2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Influencer'lara örtülü reklam yasağı!
Haberler

Influencer’lara örtülü reklam yasağı!

Nafizcan Önder
7 Mayıs 2021
1 dk okuma

Sosyal medya platformlarında reklam en sık karşımıza çıkan unsurlar arasında yer alıyor. Influencerlar gün boyu kozmetik ürünlerinden teknoloji ürünlerine mataralardan üçlü prize pek çok ürün için takipçileri “link”ler sunuyor. Influencerlar ve markalar arasında gittikçe büyüyen bu iş birliği ekosistemine Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı yayınladığı “kılavuz” ile dahil oldu. Kılavuzda, sosyal medya içerisindeki reklam paylaşımlarının reklam olduğunun çok açık şekilde belirgin olmasının önemine vurgu yapılıyor…

Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği kapsamında hazırlanmış olan kılavuzda: “Sosyal medya etkileyicisi aracılığıyla yapılan reklamların, açık ve anlaşılır şekilde ifade edilmesi ve ayırt edilebilir olması zorunludur. Her türlü iletişim aracında olduğu gibi sosyal medyada da sesli, yazılı ve görsel olarak örtülü reklam yapılması yasaktır.” ifadeleri yer alıyor. Peki Influencerlar iş birliklerini hangi mecrada nasıl göstermeli? İşte yanıtlar…

YouTube ve Instagram TV 

YouTube ve Instagram TV gibi video paylaşım mecralarında yapılan reklamlar ile canlı yayın niteliğinde olan paylaşımlarda, video içinde sürekli olarak veya videonun başlığında ya da açıklama kısmında veya ilgili reklamın geçeceği bölümün başında tüketicileri “daha fazla oku” gibi bir alanı tıklamak zorunda bırakmadan yazılı ve sözlü olarak aşağıda belirtilen açıklamalardan en az birine yer verilmeli…

-“Bu video [reklam veren] reklamlarını içermektedir.”
-“Bu video, [reklam veren] ile ücretli işbirliğini içermektedir.”
-“[Reklam veren]’in destekleri ile.”
-“Bu ürünleri [reklam verenden] hediye olarak aldım.”
-Ürünleri bana gönderdiği için [reklam verene] teşekkürler.”

Instagram ve Snapchat hikâyeleri

“Snapchat ve Instagram hikâyeleri gibi içeriğin yalnızca kısa süreliğine görülebildiği reklamlarda, paylaşım süresince reklam verene ilişkin ad, marka, ticaret unvanı gibi tanıtıcı bilgilerden herhangi biri ile birlikte aşağıda belirtilen etiketlerden ya da açıklamalardan en az birine yer verilir:

-#Reklam
-#Reklam/Tanıtım
-#Sponsor
-#İşbirliği
-#Ortaklık
-“@[Reklam veren] ile işbirliği”
-“@[Reklam veren] tarafından sağlandı.” 
-“@[Reklam veren] tarafından hediye olarak alındı.”

Yönetmelik hakkındaki tüm detaylara direkt olarak buradan ulaşabilirsiniz.

“Michael Jordan’dan Shudu Gram’a yolculuk: Influencer olmak” haberimizi okumak için TIKLAYIN!

featured influencer marketing Instagram kural Ticaret Bakanlığı Youtube
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Miley Cyrus, Maybelline New York’un yeni global marka elçisi oldu!
Haberler
Miley Cyrus, Maybelline New York’un yeni global marka elçisi oldu!
Nafizcan Önder
29 Eylül 2025
Apple hisseleri, iPhone 17 satışlarıyla rekor kırdı
Haberler
Apple hisseleri, iPhone 17 satışlarıyla rekor kırdı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Z kuşağı tasarruf etmeyi öğreniyor
Haberler
Z kuşağı tasarruf etmeyi öğreniyor
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Soğuk kahvede sıcak rekabet!
Haberler
Soğuk kahvede sıcak rekabet!
İrem Alimoğlu
3 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.