13 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İki kadından biri koşulsuz şartsız tüm sporları yapabileceğine inanıyor
Haberler

İki kadından biri koşulsuz şartsız tüm sporları yapabileceğine inanıyor

Marketing Türkiye
19 Mayıs 2020
3 dk okuma

ING Türkiye, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nda “Spor ve Toplumsal Cinsiyet Araştırması” yayımladı. Buna göre, kadınların yüzde 53’ü kadınların koşulsuz şartsız her sporu yapabileceğine inanıyor. Kadınların her sporu yapabileceğine inanmayanların payı kadınlarda yüzde 47 iken erkeklerde yüzde 36 olarak çıkıyor. Bir başka deyişle kadınlar ve spor arasındaki ilişki hakkında, kadınlar erkeklere göre daha kalıplar içerisinde düşünüyor. Benzer bir şekilde, kadınlar kendileriyle ilgili sahip oldukları algıdan daha farklı olarak çocukların cinsiyet bağımsız olarak farklı sporlarla ilgilenmesini istiyor.

Sorumlu bankacılık anlayışıyla cinsiyet eşitliği ve spor alanlarında toplumsal yatırımlarını sürdüren ING Türkiye, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nda “Spor ve Toplumsal Cinsiyet Araştırması” yayımladı.

ING Türkiye’nin araştırması, pek çok kadının spor alanında cesaret duymadığını da gözler önüne serdi. Ankete katılan kadınların yüzde 53’ü “Herhangi bir koşul gerektirmeden kadınların tüm sporları yapabileceğini düşünüyorum” derken; kadınların yüzde 47’si, erkeklerin de yüzde 36’sı ancak gerekli özelliklere sahip kadınların belli spor dallarını yapabileceklerini düşünüyor. Kadınlar, yine kadınlara uygun sporları tanımlarken yüzde 21’i vücut yapılarına uygun olması, yüzde 16’sı spor dalının ağır güç gerektirmemesi, yüzde 5’i estetik olması gerektiğini ifade ediyor.

Güreş erkeklere, jimnastik kadınlara uygun görülüyor

Spor dallarının cinsiyete göre uygunluğunun da sorulduğu araştırmada, kadınlar ve erkekler arasında çocukların cinsiyetlerine göre spor tercihlerinde belirgin bir fark gözlemlenmedi. Buna göre, her iki cinsiyete de uygun olduğu düşünülen sporlar yüzde 99 ile yüzme, yüzde 98 ile kayak, yüzde 97 ile atletizm ve tenis olarak sıralandı. Bazı spor dallarında ise cinsiyete göre uygun bulunma oranının değiştiği dikkat çekiyor. Katılımcıların yüzde 48’i güreşin, yüzde 41’i halterin erkeklere daha uygun bir spor dalı olduğunu düşünüyor. Katılımcıların yüzde 20’si jimnastiğin, yüzde 12’si ise voleybolun kadınlara daha uygun spor dalları olduğunu ifade ediyor.

Sporun okul başarısı ve disiplini artırdığı düşünülüyor

Araştırmaya katılanların yüzde 96’sı çocukluk döneminde yapılan sporun, çocukların geleceğini olumlu etkilediğini düşünüyor. Katılımcılar spor yapan çocukların, öz disiplin, zaman yönetimi ve okul başarı konularında başarılı olduklarına inanıyor.

Ebeveynlerin kız ve erkek çocukları için ortak tercihi: Yüzme, tenis ve kayak

Ebeveyn katılımcılar, kızlarının yüzme, tenis, jimnastik, voleybol ve kayakla ilgilenmesini isterken buna benzer şekilde erkek çocuklarının da yüzme, basketbol, tenis, kayak ve futbolla ilgilenmesini arzu ediyor.

Bazı spor dallarını kendimize uygun bulsak da o kadar sık ilgilenemiyoruz

Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’nin yüzde 55’i haftada birkaç kez veya daha sık sportif bir aktivitede bulunuyor. Bu grup içerisinde rutin yürüyüşü de sportif aktivite olarak görenlerin yoğun olduğu gözlemleniyor çünkü bu şekilde spor yapanlar içerisinde en yüksek oran yüzde 75 ile yürüyüş kategorisinde. Hemen ardından yüzde 23 ile fitness, yüzde 19 ile koşu geliyor.

Türkiye genelinde kişilerin kendine uygun bulduğu spor dallarının başında yüzde 85 ile yüzme geliyor. Ancak gerçekte bu sporu düzenli yapanların oranı yüzde 4.

Tenis de kişilerin kendilerine en uygun buldukları sporlardan biri. Genel kitlede bunu belirtenlerin oranı yüzde 68 olsa da bu sporu gerçekte düzenli olarak yapanların oranı genel kitlede olduğu gibi kadınlarda da yüzde 1.

Takım sporlarında da benzer bir tablo ortaya çıkıyor. Genel kitlenin yüzde 39’u futbolu, yüzde 51’i basketbolu, yüzde 56’sı voleybolu kendine uygun buluyor. Ancak gerçekte bu sporları veya bu spora yönelik antrenmanları düzenli yapanların oranı sırayla yüzde 3, yüzde 3 ve yüzde 2.

Yoga ve koşuda Covid-19 etkisi

Covid-19 salgını kısıtlamaları sona erdiğinde düzenli yapılması planlanan sportif aktivitelerinde, Covid öncesine göre en büyük fark yoga ve koşu kategorilerinde gözlendi. Genel kitle içerisinde düzenli (Haftada birkaç defa veya daha sık) “yoga” yapılma oranı, Covid öncesinde yüzde 11 iken Covid sonrasında düzenli olarak yapacağını belirtenlerin oranı yüzde 23 oldu. Özellikle kadınlarda yüzde 15 olan oran, Covid sonrası yüzde 31’e yükseldi.

Genel kitle içerisinde düzenli koşu yapanların oranı yüzde 19 iken Covid sonrasında düzenli olarak koşu yapacağını belirtenlerin oranı ise yüzde 30 oldu.

Araştırmanın Künyesi:

Spor ve Toplumsal Cinsiyet Araştırması: Online anket yöntemi ile Yeni Nesil Araştırma Platformu Adgager Araştırma ve Danışmanlık firması tarafından demografik özellikler Türkiye geneli dağılıma uygun olacak şekilde gerçekleştirildi. 1. Faz çalışması Şubat 2020’de 601 kişi ile, 2. Faz çalışması ise Mayıs 2020’de 311 kişi ile gerçekleştirildi.

araştırma ing bank
1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
3 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
4 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
5 Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
Güncel Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Haberler
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Aktif yaşama katılım artıyor ancak eşitsizlikler baki!
Haberler
Aktif yaşama katılım artıyor ancak eşitsizlikler baki!
Sena Tufan
2 hafta önce
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Haberler
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye’den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Sena Tufan
17 Nisan 2025
Gelir uçurumuyla başa çıkmak isteyen markalar neler yapmalı?
Haberler
Gelir uçurumuyla başa çıkmak isteyen markalar neler yapmalı?
İrem Alimoğlu
6 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.