1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Haberler

Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?

Gizem Yıldız
16 Mayıs 2022
2 dk okuma

Söz konusu tüketiciye yeni bir ürün denetmek, ürünlerin keşfedilmesini sağlamak ya da tüketiciyle arasında bir güven bağı oluşturmak olduğunda markaların yol arkadaşı oluyor influencerlar. Linkler tıklanıyor, ürün keşif videoları izleniyor, etkileşimler zirve yapıyor ama tüketicinin influencer marketingle ilgili ne düşündüğü net olarak bilinmiyor. İşte buradan hareketle IZEA Insights’ın 1.237 katılımcıyla gerçekleştirdiği araştırma tam da bu konuyu aydınlatıyor. Verilere göre, katılımcıların yüzde 36’sı için yeni ürün demenin bir numaralı yolu influencer pazarlama… Ayrıca 18-44 yaş arasındaki katılımcılarda yeni ürün deneme söz konusu olduğunda influencer pazarlamanın TV reklamlarından daha etkili olduğu görüşü iki kat daha yaygın. Öte yandan 45 yaş üzeri grup için de tam tersini söylemek mümkün. Peki tüketici en çok influencerlardan mı etkileniyor celebritylerden mi? İşte detaylar…

Sosyal medyanın kullanıcılar üzerindeki etkisinin ne denli büyük olduğu su götürmez bir gerçek. Ancak sosyal medyanın ve influencerların tüketici güveni ve satın alma üzerindeki etkisi hala tartışılıyor. Araştırma kapsamında katılımcılara celebritylerden mi influencerlardan mı gelen sponsorlu içeriklere daha çok güvendiği sorulduğunda yüzde 61,9’la sosyal medya influencerları öne çıkıyor. Yüzde 38,1’lik bir kitle ise tercihini celebritylerden yana kullanıyor.

Araştırmada öne çıkan diğer detaylar şöyle;

  • Sosyal medya fenomenleri tarafından paylaşılan gönderiler katılımcıların yüzde 36’sının satın alma kararlarını gerçekten etkiliyor. Kadınlar bu karara erkeklerden daha fazla katılıyor ve bu oran kadınlarda yüzde 42 iken erkekler için yüzde 31 olarak karşımıza çıkıyor.
  • Öte yandan katılımcılara, influencer marketing için tercih ettikleri platformların hangisi olduğu sorulduğunda; YouTube (yüzde 26), Facebook (yüzde 24) ve Instagram (yüzde 24) başta geliyor. Bunu yüzde 14’lük bir oranla TikTok takip ediyor.

Kadınlar yüzde 27,1’lik bir oranla en çok Instagram’ı tercih ederken erkeklerin liste başında YouTube (yüzde 32,6) var. TikTok ise kadınlarda yüzde 11,4, erkeklerde de yüzde 16,5’lik bir oranla son sırada yer alıyor.

Influencer pazarlamanın en çok tercih edildiği platformlara 60 yaş üzeri özelinde baktığımızda açık ara farkla liderliği Facebook’un aldığını görüyoruz.

Sosyal medyanın en etkili influencer ve markaları değişiyor

featured
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
4 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
5 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Güncel Haberler
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Nafizcan Önder
26 Eylül 2025
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Haberler
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Sena Tufan
16 Eylül 2025
Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Haberler
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Konsoldan sokağa: PlayStation'dan 30. yaşına özel Reebok iş birliği
Haberler
Konsoldan sokağa: PlayStation’dan 30. yaşına özel Reebok iş birliği
Nafizcan Önder
2 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.