16 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

İletişim uzmanları AK Parti’nin tartışma yaratan animasyon filmini yorumladı…

Marketing Türkiye
6 Mayıs 2021
3 dk okuma

AK Parti 5 Mayıs Çarşamba günü saat 14:00’da resmi Twitter hesabı üzerinden yeni iletişim kampanyasını yayınladı. “Yalan Üretim Merkezi” başlığıyla paylaşılan ve “Cumhuriyet Halk Partisi” tabelasının “CHP Yalan Üretim Merkezi” olarak değiştirildiği animasyon gündeme de bomba gibi düştü. Kimileri devamı da gelecek olan animasyon filmini beğendi kimileri ise kıyasıya eleştirdi. Peki iletişimciler AK Parti’nin bu hamlesini nasıl değerlendiriyor?

Güven Borça: “Senaryo kötü, yapım berbat”

İletişim uzmanları AK Parti'nin tartışma yaratan animasyon filmini yorumladı...
Marka Danışmanı Güven Borça
  • “Öncelikle bu işin siyasi boyutuna, yani ‘hangi parti daha çok yalan söylüyor’ gibi konulara girmek istemiyorum. Sosyal medyada trol temizliği yapmak vakit alıyor ve sinir bozuyor. Ama bununla ilgili bir kamuoyu araştırması yapmak faydalı olabilir. Özellikle de gençlere.
  • İşin teknik tarafına gelince söyleyeceklerim çok net; Yaratıcı fikir ilginç. Yani şimdiye kadar siyasette denenmemiş bir şey yapılmış. Ancak senaryo kötü, yapım berbat. Bu işi yapan ajansı bilmeden yazıyorum ama ülkedeki hemen her şey gibi iletişim sektörü de geriye gidiyor. Özellikle iktidar partisi ve kamu işlerinde her alanda seviye çok düştü. Liyakat değil yakınlık esas oldu.
  • Türkiye’de iletişim sektörü reklam ve halkla ilişkiler alanındaki öncü, vizyoner kişilerin emekleri ve sektöre giren nitelikli insanlar sayesinde doksanlardan sonra dünya standartlarında bir yere geldi. Benim kariyerim de bu dönemin yakın şahidi olmamı sağladı.  Ancak son yıllarda seviye hızla düşmekte. Bunun iki nedeni var; Birincisi dijitalleşme sonrası ortaya çıkan ve her soruna ‘ucuz bi video çekelim abi’ diye yaklaşan, altyapısı olmayan yeni yetmeler. İkincisi, yine altyapısı olmayan ama iktidara yakın ajanslar. Bu iş de buralardan çıkmış gibi görünüyor. Sanmıyorum ama eğer bu animasyonu yetkin bir ajans çektiyse, oturup ciddi bir değerlendirme yapsınlar.”

Ali Saydam: “Kararsızları ikna edebilir”

İletişim uzmanları AK Parti'nin tartışma yaratan animasyon filmini yorumladı...
İletişim Danışmanı Ali Saydam
  • “İletişim, özellikle de siyasi iletişim, sonuç odaklı bir süreçtir. İletişimin bilimsel olarak yönetilebildiği ülkelerde, bu alandaki her aksiyon ölçümlenir. Hedefe ne kadar yaklaştırdığı tespit edilir. Eğer yaklaştırmıyorsa derhal rota değişikliğine; ton, biçim ve içerik değişikliğine gidilir.
  • Ölçümleme işini her zaman ciddiye almış olan AK Parti de hatırladığımız kadarıyla ilk kez kullandığı, animasyon filmle ifade yönteminin etkisini mutlaka değerlendirecektir. Siyasi retorik (sözün büyüsü), siyasi iletişimde sık kullanılan yöntemlerdendir. Buna zaman zaman dava konusu olamayacak ‘ince tahrik’, ‘yalan’ ve/veya ‘abartı’ denebilecek unsurların katıldığı da bilinir.
  • CHP bu üslubu, bu tarz-ı siyaseti yıllardır uygulamakta. Özellikle sosyal medyada kendi destekçileri tarafından onay gören bu agresif tarz, seçmen nezdindeki oylarını yüzde 25’in üzerine pek çıkaramasa da kendileri çok başarıları olmalılar ki bu üslubu sürdürüyorlar.
  • AK Parti’nin animasyon filmi, hangi hedef kitleye hitap ediyor diye sormakta yarar var. Bizce, öncelikli olarak, AK Parti tabanını konsolide etmeye ve kararsızları kısmen ikna etmeye yarayabilir.”

Ahmet Hakan: “Siyasi Şekerlikler“

İletişim uzmanları AK Parti'nin tartışma yaratan animasyon filmini yorumladı...
Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Hakan

AK Parti’nin yayınladığı animasyon filmini “Siyasi şekerlikler” olarak tanımlayan Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Hakan ise konuyu köşesine şu sözlerle taşıdı: “AK PARTİ’NİN ÇİZGİ FİLMİ: Muhalefetin yalanlar üzerine siyaset yaptığı iddiasıyla bir çizgi film yapmışlar. İzledim. Devamı da gelecekmiş. Biraz daha eli yüzü düzgün bir sonuç çıkarabilirlerdi. Biraz daha profesyonel bir iş olabilirdi. Bir de şu var: CHP, bu kadar etkili bir parti mi, sorusunu sorduruyor çizgi film. Filmde Kılıçdaroğlu ve Öztrak ikilisine biraz fazla paye verilmiş gibi geldi bana. Bu açıdan zorlama var gibi. Ama yine de siyasete şekerlik katması açısından olumlu.”

CHP’den karşı hamle

AK Parti’nin animasyon filmiyle ilgili CHP’den de bir karşı hamle geldi. Partinin resmi Twitter hesabından yapılan paylaşımda “Sizi gidi filmciler sizi! Cuma günü saat 15.00’te gerçekleri açıklıyoruz!” sözlerine yer verildi.

https://twitter.com/herkesicinCHP/status/1390031865852092424
Ak Parti animasyon CHP featured
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Güncel Haberler
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Gemini'nin "Nano Banana" hamlesi ChatGPT'yi zirveden indirdi
Gemini’nin “Nano Banana” hamlesi ChatGPT’yi zirveden indirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ticaret Bakanlığı'ndan "gizemli kutu" tanıtımlarına erişim engeli
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan “gizemli kutu” tanıtımlarına erişim engeli
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Orman yangınları yükselen yeni küresel risk 
Haberler
Orman yangınları yükselen yeni küresel risk 
Marketing Türkiye
4 Temmuz 2025
Vogue Amerika'da Anna Wintour'un yerine gelen isim Chloe Malle oldu
Haberler
Vogue Amerika’da Anna Wintour’un yerine gelen isim Chloe Malle oldu
Sena Tufan
2 hafta önce
Pazarlamada güç transferi: 2025’in en dikkat çeken global CMO atamaları
Haberler
Pazarlamada güç transferi: 2025’in en dikkat çeken global CMO atamaları
Nafizcan Önder
27 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.