İngiltere’nin yeni aile yapısı bu reklamlarda

İngiltere’de faaliyet gösteren Mamas & Papas isimli kreş firması, farklı reklam kampanyasında tartışmaların odağı oldu. Hazırladığı afişlerde farklı cinsel yönelimden ailelerin yanı sıra tek başına çocuk büyütmek isteyenlere de yer verdi. Çocuk büyüten anne-babaları ve eşcinsel ebeveynleri kullandı. Reklam bu hafta sonu başta İngiltere olmak üzere pek çok ülkede yayımlanacak. Kampanyayla ilgili konuşan kreş zincirinin sahibi Olivia Robinson, “Bu sadece bir reklam kampanyası değil, İngiliz modern aile yapısının değiştiğinin bir göstergesi” dedi. Robinson bu reklamın bir defaya özgü yapılmayacağını söyleyerek “Yeni jenerasyonda eşcinsel ebeveynler ve tek başına çocuk büyütenler de yeni pazar oluşturuyor” şeklinde konuştu. 2011’de yapılan bir araştırmaya göre İngiltere’de 8 bin çocuklu eşcinsel çift bulunuyor. Yalnız başına çocuk büyütenlerin sayısı iki milyon, heteroseksüel ebeveyn sayısı ise beş buçuk milyon civarında. Şirket yetkilileri yurtdışından alacağı tepkileri de hesaba katmış, herkesin görüşlerine saygılı olduğunu söylüyor. Suudi Arabistan’da bu reklamın yayımlanamayacağını bildiğini söyleyen Robinson, reklamın İngiltere için son derece yerinde olduğunu belirtti. 1994’te IKEA, ilk kez bir reklam kampanyasında eşcinsel bir çifti kullanmıştı.

İLGİLİ HABERLER