İngiltere’de reklam harcamaları büyüme gösterdi
İngiltere Reklamcılık Derneği / WARC Harcamaları Raporu verilerine göre, İngiltere’de reklam harcamaları 2017 yılının ilk çeyreğinde yıllık yüzde 1,3 artışla 5 milyon 318 bin euroya ulaştı.
Dün yayınlanan rapora göre bu çeyrekte elde edilen büyüme en yavaş büyüme oranlarından biri.
Pazarın toplam büyümesi televizyon reklamcılığında yüzde -6,2’lik bir düşüşe rağmen gerçekleşti. Televizyon gelirlerinde 2009’dan bu yana en sert düşüş kaydedildi. TV reklam harcamalarının yüzde 2,5 büyümeyle 2018’de toparlanması bekleniyor.
Dijital formatlar, ulusal haber markalarında yüzde 25,4, radyoda yüzde 8, on-demand videoda yüzde 7,2 ve outdoor için yüzde 27,6 artışla iyi performans gösterdi. Sinema birinci çeyrekte yıllık% 27.6 artışla seçkin bir çeyrek kaydetti.
Reklam harcaması büyümesi gazete-dergi markaları, TV ve radyo yayınları gibi dijital kalemler barındıran internet (her yıl yüzde +10,1) sayesinde gerçekleşiyor. Ayrıca mobil formatlardaki harcamalar (+ yüzde 36,2) ilk çeyrekte özellikle güçlendi. İngiltere’de reklamcılık için harcanan dört pound’dan biri arama motoru optimizasyonuna gidiyor.