10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çocuklar iklim krizi hakkında konuşamayacaklarını düşünüyor
Haberler

Çocuklar iklim krizi hakkında konuşamayacaklarını düşünüyor

Gizem Yıldız
13 Nisan 2022
3 dk okuma

OMO, ürün ve ambalajlarındaki gezegen dostu dönüşüm yolculuğuna tüketicileri de harekete geçirmeyi hedefleyen yeni amaç odaklı projesi “İyilik için Kirlenmek Güzeldir” ile devam ediyor. “Değişim sensiz olmaz” sloganıyla hayata geçirilen projeyle OMO, herkesi gezegenin iyiliği için harekete geçmeye ve değişim için geri dönüşüm yapmaya çağırıyor. Bu kapsamda bir yandan plastikleri iyilik için biriktirip oyun parkına dönüşmesi için çağrıda bulunurken diğer yandan Global Action Plan ile gerçekleştirdiği araştırmayla çocukların duygularına tercüman oluyor OMO. Araştırma sonuçları iklim krizinin farkında olan çocukların yüzde 70’inin kendi gelecekleri konusunda endişelendiklerine işaret ediyor. En çok dikkat çeken veri ise 7-10 yaş aralığında çocukların yüzde 75’inin başkalarının da kendileri gibi doğayı önemsediğini düşünürken, 16-18 yaşlarına geldiklerinde bu oranın yüzde 14’e düşmesi oluyor.

“İyilik için Kirlenmek Güzeldir” projesi, oyuncu Uraz Kaygılaroğlu moderatörlüğünü üstlendiği, Unilever Türkiye Çamaşır Bakım Pazarlama Direktörü Duygu Dal ve Çocuk ve Ergen Psikiyatrı Yankı Yazgan’ın katılımıyla 12 Nisan, Salı günü gerçekleştirilen online bir toplantı ile tanıtıldı. 

Plastikler iyilik için birikiyor, çocuklar için oyun parkına dönüşüyor

OMO “İyilik için Kirlenmek Güzeldir” projesinde odağına iklim krizi ve çevre kirliliğinin en önemli sebepleri arasında yer alan plastik atıkları alıyor; plastiklerin atığa dönüşmeden yeniden döngüye dahil edilmesini hedefliyor. Proje kapsamında Ümraniye, Üsküdar ve Beykoz belediyeleri iş birliğiyle bu ilçelerdeki ilk ve orta öğretim okullarının önüne “OMO İyilik için Kirlenmek Güzeldir Geri Dönüşüm Kutuları” yerleştiriliyor, bu kutularda biriken plastik atıklar ayrıştırılarak geri dönüşüme gönderiliyor.

Geri dönüştürülen plastikler ise yıllardır açık havada zaman geçirmenin çocukların bilişsel, zihinsel ve fiziksel sağlığı açısından yarattığı değere dikkat çeken OMO’nun Kirlenmek Güzeldir yaklaşımına uygun olarak Türkiye’nin bir şehrinde oyun parkı olmayan çocuklar için oyun parkına dönüşüyor. OMO böylece çocuklar tarafından gezegen için atılan bir adımın başka çocukların yüzünde gülümsemeye dönüşmesini amaçlıyor. Proje kapsamında çocuklara ve onlar aracılığıyla da yetişkinlere geri dönüşüm alışkanlığı kazandırmayı hedefleyen OMO, proje kapsamında ayrıca EBA TV için video içerikler ve Aktif Yaşam Derneği ile birlikte bu konuda farkındalığı ve bilgi düzeyini artıracak eğitim içerikleri planlıyor.

Her 10 çocuktan 9’u doğayı ve başkalarının iyiliğini önemsiyor

OMO ve Global Action Plan’in İngiltere ve Türkiye’de 7-18 yaş aralığındaki çocuklarla yaptığı araştırmaya göre her 10 çocuktan 9’u doğayı ve başkalarının iyiliğini önemsiyor. Türkiye özelinde bakıldığında öne çıkan bazı veriler ise şöyle:

  • Hem Türkiye’de hem İngiltere’de çocukların kendileri için seçtiği en önemli değer “iyilikseverlik”.
  • Gezegenimizin karşılaştığı iklim krizinin farkında olan çocukların yüzde 70’i kendi gelecekleri için endişeleniyor.
  • 7-10 yaş aralığında çocukların yüzde 75’i başkalarının da kendileri gibi doğayı önemsediğini düşünürken, 16-18 yaşlarına gelindiğinde bu oran yüzde 14’e düşüyor.
  • Çocukların yüzde 57’si çevresindeki yetişkinlerin bu konuda hiçbir şey yapmadığını düşünüyor. Bu durum da çocukların yüzde 48’inin rol modeli olarak gördüğü yetişkinlerin doğayı önemsemediğini düşünmelerine yol açıyor. 
  • Çocuklar yaşları büyüdükçe gezegeni korumak için attıkları iyilik adımlarının sadece kendi çabalarıyla bir etkisi olmadığını düşünerek ‘eylemsizliği’ tercih etmeye başlıyor.
  • Her 10 ebeveynden 7’si çocuklarının dünyadaki sorunlarla ilgili endişelenmesini istemiyor, yarısından fazlası da çocuklarını bu sorunlardan korumak istiyor.

Değişim #SensizOlmaz

Unilever Türkiye Çamaşır Bakım Pazarlama Direktörü Duygu Dal, “OMO olarak bir süredir ürünlerimizin içeriğinde ve ambalajlarında doğaya duyarlı bir dönüşümden geçiyoruz. Çünkü gezegenimiz hepimizin evi ve her birimizin bugün onu tehdit eden sorunlar karşısında yapabileceği pek çok şey var. ‘İyilik için Kirlenmek Güzeldir’ projesi de odağına bu bakış açısını alan ve OMO olarak 20 yıla yakın süredir benimsediğimiz ‘Kirlenmek Güzeldir’ yaklaşımına yepyeni bir boyut katan bir iyilik hareketi. Yaptığımız araştırmalar çocuklarda yetişkinlerin doğayı olumsuz etkileyen sorunları yeterince önemsemediği gibi bir algı oluştuğunu gösteriyor. Bu da çocukların değişim için harekete geçmek konusunda umutlarını kırıyor, esenliklerini olumsuz etkiliyor ve yaşları büyüdükçe eylemsizliği tercih etmesine sebep oluyor.

İyilik için Kirlenmek Güzeldir projesiyle herkesi özellikle de çocukların kendi gelecekleri için görmek istediği değişim için, temiz bir gezegen hayalleri için kolları sıvamaya ve kirlenmeye çağırıyoruz, ‘değişim sensiz olmaz’ diyoruz. Hep birlikte plastiği atığa değil, çocuklar için oyun parkına dönüştürerek iyilik hareketini başlatıyoruz. Bu projenin çocuklara hem gezegen için hem de ülkemizin bir başka köşesinde tanımadıkları bir arkadaşları için iyilik yapma; yetişkinlere ise çocukların geleceğini önemsediklerini somut adımlarla gösterme fırsatı verdiğine inanıyoruz” dedi.  

Çocuk ve Ergen Psikiyatrı Dr. Yankı Yazgan, “Çocukların, kendileri için çok değerli bir bilgi ve gelişim kaynağı olan, yeni keşiflere imkân veren doğayla çok güçlü bir bağı var. Bu yüzden gezegenin ve yaşamsal bir bağımsız olarak ekosistemlerin korunmaması çocukların bu konuda kaygı duymasına sebep oluyor. Burada en temel endişe kaynağının ‘yetişkinlerin Dünya’yı, doğayı ve çevrelerindeki insanları önemsemediğini’ düşünmeleri.

Ebeveynler her ne kadar çocuklarının endişelenmemesi için korumacı bir tavır takınsa da çocuklar bunu ‘önemsememek’ olarak algılıyor. Ebeveynleri başta olmak üzere başka insanların eylemsizliği çocukların değişime inançlarını zayıflatıyor. Bu konular hakkında konuşamayacaklarını düşünüyorlar, akranları tarafından susturulmaktan veya dışlanmaktan çekiniyorlar. Tüm bunlar genel olarak esenliklerini olumsuz etkiliyor. Bu karmaşık duyguların üstesinden gelmeleri için yapılacak en önemli şey ise çocuklarla bu konuları konuşmak ve önemsediğimizi gerçek ve fark yaratan adımlarla göstermek” dedi. 

Uzaktan çalışma modeli neden çocukları olumsuz etkiliyor?

featured Omo
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Haberler
Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Sena Tufan
2 hafta önce
Tolga Üner, Golden Drum 2025 jürisinde!
Haberler
Tolga Üner, Golden Drum 2025 jürisinde!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Türkiye’deki Z kuşağı kadınların yüzde 88’i girişimci olmak istiyor
Haberler
Türkiye’deki Z kuşağı kadınların yüzde 88’i girişimci olmak istiyor
İrem Alimoğlu
8 Mart 2025
Bazen huzur bazen mücadele: Tek kişilik yaşamlar!
Haberler
Bazen huzur bazen mücadele: Tek kişilik yaşamlar!
Sena Tufan
30 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.