ajans: Terremoto Propaganda, Curitiba
“Erken Son: Sigara içerseniz öykünüz %15 daha kısa sürecek”Ajans: Iris, London
“Korkutucu / Daha Korkutucu”Ajans: DDB&CO., İstanbul
“Ten rengi geleceğinizi belirlememeli” Ajans: Publicis Conseil, Paris
“Bir sayfayı çevirdiğinizde ormansızlaştırma devam eder”Ajans: LINKSUS, Beijing
“Nefreti geri al”
Ajans: Fabrica, Italy
“Hastane yatağında 46 gün. Yavaş daha iyi.”Ajans: Cramer-Krasselt, Milwaukee
“Kağıdı kurtar, gezegeni kurtar”Ajans: Saatchi & Saatchi, Cophenagen
“Hava kirliliği günde 60 bin insanın canına mal oluyor”
“Beğenmek yardım etmiyor. Gönüllü olun. Hayat kurtarın.” Ajans: Publicis, Singapore
“Siz toplamazsanız onlar toplar”Ajans: TBWAHuntLascaris, Johannesburg
“Sigara içtiğinizde gördüğümüz”Ajans: JWT, Atlanta
Hayvanlara acı çektirmeye karşı grup: “Bu futbol değil”Ajans: Lowe Bull, Cape Town
“Araba kullanırken onunla konuşmayın” Ajans: Mudra Group, India
“Burada değil ama bir yerlerde”Kreatif direktör: Pius Walker, Uluslararası Af Örgütü
“Sansür hikayeyi yanlış anlatır”Ajans: Memac Ogilvy & Mather Dubai
“İki tarafı da düşün”Ajans: Red Pepper, Ekaterinburg
“Her 60 saniyede bir türün nesli tükeniyor. Her dakika değerli”
Ajans: Scholz & Friends, Berlin
Innocence in Danger: “Pedofil Nerede?”
Sanat yönetmeni: Michael Arguello
Innocence in Danger: “Cinsel yırtıcılar çocuğunuzun telefonuna gizlenebilir”Ajans: Herezie, Paris
“Sigara erken yaşlanmaya sebep olur”Ajans: Euro RSCG Australia
“Eskiz değilsiniz. Anoreksiyayı durdurun”Ajans: Revolution Brasil
“İhmal edilen çocuklar görünmez hissettirilir. Çocuk istismarına son.”“İhmal konusunu dramatik hale getirmek için, bebek giyinmiş mankenleri bilbordların arkasına yerleştirdik.” -Australian Childhood Foundation, JWT Melbourne
“Plastik torbalar öldürür”Ajans: BBDO Malaysia, MALAYSIA, Kuala Lumpur
“Ne ekersen onu biçersin. Denizi temiz tutalım.”
Ajans: JWT, Dubai
“Sollamaya değmez. Kamyonlara alan bırakın.”Ajans: Amélie Company, Denver
“Ton balığını panda gibi düşünün”Ajans: Ogilvy & Mather, Singapore
“Uykunuz sizden daha ağır. Uykuluyken araba sürmeyin.”
Ajans: BBDO Bangkok, Thailand
“Bakın açı doyurmak ne kadar kolay”Ajans: TBWAHuntLascaris, Johannesburg
“Kansere kendiniz sebep oluyorsunuz”Ajans: Dentsu, Beijing
“Ormansızlaştırma ve ciğerlerimiz. Çok geç olmadan…”Ajans: TBWAPARIS, France
“Evsizler için her gün zor”Ajans: Clemenger BBDO, Melbourne
“İçki içerken kendinizi kaybetmeyin”Ajans: EURORSCG Prague
Meme Kanseri Farkındalık SütyeniAjans: Bolero, Fortaleza
“Kadınlar eşit olarak görülmeli” Ajans: Ogilvy & Mather, Dubai
“Egzotik hayvan hediyeleri almayın”Ajans: LOWE GGK, Warsaw
“Aynı hayvan, farklı bakıcı” Ajans: TBWA-Santiago Mangada Puno
“Kemerini tak. Hayatta kal”Ajans: Lg2, Quebec
Kaynak: BoredPanda