2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
IKEA'dan gece yarısı mesajı: "Uyudun mu?"
Haberler

IKEA’dan gece yarısı mesajı: “Uyudun mu?”

Nafizcan Önder
20 Şubat 2025
2 dk okuma

IKEA bir süredir iletişim stratejilerinin temelinde “iyi uyku”yu konumlandırıyor. Daha önce Türkiye’de “Uykusuz Gecelere Karşı Koyun” sloganıyla reklam filmini yayınlayan marka şimdi de Kanada’da eğlenceli bir iletişim çalışmasına imza atarak takipçilerine flörtöz bir mesaj attı: “Uyudun mu?”!

IKEA'dan gece yarısı mesajı: "Uyudun mu?"

Geçtiğimiz Cuma gecesi IKEA, Instagram’da doğrudan mesaj (DM) göndererek “Uyudun mu?” diye sordu. Gece yarısı gelen bu kısa ve sürpriz mesaj, Kanada’daki takipçileri şaşırtırken IKEA’nın yataklarına özel kampanyasını duyurmayı amaçlayan yaratıcı bir sosyal medya hamlesine dönüştü.

Son yıllarda yatak sektörü giderek daha rekabetçi bir pazara dönüşürken IKEA doğrudan en çok ihtiyacı olanlara, yani gece uykusuz kalan Kanadalılara seslendi. Akşam 22.00 ile sabah 05.00 arasında DM’lerine yanıt veren kullanıcılar, IKEA’dan ücretsiz bir yatak kazandı!

IKEA'dan gece yarısı mesajı: "Uyudun mu?"

IKEA Kanada Pazarlama İletişim Direktörü Jacqueline Wark kampanya hakkında yaptığı açıklamasında
“IKEA olarak her kesimden insana şık ve uygun fiyatlı ev ürünleri sunmaktan gurur duyuyoruz. Kanadalıların evlerinin her köşesini keyifle dekore etmelerine yardımcı olmak istiyoruz ve elbette, hak ettikleri kaliteli uykuyu sağlamak da bunun önemli bir parçası” ifadelerini kullandı.

Kampanyanın arkasındaki yaratıcı ajans Rethink’in Grup Kreatif Direktörü ve Ortağı Robbie Percy ise:
“İnsanlarla uykunun ve yatakların en çok akıllarında olduğu anda yani gerçekten uyuyamadıkları bir anda etkileşime geçmek istedik. Bu yüzden klasikleşmiş ‘Uyudun mu?’ mesajını eğlenceli ve bağlamsal bir şekilde kullanarak onların ilgisini çekmeyi hedefledik” dedi.

Kampanya sadakat programını da destekliyor…

IKEA’nın iletişim çalışmasında kültürel bir referansı kullanarak mesajı eğlenceli bir şekilde sunması, genç ve sosyal medya ile iç içe olan kitle için oldukça cazip görünüyor. İnsanların bu mesajı ekran görüntüsü alarak paylaşma ihtimalini de hayli yüksek olduğunu göz önüne aldığımızda kampanyanın organik yayılımı da kaçınılmaz.

Öte yandan yeni kampanya sadece eğlenceli bir PR çalışması değil, aynı zamanda doğrudan satışa ve sadakat programına yönlendiren bir mekanizmaya da sahip. Cuma gecesi yatak kazanan şanslı kullanıcıların yanı sıra tüm IKEA Family üyelerine özel yüzde 15 indirim sunulması, sadakat programına yeni üye kazandırma ve mevcut üyeleri alışverişe yönlendirme açısından da güçlü bir strateji olarak dikkat çekiyor.

featured IKEA
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Haberler
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
İrem Alimoğlu
4 Mayıs 2025
Çalışana yemek desteği sunan işveren sayısı arttı
Haberler
Çalışana yemek desteği sunan işveren sayısı arttı
Sena Tufan
4 gün önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
Sena Tufan
2 hafta önce
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Haberler
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.